Snelheidsafhankelijke volumeregeling VDO Dayton
Snelheidsafhankelijke volumeregeling VDO Dayton
Ik heb vandaag eens geprobeerd om de snelheidsafhankelijke volumeregeling van de VDO Dayton CD3200 in te stellen. Op "speed" gedrukt bij 0km/h en het scherm zegt "SVDC OK". Als je dan de de radio uit en aan zet en daarna bij een bepaalde snelheid opnieuw "speed" indrukt zegt het display iets van "no speed", en het werkt dus niet. Heb ook de standaardinstelling op km/h staan en SVDC staat in dit menu op niveau 3.
Weet iemand hoe dit zit? Ik neem toch aan dat deze dure standaardradio goed aangesloten is door de dealer/importeur, en volgens de technische "speedsterbijbel" moet deze optie kunnen werken.
Emile
Weet iemand hoe dit zit? Ik neem toch aan dat deze dure standaardradio goed aangesloten is door de dealer/importeur, en volgens de technische "speedsterbijbel" moet deze optie kunnen werken.
Emile
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik denk dat het zo zit dat de radio wel die optie heeft maar dat de speedster zelf niet het benodigde signaal kan geven. Er moet namelijk een signaal worden gegeven van de snelheidsmeter en ik denk dat de Stack meterunit deze optie niet kent (Stack is natuurlijk een instrumenten merk uit de racerij, niet uit de luxe limousine industrie ).
gr.
M.
gr.
M.
De ISO stekker van de speedster heeft idd geen snelheids signaal. Bij mij zaten overigens ook de geschakelde en permanent 12V omgedraaid, en zaten de enige twee speakers bedraad als achter in plaats van voor, zodat je geen piepjes hoort.
Alles is bij mij nu gefixed, behalve het snelheidssignaal. Je hebt hiervoor twee opties, vanaf de abs unit, of vanaf de stack. Heb zelf voorkeur voor de stack unit, ga liever eigenlijk niet prutsen in de buurt van de abs. Maarja, dan moet ik eerst een keer het dashboard eraf halen. Zo te zien kan je namelijk niet de kap van het stuur los krijgen zonder het stuur er ook af te halen Ander is het vrij goed te doen om bij de stack unit te komen.
Mark
Alles is bij mij nu gefixed, behalve het snelheidssignaal. Je hebt hiervoor twee opties, vanaf de abs unit, of vanaf de stack. Heb zelf voorkeur voor de stack unit, ga liever eigenlijk niet prutsen in de buurt van de abs. Maarja, dan moet ik eerst een keer het dashboard eraf halen. Zo te zien kan je namelijk niet de kap van het stuur los krijgen zonder het stuur er ook af te halen Ander is het vrij goed te doen om bij de stack unit te komen.
Mark
C30-94@0.55bar
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Speedcontrol
Het simpelste is het signaal van de ABS af te takken.
Hier heb je een handleiding in pdf formaat hoe je het aan moet pakken.
Hier heb je een handleiding in pdf formaat hoe je het aan moet pakken.
- Bijlagen
-
- VDO Radio.pdf
- (196.13 KiB) 615 keer gedownload
A thing of beauty is a joy forever!
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
He Pipo,
Ik weet niet waar jij de .pdf vandaan hebt, maar op www.vx220.org.uk staat onder DIY Car Care staat ook een prima handleiding onder VDO stereo modifications.
Uit mijn hoofd dacht ik dat ze het snelheidsignaal aftappen bij de ABS-regelunit.
Succes met de aanpassingen.
SteV6
Ik weet niet waar jij de .pdf vandaan hebt, maar op www.vx220.org.uk staat onder DIY Car Care staat ook een prima handleiding onder VDO stereo modifications.
Uit mijn hoofd dacht ik dat ze het snelheidsignaal aftappen bij de ABS-regelunit.
Succes met de aanpassingen.
SteV6
S4 Avant
Ik kon hem niet aanzetten als het contact uit was. Dat is nu gefixed.piet schreef:Mark, kun je dan de radio alleen aanzetten als je de auto op contact zet en niet tijdens het rijden? Daar heb ik namelijk last van. Ik vind het niet zo erg maar ik moet er een keer wat aan laten doen.Bij mij zaten overigens ook de geschakelde en permanent 12V omgedraaid
Ik heb zo'n iso-iso kabel ertussen gezet, en daar alle bedrading goed op gezet. Speakers op de voorkant, en permanent en geschakeld omgedraaid. Hoef je niets aan de orignele bedrading te veranderen. Nadeel is wel dat je weer een stekker verbinding ertussen hebt.
Mark
C30-94@0.55bar
werkt prima
De hiervoor beschreven problemen aan de VDO in m'n T herken ik helemaal niet; het 'ding' werkt al die tijd prima, precies zoals de handleiding beschrijft.
Nu kan het zijn dat ik 'm 'vanaf werk' bestelde (dus direct bij productie met andere accessoires liet inbouwen) en dat ie daarom 'met verstand van zaken' is ingebouwd en dito functioneert
Nu kan het zijn dat ik 'm 'vanaf werk' bestelde (dus direct bij productie met andere accessoires liet inbouwen) en dat ie daarom 'met verstand van zaken' is ingebouwd en dito functioneert
Re: werkt prima
Heb meer gehoord dat de bedrading van de turbo wel goed op de iso stekker zit. Het lijkt ook dat het de bedoeling van Opel is geweest om alles WEL goed aan te sluiten. Als je de documentatie bekijkt staat het daar namelijk wel goed, inclusief het snelheidssignaal. Maarja, verschil tussen theorie en praktijk blijkt er bij de 2.2 dus wel te zijnDutch Boy schreef:De hiervoor beschreven problemen aan de VDO in m'n T herken ik helemaal niet; het 'ding' werkt al die tijd prima, precies zoals de handleiding beschrijft.
Nu kan het zijn dat ik 'm 'vanaf werk' bestelde (dus direct bij productie met andere accessoires liet inbouwen) en dat ie daarom 'met verstand van zaken' is ingebouwd en dito functioneert
Mark
C30-94@0.55bar
-
- Lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 29 aug 2005 17:55
- Locatie: Uithoorn
Ik heb gisteren mijn Speedster laten aanpassen wat betreft alle radio "problemen":
-Heb de temperatuursensor laten aansluiten.
-Speekers zijn op de vooransluiting aangesloten.
-Radio kan nu ook aan als het contact niet aan staat (gaat alleen nu nog niet uit als ik het contact uit zet, dit wordt nog opgelost).
-En ik heb de snelheidsafhankelijke functie laten installeren.
Bij dit laatste punt heb ik zo mijn twijfels over de werking. Heb de zaken ingesteld maar ik weet niet of het geluid nu harder gaat naarmate ik harder rij. Kan iemand met ervaring over dit onderwerp vertellen of deze aanpassing echt resultaat heeft?
P.s. ook turbo voorspoilers geplaatst en opbergzakken laten monteren. Begint nu wat te worden!
-Heb de temperatuursensor laten aansluiten.
-Speekers zijn op de vooransluiting aangesloten.
-Radio kan nu ook aan als het contact niet aan staat (gaat alleen nu nog niet uit als ik het contact uit zet, dit wordt nog opgelost).
-En ik heb de snelheidsafhankelijke functie laten installeren.
Bij dit laatste punt heb ik zo mijn twijfels over de werking. Heb de zaken ingesteld maar ik weet niet of het geluid nu harder gaat naarmate ik harder rij. Kan iemand met ervaring over dit onderwerp vertellen of deze aanpassing echt resultaat heeft?
P.s. ook turbo voorspoilers geplaatst en opbergzakken laten monteren. Begint nu wat te worden!
-
- Lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 29 aug 2005 17:55
- Locatie: Uithoorn