1. Mijn oliefilter huis lekt vrij erg, dus wil ik die uit elkaar halen en er een nieuwe pakking tussen zetten... hier is een grote sleutel voor nodig voor de ring met inkepingen.. heeft iemand hier in de buurt deze toevallig liggen?
2. met het reinigen van de Gasklep heb ik met mijn stomme hoofd de messing schijf eruit gehaald om hem schoon te maken, ik weet niet of ik hem op exact dezelfde manier heb teruggeplaatst... (goed om bijvoorbeeld) maar hij zit er nu wel weer in en de schijf loopt niet aan in beide uiterste standen.... achteraf met veel angstzweet was het geen geslaagde actie vond ik zelf... hij is nu wel lekker schoon van binnen Ik weet niet of dit heel erg is geweest om te doen? ik heb hem gestart en toen leek hij gewoon zoals altijd te starten... zit nu wel een Piper spruitstuk op (herrie) en ik zag het motormanagement lampje branden.. heeft dat met de gasklep temaken?
1. Dop 32 halen met ratel bij de Gamma oid. Ga je vaker plezier van hebben
2. OBD2 lezer aanschaffen voor 2 tientjes en foutcode opzoeken, probleem oplossen en foutcode wissen. Ga je vaker plezier van hebben
Wellicht wat kort antwoord, maar wel het meest nuttig.
Truste en succes!
Denk dat het niet zo een goed idee was om de gasklep uiteen the halen. De standen (gas standen) van het messing blad zijn ingesteld dus dit kan nu verschillen.
Daan schreef:1. Dop 32 halen met ratel bij de Gamma oid. Ga je vaker plezier van hebben
Ik denk niet dat Tim het 'deksel' bedoelt maar een sleutel om het tussenstuk waar de aansluiting(en) voor de oliekoeler aan zit (sandwich plate) vast te zetten. Dat is idd een getande sleutel, je zou het via het dekseltje kunnen proberen. Wanneer het daar lekt zal die ook wel niet erg vast zitten gok ik.Goed vastzetten en hopen dat je later het deksel weer apart los kan draaien met behulp van een paar extra handen en bijvoorbeeld een oliefiltersleutel (spanriem oid) die voorkomt dat de sandwich ook mee draait.
Maar zou top zijn wanneer iemand zo'n sleutel voor je heeft.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Hij was eerst gescheurd, ik heb hem daarna weer netjes laten lassen.. hoort nu mooi gasdicht te zijn me originele spruitstuk lag bijna en 2en dus altijd beter dit haha :p