Speedster 2.2 op veiling

Je auto te koop aanbieden.
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Re: Speedster 2.2 op veiling

Bericht door Pipo »

sooike schreef:Komt hij nog wel trainen???
Heb gelezen, en hij geeft dat nu zelf toe, dat zijn wagenpark de deur uit gaat, om zijn schulden te kunnen betalen!
The sky is the limit zeker? :roll:
Ja hoor, ik heb hem vanmorgen nog gesproken in de fitness. Een sympathieke kerel, het 'recht voor de raap' type, zonder sterallures maar wel een voorliefde voor mooie auto's. En dat hebben we hier allemaal wel denk ik :wink: Hij was er met zijn zwarte Ferrari F430. Mooi geluid maakt dat ding 8) Die gaat ook geveild worden. De te koop staande blauwe Speedster is inderdaad die van hem.
Dat verhaal van die schulden heeft hij op verzoek van de media speciaal opgeklopt om de show te verzekeren. Showbusiness is ook business, hé :wink: Het is niet zo dat hij in de schulden zit. Zijn zaak is gezond. Maar hij heeft een vriend die een stuk kapitaal in zijn firma heeft geïnvesteerd, en die zit nu in een vechtscheiding waardoor die dat kapitaal nodig heeft. Dus wil Michel hem uitkopen.
A thing of beauty is a joy forever!
gertje

Bericht door gertje »

Vraag hem de km stand van de speedster is en misschien wa meer info van de veiling krijg ik ma weinig info

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Pipo

Bericht door Pipo »

gertje schreef:Vraag hem de km stand van de speedster is en misschien wa meer info van de veiling krijg ik ma weinig info
Heb ik hem al gevraagd. Hij is nog 100% origineel. Behalve dat de motor niet draait (oorzaak voorlopig niet bekend), zou hij verder in orde en ongevalvrij zijn.
Bezichtigingsdag bij Vavato in Sint-Niklaas is 10 mei.
Laatst gewijzigd door Pipo op 17 mei 2015 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
philip1966
Actief lid

Bericht door philip1966 »

kijkdag is volgens mij op vrijdag 8 mei tussen 15u en 17u.
ik ga een kijkje nemen :-)

https://vavato.com/nl/#/auctions/552d842c4c6b8

philip
boxer
Nieuw lid

Bericht door boxer »

Hoi gasten

deze wagen stond een 2-tal maand geleden ook al eens te koop op een ander veilingshuis (defcom .....ook te bezichtigen in st Niklaas) en is inderdaad eigendom van Michel (ook al heeft hij er nooit mee gereden waarschijnlijk want de naam op de papieren was niet die van hem) . Ben toen naar de kijkdag geweest en auto staat proper, weinig kilometers maar startte niet. Motor draait rond maar wil niet aanslaan. Toen had het waarschijnlijk iets te maken met het alarm zei de verkoper. Hij liet me een filmpje zien van een paar dagen ervoor waarop je hoorde dat de motor draaide. Rare aan de zaak is dat de wagen toen verkocht is geweest, er waren verschillende bieders en uiteindelijk verkocht voor ik dacht 13000 € + nog de kosten............Ongeveer de helft van de auto's die nu te koop staan werden toen ook aangeboden, werden "zogezegd" verkocht want er werd op geboden en er stond nergens een minimumprijs vermeld en staan nu toch ook weer te koop...... rare affaire ???
Ik heb ooit bij datzelfde veilingshuis iets gelijkaardigs meegemaakt en heb toen geïnformeerd hoe het kwam dat iets op een paar weken tijd 2 keer aangeboden en verkocht werd en kreeg toen als commentaar: hoogste bieder heeft afgehaakt.........Kan gebeuren natuurlijk maar als dat gebeurt bij de helft van de voertuigen is er toch iets meer aan de hand denk ik. Toen ik indertijd informeerde naar de prijs van de speedster kreeg ik als antwoord: zal wel rond de 15000 € moeten kosten......Ten tijde van die veiling werd de wagen trouwens ook op 2dehands aangeboden (in Brugge dan) en vraagprijs was inderdaad meer dan 15000 €........ dus koopjesjagers, jullie zijn verwittigd, die aanvangsprijs is vooral als lokmiddel bedoeld.
Pipo

Bericht door Pipo »

Dat is inderdaad een vreemd verhaal :? . Ik ken de mensen achter dat veilinghuis niet (het zouden 3 nog vrij jonge mannen zijn), alleen dat ze nog niet zolang bestaan. Dat die aanvangsprijs een lokmiddel is, is duidelijk. Niemand gelooft dat die Speedster voor 4.000€ weggaat, of die F430 Spider voor maar 35.000. Het klinkt alsof ze de verkoop van een item inhouden als ze vinden dat het hoogste bod te laag uitvalt. Maar dat is niet wettelijk, tenzij ze op voorhand duidelijk meedelen dat er een minimum op staat :shock:. In dat geval loont het een klacht in te dienen bij de Algemene Directie Economische Inspectie van de FOD Economie (België), om een einde te stellen aan hun praktijken.
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stefan »

EEN KLACHT NAAR brussel ...iedereen weet dat er toch niets van komt of aangedaan word aan die zakkenvullers ginder...maar pipo ergens heb je wel gelijk hoor als er niemand iets onderneemd blijft het lekker doorgaan :bash:
grasmaaiers..enz
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door sooike »

stefan schreef:EEN KLACHT NAAR brussel ...iedereen weet dat er toch niets van komt of aangedaan word aan die zakkenvullers ginder...
Niet te snel roepen Stefan, inderdaad klacht indienen bij de FOD Economie bij onwettige praktijken, zoals pipo zegt.
De FOD Economie hebben voor mij al meerdere malen een klacht behandeld, telkens met positieve afloop.
Grappig, als ik dan gesteund door de FOD een tweede keer langs die verkopers langs ga, staan ze er als "ne geslagen hond" bij :lol:
Einfach nur ein nackter Sportler
philip1966
Actief lid

Bericht door philip1966 »

In hun voorwaarden staat dat de verkoper de verkoop kan ongedaan maken zonder opgave van een reden....
Zo neem je dus nooit risico om je auto te verkopen.
Als er niet genoeg op geboden is, annuleer je de veiling.....
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Yep,ik ga zien. Grtzzz
Laatst gewijzigd door tibby op 27 apr 2015 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Pipo

Bericht door Pipo »

philip1966 schreef:In hun voorwaarden staat dat de verkoper de verkoop kan ongedaan maken zonder opgave van een reden....
Zo neem je dus nooit risico om je auto te verkopen.
Als er niet genoeg op geboden is, annuleer je de veiling.....
Als particulier verkoper kan je dat inderdaad zonder een reden op te geven en zolang de verkoop nergens officieel geregistreerd staat. Omgekeerd geldt dat ook. Ik heb zo ooit een koper gedwongen mijn classic car te kopen omdat hij een officieel koopcontract ondertekend had maar zich een paar dagen daarna bedacht. Hij kon er wel onderuit, maar enkel door me een fikse schadevergoeding (10%) te betalen. Als officieel veilinghuis ga je met een veiling een contract aan, en dat kan je zo maar niet annuleren zonder vooraf vermelde reden. Die verkoopsvoorwaarde is onwettig. Wat ze wel mogen doen is een wagen zonder opgave van reden uit het verkoopslot verwijderen voor de veiling start. Ik denk zelfs dat ze dat ook mogen doen gedurende de veiling, zolang die nog niet afgesloten is. Maar eens de veiling afgelopen, moeten ze echter de verkoop laten doorgaan.
Pipo

Bericht door Pipo »

Toch even een waarschuwing. Een paar dagen terug stond er op de veilingsite: "wagen wordt gerepareerd". Nu staat er terug bij: "wagen rijdt niet en wordt NIET gerepareerd" :? Wat bij mij de vraag oproept wat ze zijn tegen gekomen dat ze de kosten van het herstellen niet willen doen :?: (goed wetende dat een rijdende wagen veel beter verkoopt dat niet-rijdend :? )
boxer
Nieuw lid

Bericht door boxer »

Toch wel raar die opmerking "wordt niet gerepareerd" ......ik heb de auto gezien en startmotor draait heel vlot rond alleen het blok wil niet aanslaan......dat kan nu toch niet zo heel erg zijn om dat in orde te krijgen. De eigenaar rijdt rond in een BMW i8, een autootje van een slordige 140.000 € en dan zet je een wagen te koop met heel weinig kilometers maar die niet draait......zet daar een opel-garage op en die zorgen er wel voor dat hij binnen het uur draait. Ik zag trouwens een filmpje op de gsm van de verkoper waaruit bleek dat hij een paar weken geleden nog draaide.........
gertje

Bericht door gertje »

Das het probleem een opel gargage kent niets van deze auto's af

30/08/14 meet and greet.
Pipo

Bericht door Pipo »

boxer schreef:Ik zag trouwens een filmpje op de gsm van de verkoper waaruit bleek dat hij een paar weken geleden nog draaide.........
Als die verkoper dat zegt moet je het met een héle grote korrel zout nemen :wink:
Plaats reactie