Verfraai je kleppen deksel
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Verfraai je kleppen deksel
Hier nog een klein modje van mijn kleppen deksel.
Is ook heel mooi om te zien met het deksel dicht
Pascal
Is ook heel mooi om te zien met het deksel dicht
Pascal
- Bijlagen
-
- kleppen deksel.jpg (94.9 KiB) 1257 keer bekeken
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Pascal,
Aan het polijsten geweest?
In Duitsland of Zwitserland is iemand ook erg druk geweest met het kleppendeksel:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... st&p=66797

SteV6
Aan het polijsten geweest?
In Duitsland of Zwitserland is iemand ook erg druk geweest met het kleppendeksel:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... st&p=66797

SteV6
S4 Avant
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Ik heb een afdekplaat van een Zafira 2.2 gemonteerd. Zo kom er ook geen regenwater bij je bougiekappen. Bij mij stond de 1e kamer in de cilinderkop bij de bougie vol met water. De bougiekabel was verroest, maar verder geen problemen. Gelijk de gele oliedop, oliepeilstok en de koelvloeistofdop in de kleur van de auto gespoten. 

- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Zafira Afdekplaat
Woaw
, dat ziet er inderdaad netjes uit maar wat met de koeling van de elektronische onderdelen?
Een ideetje
... ik denk mijn kleppendeksel (dat ik nu gepolierd heb) te spuiten met "black crackle finish"... deze kan achteraf dan weer in een andere kleur gespoten worden met behoud van de "crackle" textuur. Bij Maserati en Ferrari is dat ook rood... Niet dat ik er een Ferrari van wil maken maar de looks mag er wel zijn! Deze spuitbussen zijn verkrijgbaar bij ANGLO PARTS (om de dashboards van de MG's te spuiten)


Een ideetje

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Wordt dat dan een dikke verflaag? Ik zou er niet zomaar aan beginnen, want je brengt wel een extra isolerende laag aan. Je kop wordt al aardig heet van zichzelf en als je het kaal metaal houdt dan kan de warmte door middel van straling en convectie beter weg. Zo'n kap die Peter heeft isoleert mijn inziens veel minder.
gr.
M.
gr.
M.

- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
@ Maik
Die kap van peter bedekt bijna de hele motorruimte en verminderd daardoor zeker de luchtstroom om de motor.
Het lijkt mij dat je dan hogere temperaturen zult meten in die auto als bij mij (ik heb de klepdeksel gespoten).
Maar het verschil met een gespoten klepdeksel en een blankmetalen is niet zo groot, omdat het grootste deel van de warmte afvoer via olie en koelvloeistof gebeurt. En de stralingswarmte wordt afgegeven aan de omgeving, dus de langsstromende lucht.
Die kap van peter bedekt bijna de hele motorruimte en verminderd daardoor zeker de luchtstroom om de motor.
Het lijkt mij dat je dan hogere temperaturen zult meten in die auto als bij mij (ik heb de klepdeksel gespoten).
Maar het verschil met een gespoten klepdeksel en een blankmetalen is niet zo groot, omdat het grootste deel van de warmte afvoer via olie en koelvloeistof gebeurt. En de stralingswarmte wordt afgegeven aan de omgeving, dus de langsstromende lucht.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Maarten, Flamina had het over een soort verf die ik niet ken, het leek mij vrij dik spul met daaroverheen nog een verflaag. Lijkt mij iets teveel van het goede.
En straling geeft warmte niet aan de lucht, maar gaat als "straling" (duh) dwars door de lucht, totdat het een vast voorwerp tegenkomt. Jij bedoelt convectie
.
De kap van Peter houdt inderdaad warmte vast, maar volgens mij zit er best wat ruimte tussen die kap en de kop, ik denk zelf dat onder het rijden daar best nog wat lucht tussendoor stroomt, alle openingen in de motorruimte in ogenschouw genomen.
Maar meten is weten, wanneer gaan we die proef doen?
En straling geeft warmte niet aan de lucht, maar gaat als "straling" (duh) dwars door de lucht, totdat het een vast voorwerp tegenkomt. Jij bedoelt convectie

De kap van Peter houdt inderdaad warmte vast, maar volgens mij zit er best wat ruimte tussen die kap en de kop, ik denk zelf dat onder het rijden daar best nog wat lucht tussendoor stroomt, alle openingen in de motorruimte in ogenschouw genomen.
Maar meten is weten, wanneer gaan we die proef doen?


- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Kleppendeksel verfraaien
Nee die Wrinkle Paint is echt niet dik! Ik zou gewoon het kleppendeksel eerst schuren met een fijn schuurpapiertje en dan moet je dat even verwarmen (in de oven of in de zon eventueel). Als het warm is gewoon opsuiten... laten drogen en 't is klaar.
Misschien is een coating (grondverf) misschien aangewezen... want Alu is wat betreft soort ondergrond toch iets apart.
Maar ik denk niet dat het gaat "isoleren" ofzo... Een dezer zal ik er aan beginnen, dan spuit ik die pijp van mijn nieuwe Flow Tech airfilter ineens ook mee in het zwart! Het zal een meer "degelijke" uitstraling geven, al is dat een kwestie van smaak natuurlijk.
Als je 't dan in een ander kleurtje wil, gewoon de zwarte Wrinkle Paint overspuiten en voilà...
(hoop ik...)
Als 't gedaan is zal ik een fotooke plaatsen, dan kan iedereen zijn mening kwijt!
Misschien is een coating (grondverf) misschien aangewezen... want Alu is wat betreft soort ondergrond toch iets apart.
Maar ik denk niet dat het gaat "isoleren" ofzo... Een dezer zal ik er aan beginnen, dan spuit ik die pijp van mijn nieuwe Flow Tech airfilter ineens ook mee in het zwart! Het zal een meer "degelijke" uitstraling geven, al is dat een kwestie van smaak natuurlijk.
Als je 't dan in een ander kleurtje wil, gewoon de zwarte Wrinkle Paint overspuiten en voilà...

Als 't gedaan is zal ik een fotooke plaatsen, dan kan iedereen zijn mening kwijt!

- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Mja... mijn "Wrinkle Finish" experiment is mislukt
REDEN: Het moet minstens 25°C zijn (zowel het stuk dat je gaat spuiten als de verf zelf)... dat was niet het geval dus ziet het er nu niet uit...
Het blinkt en het zou mat moeten zijn, en er zijn geen "wrinkles" aanwezig...
Nu moet ik het geheel weer "decaperen", opschuren, in een of andere oven warm zien te krijgen en opnieuw beginnen... Het zal en moet lukken!!!!
"DE VOLHOUDER WINT..."



REDEN: Het moet minstens 25°C zijn (zowel het stuk dat je gaat spuiten als de verf zelf)... dat was niet het geval dus ziet het er nu niet uit...

Het blinkt en het zou mat moeten zijn, en er zijn geen "wrinkles" aanwezig...
Nu moet ik het geheel weer "decaperen", opschuren, in een of andere oven warm zien te krijgen en opnieuw beginnen... Het zal en moet lukken!!!!
"DE VOLHOUDER WINT..."

- Bijlagen
-
- wrinke finish.JPG (52.87 KiB) 5410 keer bekeken