Hi Stef666
Hij moet het oude spruitstuk pas maken, en met een maand of zo maakt ie er een van staal. Want het gietijzer zal op den duur gaan scheuren.
Het spruitstuk wat er nu afkomt, is ook bewerkt, m.a.w. een iets grotere turbo = pas maken.
stef666 schreef:Waarom niet gelijk een RVS spruitstuk!?!?! (of beter nog Inconel )
Dat komt nog , hij moet er speciaal een maken ,en dan wel in een keer goed ,dus met 4 zo goed als rechte pijpen.Scheelt volgens hem 20 pk , met deze opstelling.
RVS is ook staal Stef... je weet wel, roest vast STAAL
Ik denk dat Vmax het spruitstuk daar zowiezo wel van gemaakt zou hebben.
Maar RVS is technisch gezien niet eens het beste wat je kan gebruiken voor deze toepassing. RVS kan namelijk lastig zijn warmte kwijt door straling, daar is laagwaardiger staal beter in. Dus de warmtebelasting voor de turbo wordt ietsje hoger....
625 Inconel, containing approximately 60% Nickel and 22% Chromium, was developed to cope with the extreme heat and strength demands of jet engines.
Molybdenum and Niobium elements also contribute to 625’s strength at temperatures greater than 1800º F, where 321 SS is unsuitable.
Inconel 625 excels in applications such as Rotary engines and extreme duty turbocharger exhausts
Prijzen weet ik niet Jans, Maar goedkoop zal het niet zijn......
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
Als ik dit zo lees , zal het wel hoofdzakelijk in de racerij worden gebruikt.
Lijkt me inderdaad een duur goedje, en misschien óók wel om het te verwerken.
Morgen haal ik de kogel weer op. Alleen komen dan , ( maar ) op 350 á 360 pk. Dit heeft weer met de grote hitte te maken die hij dan wel kwijt moet. Dus gan we de turbo iet wat knijpen. Maar goed, het is altijd nog
70 pk meer dan de laatste keer,met veel betere materialen.
stef666 schreef:Je knijpt de turbo niet Jans, Je gaat alleen met minder druk rijden. Of met andere woorden een stuk minder stress op het hele gebeuren
Dat bedoel ik Stef666. Vmax is nog bezig met een en ander om uit te proberen.Maar aan de andere kant, wordt het met 500 nm wel een beetje uitkijken nu met de bak cq aandrijving.