Smiley schreef:Maf dat de limiter al in lijkt te breken op 7100, terwijl dit op 7500 staat.
Hoe staat de limiter geprogrammeerd? Schakelt hij ineens de ontsteking van de 4 cilinders gelijktijdig af, of doet hij dit cilinder per cilinder?
Mijn Ford vroeger werkte volgens dit laatste principe. Dit geleidelijk uitschakelen wordt gedaan om niet ineens met een schok zonder power komen te zitten.
Het zou dus kunnen dat als jij de limiter instelt op 7.500 rpm, hij de eerste cilinder al uitschakelt bij 7.100 rpm.
Het zou zo maar kunnen.
Obdtuner laat max 7800 toe, dus zou ik de power max tot 7400 kunnen testen
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Afgelopen week ineens last van misfires op vol gas vanaf 5k rpm.
Bij het wisselen van het coilpack was dat opgelost. De oude had zo'n 160.000km gedaan.
In mijn geval heb ik alleen de ecu van de ontsteking gewisseld: (was makkelijker ivm mijn aangepaste module om op de B207 te passen)
Ook maar gelijk mijn bougies gewisseld van NGK BKR7EIX naar de NGK BKR8EIX (1 stap kouder)
De auto lijkt er wat soepeler mee te lopen. Even een paar 100 km mee rijden en dan kijken of ze de juiste afzetting hebben.
(ideale temp zou tussen rond de 500 graden moeten zijn om zelfreinigend te zijn)
Laatst gewijzigd door Smiley op 03 apr 2016 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Alleen dat pakketje is de boosdoener? Ik zit nu nml op 185.000 en loopt af en toe bij starten na een paar dagen niet gebruikt op 3 poten... ook dikke regen beinvloed het... weet niet de precieze oorzaak... maar geen missfires ofzo als hij al ff draait
Merk je nu veel verschil nog van 50pk extra op dit vermogen? Toen ik van 229 naar 278 whp ging vond ik het tegen vallen omdat het grootste deel van de revrange dit piekvermogen minder was. Pas hoog in de toeren merkte je verschil maar daar zit je met een straatauto minder vaak natuurlijk.
335 is conform de setup ja. Zou er nog 350 uit kunnen peuteren met ontsteking.
Probleem is dat de grenzen van de stock B207 niet bekend zijn, en de geruchten gaan over de zuigerringen in de buurt van de 350. Daar blijf ik nog even weg voorlopig.
Of het beter presteert weet ik pas op het circuit. De 18e april is er weer een avondje. Als ik onder de 2.04 kom zit ik goed.
Op straat kan ik niet vergelijken. Daar rijd ik als opa smiley
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
En het blijft natuurlijk wat vaag dat ie met de Harrop charger op exact hetzelfde toerental weer in elkaar klapt...
Met die relatief grote poelie zou de Harrop charger eigenlijk tot aan je toerenbegrenzer moeten blijven doortrekken, of dan in ieder geval het koppel veel minder snel moeten aflopen.
Afijn, je bent niet de enige met dit fenomeen en het blijft de vraag of dit een error in de OBD powermeting is, of er zit nog ergens een verborgen limiter in de OBD mapping...
PS; Vermogen is nog best aardig met dat 2,5" systeempje eronder inclusief de "stille katsectie".
Is je >3600 rpm trim al ingeleerd? (topicje op UK forum). Mijn power dondert ook in elkaar, blijkbaar omdat ik nog te weinig in de hogere toeren heb gereden zodat de brandstoftabel kan corrigeren?