Dat je veel plezier mag hebben van je nieuwe aankoop, en hopelijk zien we je in de toekomst toch nog eens op onze Speedster reünies. T'is te zeggen; als je als Porsche-rijder dan nog met ons wil gezien worden hé

Ken ik welSmiley schreef:Google maar even naar Magnus Walker Tibby
Laat ons hopen op 400pk heSmiley schreef:Waarom zou je er niet nog een jaartje mee gaan rijden?
380pk is toch ook niet vervelend?
Arno schreef:Een Porsche? Verbazingwekkend...
Ik moet me toch afvragen.. Heb je al eens proefgereden met een huidig model Boxter-S of zelfs een 911 Carrera-S oid. om een idee te krijgen hoe zoiets rijdt![]()
Begrijp me niet verkeerd... Ik zeg niet dat Porsche geen mooie of goede auto's maakt. Verre van dat.. Ze maken zeer competente en uitermate goede auto's die vrijwel door iedereen te berijden zijn en de nieuwe modellen gaan daar zeker geen uitzondering op zijn.![]()
Maar... Dat is ook eigenlijk hun zwakte als je op zoek bent naar een zekere mate van 'evenement' in het rijden.
De meeste auto's die ze verkopen zijn zo goed en zo vreselijk goed gepolijst en afgewerkt qua techniek en werking dat ze (helaas) ook dood- en doodsaai zijn geworden. 200Km/h in een beetje Porsche voelt alsof je net aan 120 voortsukkelt.. En het gedrag is vaak zo goedmoedig en 'netjes' en de techniek als PDK en PAS is zo snaar-strak dat alles volledig moeiteloos lijkt en aanvoelt.
Fantastische prestatie natuurlijk , maar ik ben een beetje bang dat je straks na de eerste paar kilometer in je hagelnieuwe auto al een beetje het idee krijgt van "is dit alles?"
Gezien je eerdere plannen met de Speedster Turbo en zo en wat je graag wilde qua snelheid en vermogen zou ik een 'niet getuned' en betrouwbaar alternatief dan eerder zoeken in iets als een Corvette C6 (of Z6) of iets vergelijkbaars. Een standaard auto met een vreselijke bak vermogen en iedere keer weer een spektakel om mee te rijden. Beter als een Porsche? Nee.. Zeker niet.. Anders? Ja... (kijk.. Een TVR oid. kan ook, maar dan moet je wel sleutelen)
Veel succes in ieder geval met de verkoop!![]()
Hoi Arno
De meest spannende accelleratie vind ik deze......(met lekker geluid)
https://www.youtube.com/watch?v=rL2kOjz9j9Y
![]()
Helaas kijk ik ook naar de cilinderinhoud van de wagen. Ik heb geen zin om 3/4000 per jaar aan taks te betalen. Dat is de reden dat mij dit soort wagens afschrikt.
grtz
Bye, Arno.