Twee geweldige LoT dagen achter de rug met Adriaan met een Elise S1 Type R en Tony met z'n S2.
Het feest is helaas weer even voorbij....
Vrijdag slechts 10 auto's op Croix-en-Ternois. Een handje vol Elises en Caterhams. Helaas regen 's nachts en aan het eind van de dag waren er nog flink wat natte plekken. Erg leuk circuit en volgens mij nog veel leuker als het helemaal droog is. Paar rondjes om een indruk van de baan te krijgen.
Dag erna een volgeboekt Abbeville. Ook een natte start maar gelukkig einde dag een kurkdroge baan. 's Morgens met de R1R gereden, s' middags Avons eronder. Filmpje met de R1R's, die hadden er na 7 rondes geen zin meer in....
Er is blijkbaar een flinke mis-communicatie tussen mij en de organisatie van Lotus on Track ontstaan.
Ik ben er afgelopen augustus (zwart) afgevlagd omdat ik een Lotus Elise op het rechte stuk zou ingehaald hebben zonder dat deze zijn knipperlichten (en dus consensus) gebruikte.
Na verhaal te halen in de pitstraat werd het een verhitte discussie, Jaime, de persoon die de situatie zag (aan het einde van de pitstraat) en dus ook vlagde kwam met een heel ander verhaal dan wat er daadwerkelijk op de baan gebeurde.
Die MX-5 (en dus niet Elise) die meereed hield gas in op het rechte stuk, ik haalde hem niet in omdat hij niet aan het knipperen was. Toen we in de buurt van de bocht kwamen, en ik merkte dat hij rustig (dus vroeg) zijn aanrempunt kiest (buiten de racelijn overigens) heb ik gekozen om de racelijn te houden, en gewoon laatste moment te remmen en hem zodoende in te halen en dus voor hem uit te komen de bocht in. Een vrij normale situatie lijkt mij. Maar volgens LoT een "black flag". De eigenaar van de MX-5 nog gesproken (ja, ik dacht dat jij wel doorhad dat ik gas losliet maar je ging er niet langs). Ja sorry, als ik pas mag inhalen bij een knipperlampje, dan doe ik dat pas als die situatie voorkomt. Regels zijn regels.
We hebben dit in de loop van de dag uitgesproken, en zij hebben er zelfs de regels m.b.t. inhalen (en zeker op dit rechte stuk) nogmaals aan iedereen gebriefed. Waaronder mijn situatie voorkwam, en dus gezegd dat het veiliger is om in te halen dan dan er achter te blijven. Hij was het overigens volledig met mijn oplossing eens, en gaf aan dat ik het juiste had gedaan. En dat het voor hun lastig is om iedereen in de gaten te houden. Sterker nog, eigenlijk had ik ook over een paar Britten moeten klagen gezien deze overal links/rechts inhaalden wat ik vreemd vond.
De persoon gaf aan dat ik nog even e-mail contact met hem op moest nemen na het seizoen, en dat heb ik vandaag gedaan. Na een paar verhitte e-mails (omdat ik perongeluk Jaime had gemaild met wie ik het conflict blijkbaar had) en een vreemd telefoongesprek (welke door Skype onderbroken werd) kreeg ik ineens een e-mail dat ik nooit meer welkom ben op enig Lotus on Track evenement.
Op dit moment voelt het als totale onmacht, en het slaat echt noch kant noch wal. En dan helpt mijn depressie natuurlijk daar ook niet in mee...
Helaas is dit een terugkerend probleem, het plezier neemt dan ook in rap tempo af in het leven.