Tibby's beest
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Re: Tibby's beest
Ik wacht nog even op de foto met de velgen op de speedster, maar op het zicht ziet het er goed uit.
(tip: bij foto's maken zorgen dat de zon achter je staat)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ja, da's nog maximum 3 weken wachtenSmiley schreef:Ik wacht nog even op de foto met de velgen op de speedster, maar op het zicht ziet het er goed uit.

Wil echt m'n rechtervoet nog eens gebruiken,wat niet lukt bij die oem banden

captain slow
- Smiley
Ah, ik dacht dat dit jouw setje was wat al in je garage stond.
Dan wachten we rustig af.
De Braid velgen op de foto's zijn mijn velgen idd bij mij thuis. M'n voorvelgen heb ik dus maar m'n achtervelgen heb ik laten terugsturen ivm verkeerde ET waarde.Smiley schreef:Ah, ik dacht dat dit jouw setje was wat al in je garage stond.
Op mijn achtervelgen moet ik dus terug een tijdje wachten.
grtz
captain slow
- Smiley
Maak dan eens een kiekske met alleen de voorvelg gewisseld Dre.
Dan fotoshop ik daarna die achterste wel goed. (mits je de foto netjes in het midden van de zijkant maakt)
Dan fotoshop ik daarna die achterste wel goed. (mits je de foto netjes in het midden van de zijkant maakt)
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Photoshop Aka MS Paint ofwa Smiley 

Smiley schreef:Maak dan eens een kiekske met alleen de voorvelg gewisseld Dre.
Voila,

Voor de weigthlovers....
oem velg op 1.7 bar koud (VOORVELG)

BRAID velg op 2.0 bar koud (7j et20 met 205/45/17')

Ik denk dat het achteraan een immens verschil gaat zijn qua gewichtverschil

captain slow
Bericht ivm gewicht oem NA velgen met de oem bridgstonebanden...
Posted 28 October 2009 - 02:16 PM
I just weighed a set of NA Wheels with Bridgestone Potenza’s all round and;
Rears : 21.5 KG
Fronts 17.6 KG
Just in case anyone needs to know combined weight of alloy and tyres.
MultiQuote
Betekend toch dat de weegschaal iets of wat in de buurt zit ....
Posted 28 October 2009 - 02:16 PM
I just weighed a set of NA Wheels with Bridgestone Potenza’s all round and;
Rears : 21.5 KG
Fronts 17.6 KG
Just in case anyone needs to know combined weight of alloy and tyres.
MultiQuote
Betekend toch dat de weegschaal iets of wat in de buurt zit ....
captain slow
- Smiley
Toch nog lastiger dan ik dacht.
De camera moet toch recht op het voorwiel gericht zijn, met de hele auto erop voor een goed resultaat.

De camera moet toch recht op het voorwiel gericht zijn, met de hele auto erop voor een goed resultaat.

Is toch goed? Toch maar om een gedacht te hebben ervan........
Helaas ben ik er niet zo'n fan van de velgen
grtz
Helaas ben ik er niet zo'n fan van de velgen

grtz
captain slow
tibby schreef:Smiley schreef:Maak dan eens een kiekske met alleen de voorvelg gewisseld Dre.
Voila,
Voor de weigthlovers....
oem velg op 1.7 bar koud (VOORVELG)
BRAID velg op 2.0 bar koud (7j et20 met 205/45/17')
Ik denk dat het achteraan een immens verschil gaat zijn qua gewichtverschil
Bij deze dus ook achteraan eens gewogen.....
oem NA velg achteraan op 1.8 BAR koud

BRAID 8j ET 30 met een 245/40 band op 1.8 BAR koud

Ik voel wel daadwerkelijk een verschil tijdens rijden NA velgen vs. BRAID velgen. Ik kan het ergens vergelijken met een alu vliegwiel (ergens he......niet te serieus pakken)
Ben er wel heeeeeeeeeeel tevreden over (afwerking/service,etc....)

captain slow
- Daan
Lekker hoor
Wat weegt zo'n Braid in 9J? Weet je dat? De 8J met band lijkt 3kg te schelen met een ATS 9J. Dat is fors

Wat weegt zo'n Braid in 9J? Weet je dat? De 8J met band lijkt 3kg te schelen met een ATS 9J. Dat is fors

Opel Speedster 2.2 Turbo
- timmyboy55
- Contacteer:
Ik heb ook een ander mooie set velgen gezien voor de Speedster, heb ik jammergenoeg net nieuwe ATS'en gekocht... achja, stiekem zijn ze ook gewoon het allerdikst!! Helaas vind mijn vriendin die andere mooier
Ik zal ze eens proberen op te zoeken!
Bij deze: http://fullcartuning.nl/58032-jr-wheels ... -5h-blanco
Ze zijn bescheiden geprijst, maar ze worden gebruikt als Drift velgen, en volgens FullCarTuning zijn ze nooit kapot gegaan erdoor, dus je mag het 'kwaliteit' noemen... Je hebt ze in 5x110, 9J en 17 Inch... echter ET30 is er niet en dan heb je ET25 waardoor ze waarschijnlijk net te breed zijn... Zijn hele mooie velgen, Alleen ik ga ontzettend genieten van mijn ATS'en
als ik me toch bedenk zien jullie ze vanzelf.

Ze zijn bescheiden geprijst, maar ze worden gebruikt als Drift velgen, en volgens FullCarTuning zijn ze nooit kapot gegaan erdoor, dus je mag het 'kwaliteit' noemen... Je hebt ze in 5x110, 9J en 17 Inch... echter ET30 is er niet en dan heb je ET25 waardoor ze waarschijnlijk net te breed zijn... Zijn hele mooie velgen, Alleen ik ga ontzettend genieten van mijn ATS'en

Hoi DaanDaan schreef:Lekker hoor![]()
Hier staan de gewichten van de Braid velgen.
Ga naar de Fullrace A....
Helaas zijn de maten vanaf 8.5j custom (en nog duurder) en staan er geen gewichten bij.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... y6y_41HbQA
De metingen op de weegschaal van de Braid velgen zijn eigenlijk geen referenties om op verder te gaan. De combo van welke band je gebruikt zal er ook een heel stuk van afhangen. Ik denk dat trouwens een vb: 235/40 straatband en een 235/40 semi heel wat verschil hebben in gewicht. De semi zal zwaarder zijn (aangezien deze altijd 'groter' uitvallen dan een straatband.) Jij hebt die Federal semi's liggen en ik maar gewone straatbanden. Zegt genoeg dus he...... Zeker niet kijken naar de gewichten dus van m'n meeting.....

grtz
captain slow
Hey Timmy,timmyboy55 schreef:Ik heb ook een ander mooie set velgen gezien voor de Speedster, heb ik jammergenoeg net nieuwe ATS'en gekocht... achja, stiekem zijn ze ook gewoon het allerdikst!! Helaas vind mijn vriendin die andere mooier![]()
Ik zal ze eens proberen op te zoeken!
Ze zijn bescheiden geprijst, maar ze worden gebruikt als Drift velgen, en volgens FullCarTuning zijn ze nooit kapot gegaan erdoor, dus je mag het 'kwaliteit' noemen... Je hebt ze in 5x110, 9J en 17 Inch... echter ET30 is er niet en dan heb je ET25 waardoor ze waarschijnlijk net te breed zijn... Zijn hele mooie velgen, Alleen ik ga ontzettend genieten van mijn ATS'enals ik me toch bedenk zien jullie ze vanzelf.
Ik heb deze velgen moeten kiezen omdat ze als eenigste de maat hadden die ik wou..... (en schappelijk geprijsd.....vraag maar eens aan team dynamic voor custom velgen)
Er zijn er mooier als die Braids MAAR ze zijn wel gdvd licht hoor, het lichtste wat ik al in m'n handen heb gehad

grtz
captain slow