philip1966 schreef:(Veel) Meer lawaai met deze aanpassing?
Nog ok voor de keuring bij ons?
Vraag 1: Als je de standaard einddemper behoudt , krijg je een zwaarder geluid maar het volume blijft heel verdraagzaam. Het is duidelijk voelbaar in prestaties, zeker in hogere toerentallen.
Vraag 2: neen
Laatst gewijzigd door Pipo op 31 aug 2016 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
De katalysator zet de CO om naar CO2. Zonder katalysator stoot je dus meer CO uit. Koolstofmonoxide is echter een geur- en kleurloos gas. Dus ruik je er niets van, Jaydee
De kat zet ook de resterende onverbrande koolwaterstoffen om die nog in de uitlaatgassen zaten en die ruik je bij een 'katloze' auto wel degelijk.. (bij auto's van voor 1992 die zonder kat reden werd vaak op deel-last een armer mengsel aan gebouden die de meeste HC ook omzet en een lage CO oplevert, maar dan weer wat meer NOx)
Natuurlijk is deze set die Pipo aanbiedt ook prima te gebruiken als basis voor iemand om een HJS sportkat oid. ertussen te lassen (al dan niet met flenzen) en weer helemaal emissie-vriendelijk te zijn. Als ik deze pijp zo zie dan lijkt hij me een stuk beter qua flow als de originele die op de turbo's zit, dus kan ook daarvoor een mooie basis voor later wat meer PKtjes zijn.
Arno schreef:Natuurlijk is deze set die Pipo aanbiedt ook prima te gebruiken als basis voor iemand om een HJS sportkat oid. ertussen te lassen (al dan niet met flenzen) en weer helemaal emissie-vriendelijk te zijn. Als ik deze pijp zo zie dan lijkt hij me een stuk beter qua flow als de originele die op de turbo's zit, dus kan ook daarvoor een mooie basis voor later wat meer PKtjes zijn.
Bye, Arno.
Zij is inderdaad een stuk beter van flow dan de originele Turbo secundaire katsectie. Wat velen niet weten is dat de originele sectie wel bij 60mm (extern) begint, maar na de secundaire kat met 5mm vernauwd. Om daarna terug met een 60mm bocht naar de demper voort te gaan
Deze sectie is 64mm van begin tot einde. In combo met een sportcat perfect voor verdere tuning.
Laatst gewijzigd door Pipo op 31 aug 2016 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.
jaydee schreef:Het grootste nadeel van rijden zonder katalysator: als je met een groepje bent moet je altijd achteraan, want niemand wil jouw stank moeten verdragen
Idem, ik heb ook een stinkerd. Zo erg zelfs dat ik hem stil leg wanneer ik aan een overweg sta of dergelijke.....Ook wanneer ik de boel opendraai wil je er niet achterhangen.....knallen en een dikke wolk plezier