
Bodemplaat demonteren; stekker onderaan pomp losmaken; darmkoppelingen bovenaan en aan zijkant losmaken; de 2 bouten van de pompsteun losmaken en dan het boeltje langs boven of onderen er uit nemen. Voor je de darmen losmaakt, er wel aan denken eerst het koelwater af te laten. Of zoals ik deed, gewoon de darmen afklemmen

De pomp bleek een BOSCH pomp te zijn (specs hieronder). Ik heb daarna de pomp uit elkaar genomen, en die bleek zwaar verroest te zijn van binnen. Het onderste lager was vast geroest, waardoor het in zijn zetting zelf ronddraaide. Vandaar het lawaai. Van waar het vocht in de pompmotor komt weet ik niet. De pomp zelf heeft geen contact met de motor; de aandrijving gebeurt magnetisch. Ik vermoed dat het eerder condens is die van de wand v/h motorhuis naar beneden loopt.
Voorlopig heb ik de motor gereviseerd, maar ik ga toch maar een nieuwe pomp op voorraad leggen voor als deze het terug begeeft. Belangrijk is de pomp niet; zij zorgt enkel voor warmwater voor de cabineverwarming.
BOSCH Auxiliary waterpump, te vinden onder Bosch part nbr 0 392 020 175 (enkel gemonteerd bij Speedster Turbo):
Markering op pomp:
BOSCH PAA 12V 0 392 020 075
Made in Germany
GM 90 566 929
Data General Motors:
Pump assy, water, additional
Teil Nr.: 9120117
Katalog Nr.: 13 34 064