Waarom Borbotta eens niet proberen Timmy???? Spruitstuk kost minder dan een Tullet en past 1 op 1 op de oem flenzen....
Botter tuning maakt ook spruitstukken.
Zelfs Frank Janssens, mocht het stuk gaan komt hij persoonlijk af Service is top maar voor wat hoort ook wat
Nou vind ik het niet meer zo gek dat ik 2 spruitstukken gesloopt heb...... En dan heb ik nog niet eens een SC of Turbo....
@Tibby, Ik ben eigenlijk wel tevreden over de teruggeplaatste OEM spruitstuk.. iets minder vermogen, maar wel een hele klap stiller!! Hopelijk deze maand een katloze 3 inch uitlaat laten bouwen door JM Tuning zodat wanneer ik ooit die turbo ga bouwen ik alvast een mooie uitlaat heb om het vermogen kwijt te kunnen! en er dus een turbo spruitstuk a la Daan op moet.
Ik zal zo wikipedia even aanpassen, dan is dat ook waarheid
Je EGT is mede (of helemaal) afhankelijk van je A/F ratio. Als je enkel met wideband tuned (en dat doet bijna iedere amateur tuner en zelfs "proffesionals") tune je naar mijn idee op basis van knock en timing en kan 11.8 A/F wel je doel zijn voor optimaal vermogen, maar je weet niets over je EGT's. Wellicht dat het voor je EGT wel beter is om 11.3 A/F te draaien.
Voor mij ook nog wat grijs gebied maar wel belangrijk. Als je ziet dat de Z20LET treshhold ca. 790C is (turbo vuistregel eens gelezen ca. 850-900C) en jij blaast al 850C spul uit je einddemper...
Zou ook ergens wel een antwoord kunnen zijn waarom SC'ers problemen hebben met spullen waar anderen massaal geen problemen lijken te hebben.
Daan schreef:Zou ook ergens wel een antwoord kunnen zijn waarom SC'ers problemen hebben met spullen waar anderen massaal geen problemen lijken te hebben. Er is natuurlijk wel een verschil tussen trackrijden, en de rondjes om de kerk die jij ermee gaat doen
Turbo trackrijders krijgen ook een boel stuk hoor.
Interessant Dat wel ja. Over EGT heb ik nog nooit iemand gehoord tot nu toe.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
De demper vulling wordt er in zijn geheel uitgeblazen.
Dus of dat puur door de hitte komt is niet 100% zeker.
Eigenlijk een van de grotere mysteries in tullett demper land.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Vergeet ook het ontstekingstijdstip niet bij de EGT's...
(BIj Freddy Cane eens een Astra op de rollenbank gezien waar voor een test de ontsteking later werd gezet... De halve uitlaat gloeide oranje op... )
Bij een SC schijnt het ook vooral de drukpulsen i.c.m temperatuur te zijn. Een turbo is daarbij toch heel wat vriendelijker voor een uitlaat.