Drempels icm de Speedster?
-
- Lid
Drempels icm de Speedster?
Heren, toch nog een vraagje he,...
Zijn met een Speedster nou een beetje drempeltjes te nemen? Als ik zo die side-view bekijk en die lage lange overhang aan de voorkant zie, en daarbij bedenk dat de nummerplaat daar helemaal vooraan ook nogeens zo laag hangt als soort tongetje die daar zowat over de grond bungelt... denk ik wel daar moet toch echt geen enkele drempel mee te nemen zijn!
Volgens mij kom ik hier de wijk dan nieteens uit, en dat lijkt me toch wat lastig. Ook doodzonde als je steeds je nummerplaat en -houder in puin rijdt, of nog erger je carrosserie/"bumper" zelf over de grond schuurt of op de grond klapt, hoe voorzichtig je ook doet!
Wat zijn jullie ervaringen? Die lange drempels waar je geleidelijk oprijdt zullen misschien nog wel te doen zijn dunkt mij, maar die korte stijle dingen kom je echt niet zonder veel beschadigingen en geschraap overheen, of vergis ik mij en kan dit wel en valt het allemaal mee?
Hier om de hoek bijvoorbeeld zitten een paar van die dingen waar je vooral menig diesel (zware/weke voorkant) nog weleens op de grond hoort klappen.
Zijn met een Speedster nou een beetje drempeltjes te nemen? Als ik zo die side-view bekijk en die lage lange overhang aan de voorkant zie, en daarbij bedenk dat de nummerplaat daar helemaal vooraan ook nogeens zo laag hangt als soort tongetje die daar zowat over de grond bungelt... denk ik wel daar moet toch echt geen enkele drempel mee te nemen zijn!
Volgens mij kom ik hier de wijk dan nieteens uit, en dat lijkt me toch wat lastig. Ook doodzonde als je steeds je nummerplaat en -houder in puin rijdt, of nog erger je carrosserie/"bumper" zelf over de grond schuurt of op de grond klapt, hoe voorzichtig je ook doet!
Wat zijn jullie ervaringen? Die lange drempels waar je geleidelijk oprijdt zullen misschien nog wel te doen zijn dunkt mij, maar die korte stijle dingen kom je echt niet zonder veel beschadigingen en geschraap overheen, of vergis ik mij en kan dit wel en valt het allemaal mee?
Hier om de hoek bijvoorbeeld zitten een paar van die dingen waar je vooral menig diesel (zware/weke voorkant) nog weleens op de grond hoort klappen.
Laatst gewijzigd door groenteboer op 19 jan 2005 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Met een Speedster kan je zonder ening probleem ongelovelijk hard over drempels 
Door het lage gewicht heb je geen last van massatraagheid, dus de koets volgt meteen het wegdek, zonder eerst de vering in te drukken. Want dat is de oorzaak dat zware auto's tegen een drempel klappen.
Laatst nam ik een maat van me voor het eerst mee in de Speedster. Ik ben inmiddels gewend aan de aanrijsnelheid, maar hij kreeg het erg benauwd toen ik zonder af te remmen op de opdoemende drempel afreed: "PAS OP, EEN DREMPEL!!". Mijn reactie:"Ja, en?". Hop, erover. Geen probleem en een verbaasde passagier.
Alleen die kl*te "schildpad" dingen op de weg haat ik. Met de Speedster ga ik daar langzaam overheen om de ophanging niet te ontzetten. Als er nog meer van die dingen bijkomen hier in de omgeving dan ga ik mijn Leon inruilen voor een Hummer ofzo
SteV6

Door het lage gewicht heb je geen last van massatraagheid, dus de koets volgt meteen het wegdek, zonder eerst de vering in te drukken. Want dat is de oorzaak dat zware auto's tegen een drempel klappen.
Laatst nam ik een maat van me voor het eerst mee in de Speedster. Ik ben inmiddels gewend aan de aanrijsnelheid, maar hij kreeg het erg benauwd toen ik zonder af te remmen op de opdoemende drempel afreed: "PAS OP, EEN DREMPEL!!". Mijn reactie:"Ja, en?". Hop, erover. Geen probleem en een verbaasde passagier.
Alleen die kl*te "schildpad" dingen op de weg haat ik. Met de Speedster ga ik daar langzaam overheen om de ophanging niet te ontzetten. Als er nog meer van die dingen bijkomen hier in de omgeving dan ga ik mijn Leon inruilen voor een Hummer ofzo

SteV6
S4 Avant
-
- Lid
Hmm en jij hebt ook zo'n grote nummerplaat (enige legale maat) "eronder bungelen" vooraan? Dat ding hangt toch al maar 15 cm van de weg ofzo? Met een beetje drempel rijdt je die er dan toch al gauw vanaf zou je zeggen. Hoe voorzichtig je ook komt aanrijden, door de hellingsgraad vd drempel en die relatief lange en erg lage voorkant rij je je direct vast zou je zeggen, al helemaal met die plaat dus. Niemand daar last van?
Pug106 Rallye 1.6
Hi Groenteboergroenteboer schreef:Hmm en jij hebt ook zo'n grote nummerplaat (enige legale maat) "eronder bungelen" vooraan? Dat ding hangt toch al maar 15 cm van de weg ofzo? Met een beetje drempel rijdt je die er dan toch al gauw vanaf zou je zeggen. Hoe voorzichtig je ook komt aanrijden, door de hellingsgraad vd drempel en die relatief lange en erg lage voorkant rij je je direct vast zou je zeggen, al helemaal met die plaat dus. Niemand daar last van?
Mijn nr plaat zit precies 10 cm van de grond, en als je voorzichtig bent
is er niets aan de hand.Dus ook de drempels zijn geen probleem.
- blue speedster
- Lid
-
- Lid
Heren, leer mij eens een en ander over die fabuleuze Speedster
Hoe moet ik mij dat voorstellen met die koeling? De motor zit achterin, aan de zijkanten zitten van die openingen, die ongetwijfeld voor koeling van de motor bedoeld zijn. Zijn er ook nog luchtinlaten aan de voorkant die de lucht onder de auto door geleiden naar de motor?
Maar vooral ook blijf ik erg benieuwd naar drempelervaringen!

Hoe moet ik mij dat voorstellen met die koeling? De motor zit achterin, aan de zijkanten zitten van die openingen, die ongetwijfeld voor koeling van de motor bedoeld zijn. Zijn er ook nog luchtinlaten aan de voorkant die de lucht onder de auto door geleiden naar de motor?
Maar vooral ook blijf ik erg benieuwd naar drempelervaringen!
Pug106 Rallye 1.6
- blue speedster
- Lid
De lucht komt via de roostergril aan de voorkant naar binnen
en stroomt omhoog, door de vlak/horizontaal gemonteerde radiator
die aan de voorzijde van de auto ligt.
De radiator zorgt uiteraard voor koeling van de motor, die achterin ligt.
Wanneer de lucht door de horizontaal gemonteerde radiator heen
stroomt wordt deze door de horizontale rooster in de kap weer naar
buiten geblazen.
De sleuven aan de zijkant zijn o.a. bedoel voor koeling van de
intercooler en motor.
De bodemplaat is verder geheel vlak.
Blue Speedster
en stroomt omhoog, door de vlak/horizontaal gemonteerde radiator
die aan de voorzijde van de auto ligt.
De radiator zorgt uiteraard voor koeling van de motor, die achterin ligt.
Wanneer de lucht door de horizontaal gemonteerde radiator heen
stroomt wordt deze door de horizontale rooster in de kap weer naar
buiten geblazen.
De sleuven aan de zijkant zijn o.a. bedoel voor koeling van de
intercooler en motor.
De bodemplaat is verder geheel vlak.
Blue Speedster

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Wat ik heb gedaan is van dat sterke klitteband genomen en dat op de neus geplakt en op het nummerbord. Dan heb je in iedergeval geen last dat je je neus kapot maakt en valt het bord er gewoon af als het echt hard aankomt (heb ik nog niet gehad overigens).Akeem schreef:Hallo iedereen, ben hier nieuw.
i.v.m. met die nummerplaat van voor.
De mijne is er al 2 maal afgevlogen met als gevolg dat de schroefdraad
kapotgetrokken is. Dat heb je met die Belgische kutwegen!
Daarnaast heb ik ook een klein nummerbord, kan je makkelijk wisselen

Spul blijft trouwens prima vast zitten, 215 op de snelweg was geen probleem met het grote nummerbord.
Mark
C30-94@0.55bar
- Pipo
nummerplaat
Hey Akeem,Akeem schreef:Hallo iedereen, ben hier nieuw.
i.v.m. met die nummerplaat van voor.
De mijne is er al 2 maal afgevlogen met als gevolg dat de schroefdraad
kapotgetrokken is. Dat heb je met die Belgische kutwegen!
Je denkt toch niet dat de Nederlandse wegen beter zijn, hé?

Je moet wat slim zijn, jongen.

Mijn voorste nummerplaat hangt bij mij op chassishoogte van het wegdek, zodat ik weet dat wanneer ze het wegdek raakt, ik moet oppassen voor mijn Speedsterbodem.
Maar ik heb ze opgehangen aan lange schroeven, en tussen de plaat en de bumper zitten 1 cm dikke rubber rondsels over de schroeven. (eigenlijk gewoon een stukje rubberdarm

Dit laat de plaat toe wat naar achteren te plooien zonder de schroeven uit de polyester bumper te trekken of te plaat zelf te plooien.
Ze hangt er nu al 1 jaar aan, en het werkt perfect.
Tot ziens op onze Belgische wegen

Pipo
A thing of beauty is a joy forever!
nummerplaat
hallo
jongens waarom niet gewoon een iets kleiner nr plaat ,zie ergens mijn turbo.
ik heb hem gewoom met dubbel zijdig plakband vast gezet,en zit muurvast. rij hier nu een maandje mee en de onderkant plaat /weg = 10 cm.Want verlies je de orginele plaat dan kost dit niet alleen geld, maar je krijgt er meteen een EENTJE opte staan.Heb de orginele plaat wel bij me ,voor het geval ik aangehouden wordt,want dan plak hem er gewoon overheen.
ik heb hem gewoom met dubbel zijdig plakband vast gezet,en zit muurvast. rij hier nu een maandje mee en de onderkant plaat /weg = 10 cm.Want verlies je de orginele plaat dan kost dit niet alleen geld, maar je krijgt er meteen een EENTJE opte staan.Heb de orginele plaat wel bij me ,voor het geval ik aangehouden wordt,want dan plak hem er gewoon overheen.
- Pipo
Re: nummerplaat
In België krijg je bij de inschrijving maar 1 officiële plaat, zijnde de achterste. De voorste plaat moet je zelf laten bijmaken in een autoshop. Maar die plaat moet wel aan streng omlijnde voorwaarden voldoen. Waaronder ook de grootte. Rondrijden met een kleine plaat van eigen ontwerp is vragen om een boete.jans schreef:hallo
A thing of beauty is a joy forever!