D.I.Y. 2.2 Turbo
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ik heb dezelfde heatwrap op die bocht gedaan, omdat het binnenscherm langzaam een andere vorm begon te krijgen.
Het spulletje werkt prima en zit er nu bijna een jaar probleemloos op.
Het spulletje werkt prima en zit er nu bijna een jaar probleemloos op.


- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Vandaag het eerste rondje rond het blok gereden
Volgend weekend een weekend vrij dus dan kunnen we een wat gaan loggen, meten en tunen


Volgend weekend een weekend vrij dus dan kunnen we een wat gaan loggen, meten en tunen


Opel Speedster 2.2 Turbo
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ik neem aan dat wanneer je de zaak definitief maakt je wel (weer) wat hitteschilden monteert op en rond het achter-subframe (plaatjes nimbus of stevige versie van tecnofibra oid.) en onder de kofferbak/clam?
De zink-laag die op het subframe zit gaat er meestal erg snel af (en daarna ontstaat snel roest!) als het oppervlak te heet wordt door hittestraling van het uitlaatsysteem.
Bye, Arno.
De zink-laag die op het subframe zit gaat er meestal erg snel af (en daarna ontstaat snel roest!) als het oppervlak te heet wordt door hittestraling van het uitlaatsysteem.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
precies of ik naar een paar lekker tieten aan het kijken ben, kwijl kwijl.......Daan schreef:Vandaag het eerste rondje rond het blok gereden![]()
Volgend weekend een weekend vrij dus dan kunnen we een wat gaan loggen, meten en tunen![]()
captain slow
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Het OEM hitteschild voor de uitlaat is op maat geknipt en komt er weer op. Past perfect. Idem voor het hitteschild van het spruitstuk.
Alles wordt dus weer beschermd zoals af fabriek zeg maar. Verder nog wat uitlaatdelen gewrapped voor extra bescherming.
Subframe wordt ook nog in tectyl gespoten als extra (corrosie) bescherming.
Komt dus wel goed, idd geen zin in een weggesmolten kofferbak
@Tibby: Der zit iig genoeg silleconen in verwerkt lol
Alles wordt dus weer beschermd zoals af fabriek zeg maar. Verder nog wat uitlaatdelen gewrapped voor extra bescherming.
Subframe wordt ook nog in tectyl gespoten als extra (corrosie) bescherming.
Komt dus wel goed, idd geen zin in een weggesmolten kofferbak

@Tibby: Der zit iig genoeg silleconen in verwerkt lol
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Niet veel schokkends maar goed, jullie wilden foto's haha..
Hitteschild pas gemaakt en klepdeksel opgefrist

Hitteschild pas gemaakt en klepdeksel opgefrist

Opel Speedster 2.2 Turbo
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Netjes
Klepdeksel gespoten?

A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ja, wheelspray zilver. Eigenlijk bedoeld om velgen op te knappen maar dat spul is in een paar tellen droog en kan ERG goed tegen hitte en vuil. Ook goed te gebruiken om een motorblok in OEM look te spuiten.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Netjes zeg!!!!!!!
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Even een vraag aan de OBD-tuner gebruikers:
Welk vinkje moet ik aanklikken bij het loggen om mn wideband te zien? Ik twijfel nl. tussen "EGR" (daar is tie tenslotte op aangesloten...) en "AFR". Die laatste heb ik gecontroleerd bij stationair draaien en de voltage van de widebandkabel (1,96V) komt overeen met de gelogde AFR waarde van 13,4. Dit kan dus de juiste zijn, maar kan dit ook een waarde van de narrowband zijn? Op de EGR log krijg ik geen data binnen iig.
Misschien een rare vraag maar er staat nergens duidelijk wat "AFR" als bron gebruikt.
Bedankt alvast!
Welk vinkje moet ik aanklikken bij het loggen om mn wideband te zien? Ik twijfel nl. tussen "EGR" (daar is tie tenslotte op aangesloten...) en "AFR". Die laatste heb ik gecontroleerd bij stationair draaien en de voltage van de widebandkabel (1,96V) komt overeen met de gelogde AFR waarde van 13,4. Dit kan dus de juiste zijn, maar kan dit ook een waarde van de narrowband zijn? Op de EGR log krijg ik geen data binnen iig.
Misschien een rare vraag maar er staat nergens duidelijk wat "AFR" als bron gebruikt.
Bedankt alvast!
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1063
- Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
- Locatie: Zuid Holland
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Mij staat bij de keuze AFR
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
"A je to !" #0047