Uitlijnen speedster, HOE ?

Alle overige technische zaken.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Arno, dat van waterstofbrosheid ken ik, ik heb een 12.9 M70 boutje op mijn buro staan van een partijtje die op de verkeerde manier verzinkt waren. 200 ton voorspanning was toen iets teveel van het goede voor die boutjes, ze sprongen 1 voor 1, 5 meter de lucht in :lol: (wel een beetje link, omdat er mensen in de buurt aan het werk waren... :roll:
Daarbij kwam ook dat de draad niet gerold was maar gedraaid, wat eigenlijk helemaal niet mag bij 12.9 bouten.

Ik ga via mijn werk wel even op zoek naar 10.9 bouten, maar dan moet ik even precies de maten weten, en het type (imbus als ik het goed heb?).

Marcel, jij krijgt vandaag mooi een gratis lesje Grieks! Aardig he?!

M.
Afbeelding
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:
Marcel, jij krijgt vandaag mooi een gratis lesje Grieks! Aardig he?!

M.
Jullie vallen ook best mee 8)
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Maik schreef:Ik ga via mijn werk wel even op zoek naar 10.9 bouten, maar dan moet ik even precies de maten weten, en het type (imbus als ik het goed heb?).
'binnenzeskant' officeel ja :)

Je hebt nodig..

Totaal voorkant links&rechts:

2 stuks M10x45
2 stuks M10x65

Maar de M10x45 is soms te lang (hangt van aantal camber plaatjes af), dus nog een tweetal M10x40 erbij doen is een goed idee voor de zekerheid. Evt kan je dan ook 2 stuks M10x60 doen.. Ben je altijd OK.

Totaal achterkant links&rechts:

4 stuks M10x50

Achter gebruiken ze dus dezelfde lengte. Voor zitten 2 maten in de fusee geschroefd.

De achterste kunnen vastgeroest zitten omdat hier het bout-gat in de fusee open is aan de achterkant en water er dus in kan.

In mijn geval was een bout dus nog krom. Die kwam er alleen uit door een grote moer op de kop te lassen en dan met een lucht-tol er uit te draaien. De andere kwam wel los, maar die bleek dus al los te zitten :(

Bye, Arno.
Maik

Bericht door Maik »

thanks, als ik terug kom van offshore ga ik op zoek! :thumbup:

M.
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Oke, nog even terugkomen op het bouten verhaal van dit topic:

Ik heb via mijn werk 10.9 kwaliteit bouten besteld, MET een mooie Dacromet coating.
Ik heb zeg maar een "redelijk" partijtje gelijk besteld, want ze moeten speciaal gemaakt worden (600 stuks :lol: , genoeg voor 50setjes).

Voor alle details, lees even mijn topic op het VX220 forum:

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... d55b3e1ea6

Ik heb zoveel bouten besteld, dat ik ze waarschijnlijk ook op de andere clubsites moet gaan verslijten.

Wie wilt er behalve Mark, Arno, Piet, Wilbert, Stef666, SteV6 nog meer een setje?
Over 4 weken ongeveer zal ik ze pas binnen hebben, dan weet ik ook de exacte prijs, maar voor de speedsterclub.nl leden heb ik een leukere prijs dan die op het VX-forum staat vermeld :wink: , omdat ik nu aardig wat mensen van hier echt ken.

Het setje bestaat dus uit 12 bouten, terwijl er maar 8 nodig zijn.
Je krijgt er dan dus 4 extra, maar die zijn net allemaal of iets te lang, of iets te kort, voor als je met camber gaat spelen.
2x M10x40
6x M10x50
2x M10x60
2x M10x70

Ik zou als ik jullie was meerdere setjes nemen, want eigenlijk moet je de bouten weggooien als je ze een keer losgehaald hebt. Dus speel je veel met je camber, dan heb je meerdere setjes nodig :wink: . Maar of dit nou ECHT moet weet ik nog niet, daar lopen nog discussies over...

Willen er nog meer mensen wat boutjes hebben? :toot:

groeten,
Maikel
Afbeelding
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

bouten

Bericht door Pipo »

Eén kandidaat heb je al zeker :). Laat maar weten wanneer ze binnen zijn en dan spreken we af voor een paar setjes.

Spijtig dat je ze niet naar de mini-meeting deze zondag kunt meebrengen. Dat was je al ineens een hoop setjes kwijtgeraakt.

Mijn dank bij voorbaat voor de moeite die je er in steekt :)

Pipo
A thing of beauty is a joy forever!
Maik

Bericht door Maik »

Ach... ik wilde ze zowiezo zelf hebben, dus of ik er nou 24 of 600 bestel :lol: . Kost alleen een beetje geregel om ze bij iedereen te krijgen.

Maar ze kunnen er om 2 redenen niet zijn met de komende meeting:
1. ze zijn er nog niet
2. ik kom niet naar naar de minimeeting :shock: :( , had het wel leuk gevonden, het is ook niet echt een MINImeeting meer :idea:
Afbeelding
bassie
Actief lid

Bericht door bassie »

Maik schreef:

Wie wilt er behalve Mark, Arno, Piet, Wilbert, Stef666, SteV6 nog meer een setje?

Hoi Maik, je mag mij ook een setje leveren.
Ik ben dol op bouten .... :shock:
groet
speedster

Bericht door speedster »

Bij mij is alles ook al een keer los geweest en eerdaags ga de Speedster weer gedeeltelijk uit elkaar! Dus bij deze heb ik ook veel belangstelling bij deze bouten. Ik wilde ze al bestellen bij de dealer, maar dan heb je weer de zelfde slechte bouten als nu.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

bassie schreef:
Maik schreef:

Hoi Maik, je mag mij ook een setje leveren.
Ik ben dol op bouten .... :shock:
groet
Wat voor bouten :?: Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Even een update, van de 50setjes die ik besteld heb, heb ik er nog maar 8 over (ze gaan hard op het vx220 forum :wink: ).
Dus als iedereen 2setjes neemt (wat ik minstens zou aanraden), kan ik nog 4 mensen blij (en weer een paar euro armer) maken.

Nog mensen die ze wel willen hebben?

gr,
Maikel
Afbeelding
linne150

Bericht door linne150 »

hoi Maik,over bouten gesproken ik heb eens een man ontmoet``uit een buurland``die had als achternaam Bouten, zover zogoed,Maarrrr hij had een zoon en die had hij Kenny genoemd.Het lijkt een mop maar het is waar gebeurd.De man heeft nooit begrepen waarom wij op de grond lagen van het lachen.Wilbert.
Maik

Bericht door Maik »

Oke, bijna alle bouten zijn vergeven, maar dat hangt ook af van hoeveel bouten nu iedereen precies wilt hebben. Zie de lijst hieronder voor degenen die zich gemeld hebben. Ik heb het aantal setjes wat je aan mij door hebt gegeven erachter gezet. Check even of het klopt. Staat er achter het aantal setjes een vraagteken, of klopt het niet, geef het dan even door aub.

In principe heb ik voor iedereen 2 setjes gereserveerd. Ik zou er minstens 2 nemen omdat je eigenlijk dus elke keer als je ze los haalt weer weg moet gooien.

lijstje:

markv - 2?
arno - 2?
stev6 - 2?
linne150 - 2?
piet - 2?
stef666 - 2?
Pipo - 2?
bassie - 2?
stevenflappie - 2

Nog even over de kosten, als de uiteindelijke bon geen verrassingen geeft, dan zal de prijs per setje 5euro worden, exclusief eventuele verzendkosten.

Geef dus even door hoeveel je er precies wilt. Als je namelijk maar 1setje wilt kan ik misschien iemand anders weer blij maken met het andere setje.

groet,
Maikel
Afbeelding
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Maik schreef:arno - 2
Yup. Is prima!

Bye, Arno.
Piet
Giga lid Carbon