Hallo, alle geregistreerde speedy fan's
Even een vraagje heeft er iemand ervaring met het demonteren van het achterste binnen spatbord ?
IK wil namelijk een carbon airbox plaatsen en moet eerst het originele luchtfilterhuis verwijderen en daarvoor moet het achterwiel eraf en het binnen spatbord eruit.
Heb gezien dat dit enkel met 6 schroefjes gemonteerd is, mag ik deze gewoon los maken of kom ik dan nog voor andere verassingen te staan?
Groetjes,
A.Brouwers
a.brouwers@skynet .be
Demonteren binen spatbord achterste wielkasten Speedster
-
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 10 dec 2004 23:07
- Locatie: Belgie (Stabroek)
Demonteren binen spatbord achterste wielkasten Speedster
Hallo,
Ik ben Alfons Brouwers ben 36 jaar woonachtig ten Noorden van Antwerpen vlakbij de Nederlandse grens.Mijn grootste hobby is de Speedster en auto sport in het algemeen.Ben overgestapt van Mazda MX-5 naar Speedster
Ik ben Alfons Brouwers ben 36 jaar woonachtig ten Noorden van Antwerpen vlakbij de Nederlandse grens.Mijn grootste hobby is de Speedster en auto sport in het algemeen.Ben overgestapt van Mazda MX-5 naar Speedster
Re: Demonteren binen spatbord achterste wielkasten Speedster
Ik dacht niet dat je verder nog iets moest doen, maar heb het zelf nog nooit geprobeerd.speedster2799 schreef:Hallo, alle geregistreerde speedy fan's
Even een vraagje heeft er iemand ervaring met het demonteren van het achterste binnen spatbord ?
IK wil namelijk een carbon airbox plaatsen en moet eerst het originele luchtfilterhuis verwijderen en daarvoor moet het achterwiel eraf en het binnen spatbord eruit.
Heb gezien dat dit enkel met 6 schroefjes gemonteerd is, mag ik deze gewoon los maken of kom ik dan nog voor andere verassingen te staan?
Wat ik wel graag zou willen weten: wat voor een luchtfilter ga je plaatsen?

En, ga je ook het stuk tussen het filter en de motor vervangen?
Groeten,
Mark
C30-94@0.55bar
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1373
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Let goed op bij het opkrikken van de auto dat je de krik punten pak. ZEER BELANGRIJK. Het is inderdaad de zes boutjes verwijderen. Het luchtfilter huis zit met 2 moeren vast en een grote slangklem. Het is goed zelf te doen. Ik heb een Pipercross filter die ik persoonlijk beter vind dan een K&N filter.
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Originele luchtfilter verwijderen
Heb dat net gisteren gedaan om een nieuwe airfilter (van MotoConcept) te plaatsen
. Het was wel een beetje sukkelen omdat je'r niet overal goed aankan...
Maar het wiel eraf, spatbord verwijderen enz ... een beetje overdone lijkt me.
Heb eerste wat ik heb gedaan is het platte deel tussen motor en luchtfilter verwijderd. Dat gaat héél vlotjes
Als je dan 't deksel van de filter verwijderd kan j'er al veel beter aan (de achterste klem is de lastigste). Dan het reservoir van de koelvloeistof lossen en opzijschuiven (niks van darmen losmaken) om wat plaats te maken en één vijs onderaan het filterhuis lossen en klaar is Kees!


Heb eerste wat ik heb gedaan is het platte deel tussen motor en luchtfilter verwijderd. Dat gaat héél vlotjes

Als je dan 't deksel van de filter verwijderd kan j'er al veel beter aan (de achterste klem is de lastigste). Dan het reservoir van de koelvloeistof lossen en opzijschuiven (niks van darmen losmaken) om wat plaats te maken en één vijs onderaan het filterhuis lossen en klaar is Kees!

- Bijlagen
-
- Airfilter.JPG (45.82 KiB) 1099 keer bekeken