Vredestein Wintrac xtreme

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Rotax
Mega lid

Vredestein Wintrac xtreme

Bericht door Rotax »

Hi,

Heeft iemand ervaring met Vredestein Wintrac xtreme banden? Achter heb ik inmiddels nog net zoveel profiel over als op de gemiddelde slick, dus hoog tijd voor vervanging.

Nu heb ik de Wintrac xtreme op het oog en ben benieuwd of deze inderdaad zo goed zijn als Vredestein zelf beweerd....

Andere suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom....
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Wil je hem puur als winterband gaan gebruiken? Het is een winterband neem ik aan? Dan kan je er niet verkeerd aan doen denk ik, al ken ik de band helemaal niet.
In de zomer moet je weer niet op winterbanden gaan rijden natuurlijk :) (maar dat wist je zelf denk ik ook wel...).
Afbeelding
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Yep, het is inderdaad een winterband. Misschien een beetje vroeg om die er nu al onder te zetten, maar heb eigenlijk ook niet zo'n zin om er voor die max. 2 maanden nog normale banden onder te zetten...

Hoe lang gaan banden eigenlijk mee op een Speedster? Deze waren na 20.000 km al redelijk kaal, maar iets zegt me dat dit vrij gebruikelijk is voor deze auto :D
Maik

Bericht door Maik »

Je moet ervoor zorgen met winterbanden dat je ze niet echt boven de 15graden gebruikt want dan slijten ze HEEL hard. Eigenlijk liever zelfs onder de 10gr gebruiken...
Ga je dan van de zomer weer zomerbanden monteren?
Zomerbandjes gaan inderdaad maar 20000km (achterbanden dan) mee gemiddeld denk ik, ligt eraan hoe je rijdt natuurlijk :wink: .
De voorbanden gaan bij mij wel wat langer mee.

M.
Afbeelding
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Tnx Maik (sorry voor de late reactie, maar ik had niet gezien dat er nog iemand had gereageerd...)

Hmmm, ok, dan wacht ik nog wel even, want ik hoop dat dit fantastische tour-weer nog heeeeeel lang aanblijft. Bedoeling is inderdaad om er 's zomers dan weer zomerbanden onder te zetten.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor banden iedereen eronder heeft en hoe die bevallen....
Maik

Bericht door Maik »

Ik heb zelf nog steeds de standaard bridgestone potenza RE040's eronder zitten en ben daar goed tevreden over. Maar vergelijkingen kan ik nog niet echt maken. Binnen niet al te lange tijd stap ik over naar de Toyo T1-R zoals het er nu naar uit ziet. Dan kan ik wel wat vergelijken, maar niet echt 1 op 1 omdat ik dan ook andere maten ga nemen.
Afbeelding
Plaats reactie