
Tibby's beest
Re: Tibby's beest
Even vermelden wat de foutcodering gaf. Lambda sensor stond niet 100% vast. Marcus had deze losgedraaid ivm programmeren.
grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
Tibby heb jij nog de waterwegen van de cilinderbussen laten verstevigen ik meen boven de 400pk moet dit gedaan worden. Vanwege de scheuren in de cilinderwand van de z20leh blokken.

this is what iv done and found to work for me.
leh engine for 400bhp. u will just need some rods and have your leh piston machined down to a lower compresion.
leh engine for 450bhp.set off rods and with leh pistons machined down and u will need your water works wedged. the head can do with porting harder vavle springs and some cams but thats up to u.
leh engine 500bhp. set off rods, good pistons, water works,frozeen crank and block. for the head its the same as the last one.
leh engine 600bhp. arrow rods for me mahle piston with some custom works done to them,frozeen crank and block.water works wedged the block fully from top to bottom, custom griddel made from billet steel, custom work done to the oe oil pump. heads work the same but i used custom vavles and cams fully ported.
u will need new gaskets and arp bolts on all the builds.
u can also have piston seleves put in but i woulded. i some done to mines and i found that when the engine heats up the block can crack behind the seleves and let water in thge oil chamber.
these are the specs iv had my engine build to.
the pic above show what happens to your engine when running over 400bhp with no water works done to it.





this is what iv done and found to work for me.
leh engine for 400bhp. u will just need some rods and have your leh piston machined down to a lower compresion.
leh engine for 450bhp.set off rods and with leh pistons machined down and u will need your water works wedged. the head can do with porting harder vavle springs and some cams but thats up to u.
leh engine 500bhp. set off rods, good pistons, water works,frozeen crank and block. for the head its the same as the last one.
leh engine 600bhp. arrow rods for me mahle piston with some custom works done to them,frozeen crank and block.water works wedged the block fully from top to bottom, custom griddel made from billet steel, custom work done to the oe oil pump. heads work the same but i used custom vavles and cams fully ported.
u will need new gaskets and arp bolts on all the builds.
u can also have piston seleves put in but i woulded. i some done to mines and i found that when the engine heats up the block can crack behind the seleves and let water in thge oil chamber.
these are the specs iv had my engine build to.
the pic above show what happens to your engine when running over 400bhp with no water works done to it.




Re: Tibby's beest
Hey Weazle.
Het versterken van de waterkanalen heb ik inderdaad niet laten doen. Wel goed om te weten (voor later mss). Persoonlijk dacht ik dat een z20leh met drijfstangen wel een max had van 450pk. Maargoed, beter safe then sorry
Aangezien ik 'maar ' 376 pk heb val ik in een veilige zone nog voor het blok. Mijn eenigste doel wat ik er nog mee heb (voorlopig) is wat restricties weghalen eruit... Porsche gasklep (zoals Herman),betere chargecooling buizen van een grotere diameter,90mm maf ,betere groter filter (weet wel niet waar ik die nog moet gaan steken), nieuwe afstelling bij Vmax en hopelijk heb ik dan WEL 400pk
Met 400pk zit ik dus nog steeds safe met m'n blok dus.
Later als ik de speedster nog heb en ik terug centen heb durf ik er wel eens mee verder gaan. Dan zal deze post van jou wel nuttig worden
Momenteel vind ik die 376 wel genoeg voor de openbare weg (mss op circuit dat je er meer nodig hebt)
Eerst die rode sc wat Hitman anabolen geven

Nog veel succes met je opbouw en als ie af is wil ik wel een rondje meerijden ermee
grtz
Het versterken van de waterkanalen heb ik inderdaad niet laten doen. Wel goed om te weten (voor later mss). Persoonlijk dacht ik dat een z20leh met drijfstangen wel een max had van 450pk. Maargoed, beter safe then sorry

Aangezien ik 'maar ' 376 pk heb val ik in een veilige zone nog voor het blok. Mijn eenigste doel wat ik er nog mee heb (voorlopig) is wat restricties weghalen eruit... Porsche gasklep (zoals Herman),betere chargecooling buizen van een grotere diameter,90mm maf ,betere groter filter (weet wel niet waar ik die nog moet gaan steken), nieuwe afstelling bij Vmax en hopelijk heb ik dan WEL 400pk

Met 400pk zit ik dus nog steeds safe met m'n blok dus.
Later als ik de speedster nog heb en ik terug centen heb durf ik er wel eens mee verder gaan. Dan zal deze post van jou wel nuttig worden

Momenteel vind ik die 376 wel genoeg voor de openbare weg (mss op circuit dat je er meer nodig hebt)
Eerst die rode sc wat Hitman anabolen geven


Nog veel succes met je opbouw en als ie af is wil ik wel een rondje meerijden ermee

grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
De drijftstangen van de leh houden maar 300pk maxx 320
De zuigers van de lehh kunnen 650 hebben.
Lehh drijfstangen 300-320maxxxxxxxxxx
blok zonder waterways 390-400 max
Kwestie van tijd voor je blok kan weg gooien met de orginele drijfstangen deze zijn namelijk niet anders dan een let 100% en zuigers erbij

De zuigers van de lehh kunnen 650 hebben.
Lehh drijfstangen 300-320maxxxxxxxxxx
blok zonder waterways 390-400 max
Kwestie van tijd voor je blok kan weg gooien met de orginele drijfstangen deze zijn namelijk niet anders dan een let 100% en zuigers erbij

Re: Tibby's beest
Bedoelde een z20leh met andere drijfstangen erin .
Heb deze zitten erin...
http://www.fcp-engineering.com/h-beam-s ... 20ler.html

Blok van mij heeft ook een dikkere koppakking,nokken en andere klepveren.
grtz

Heb deze zitten erin...
http://www.fcp-engineering.com/h-beam-s ... 20ler.html

Blok van mij heeft ook een dikkere koppakking,nokken en andere klepveren.
grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
captain slow
Re: Tibby's beest
Ik schrok all 

Re: Tibby's beest
Dan had ik evengoed dat z20let blok kunnen laten zitten he
Wat ik ook lees bij je post is de kop te bewerken voor boven de 400 pk? Ben ik ook al enkele keren tegen gekomen....
Mss dat ik dit ook nog eens laat doen door Hitman. Zodat ik het voledige potentiaal uit de charger kan halen.
grtz

Wat ik ook lees bij je post is de kop te bewerken voor boven de 400 pk? Ben ik ook al enkele keren tegen gekomen....
Mss dat ik dit ook nog eens laat doen door Hitman. Zodat ik het voledige potentiaal uit de charger kan halen.
grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
Grafiekje gevonden van een andere upgrade 420 pk lader....
Lijkt toch dat ik met een restrictie zit bij mij
andere lader k16

mijn k16 lader

grafiek k16 vs k16 betreft beide upgrade 420 ps versies...


Lijkt bij mij dat er vanaf een 6000 tr/min niet gegoeg meer gegeven wordt...
Dus....Eens kijken wat we kunnen doen ermee
(later)
grtz
Lijkt toch dat ik met een restrictie zit bij mij

andere lader k16

mijn k16 lader

grafiek k16 vs k16 betreft beide upgrade 420 ps versies...


Lijkt bij mij dat er vanaf een 6000 tr/min niet gegoeg meer gegeven wordt...
Dus....Eens kijken wat we kunnen doen ermee

grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
Hey Herman. Standaard gasklephuis heb ik.
Dacht deze te vervangen door een Porsche boxter 3.2 gasklep Bosch 99760511501

Of m'n eigen gasklep te laten bewerken door KT Farzeughtechnik.

Beide komen dan op 70mm uit. (bewerkte 66mm)
Welke klep heb jij?
grtz

Dacht deze te vervangen door een Porsche boxter 3.2 gasklep Bosch 99760511501

Of m'n eigen gasklep te laten bewerken door KT Farzeughtechnik.

Beide komen dan op 70mm uit. (bewerkte 66mm)
Welke klep heb jij?
grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
Beter effe zoekfunctie gebruikt......
viewtopic.php?f=14&t=6120
Ga gewoon m'n eigen laten porten denk ik. Terug plug'n play erin....
Toch bedankt Herman
viewtopic.php?f=14&t=6120











Ga gewoon m'n eigen laten porten denk ik. Terug plug'n play erin....
Toch bedankt Herman

captain slow