Autoalarm klasse3 SCM noodzakelijk voor verzekering!

Algemene zaken omtrent onze auto.
groenteboer
Lid

Autoalarm klasse3 SCM noodzakelijk voor verzekering!

Bericht door groenteboer »

Ik zit momenteel een Speedster te overwegen omdat ik er verliefd op ben.
Echter!!
Het ernstigste struikelblok is dat er een voorwaarde is voor de verzekering dat er wel alarm klasse3 SCM op zit! Tjah en laten die fijne vrienden van Opel dat er nou net niet standard opzetten. Dat is toch zo? Op autoweek staat wel dat er alarm op zit in de optielijst, maar das alleen startonderbrekertje, toch? Dat is klasse 1 als ik mij niet vergis.

Dat maakt de drempel ineens een stuk hoger want hoe krijg je nou zo'n auto mee als je hem ergens koopt? Je mag er al niet eens direct naar een auto-alarm-inbouw-shop mee rijden aangezien je dan dus onverzekerd zou rijden. Daarnaast moet je dus nog rekening houden met een paar duizend euro extra kosten voor het apart laten inbouwen van zo'n alarm?

Wat ik mij vooral afvraag is hoe jullie dit allemaal hebben geregeld, hebben jullie allemaal scm kl3 alarm? Zoja hoe/wanneer in laten bouwen?
Het lijkt er op dat het gros van de 2e hands Speedsters die te koop staan geen klasse 3 alarm heeft, hoe kan dat?
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Onzin, er zijn diverse verzekeringsmaatschappijen die een Speedster willen verzekeren met het af-fabriek alarm. Dus ook daar heeft shoppen zin. Stel je niet tevreden met de eerste de beste offerte, verzekeringen en verzekeren is gewoon handel ....

En volgens mij is het af-fabriek een klasse II systeem. Alleen de hellingshoekmeter ontbreekt.

Succes ermee!

SteV6
S4 Avant
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Bij centraal beheer Achmea is de standaard alarm goed mits je aan bepaalde voorwaarde voldoe. Je moet zoveel schade vrije jaren hebben.
Maarten

Bericht door Maarten »

Het af fabriek alarm heeft geen goedkeuring door SCM, dus geen certificaat.
Verder heeft het geen hellingshoek sensor en geen radar, welke met een klasse 3 in een cabrio verplicht is (als het geen cabrio was zouden druksensoren ook ok zijn)

Ik heb er een KL3 alarm in laten bouwen omdat ik dan via een collectieve verzekering erg goedkoop uitwas, maar nu wordt die collectieve verzekering over een paar maanden opgeheven....... Dus toch een duur jaar voor verzekering (incl alarm inbouw).

Ik heb het overigens bij Opel dealer Lathouwers in Helmond laten doen en zij hebben het erg netjes ingebouwd en meteen ook het standaard alarm verwijderd (ook al was ik door de man aan de balie verteld dat dat niet ging en dat ik dus 2 verschillend afstandbedieningen zou moeten gebruiken....) Nu dus 1 afstandbediening en een Led-je op de standaarplaats.

Maarten
groenteboer
Lid

Voor de duidelijkheid ik heb het alleen over all-risk.
Als ik bij centraal beheer op de pagina de premie bereken komt het rond de 2100 euro per jaar uit. Bij FBTO ook.

Zijn er mensen hier met tips voor goede en goedkope verzekeringsmaatschappijen? Hoeveel betalen jullie ongeveer all-risk met hoeveel schadevrije jaren?

Het liefst blijf ik bij mijn huidige, veel goedkoper kom ik elders ook niet uit heb ik al gemerkt. Alleen die voorwaarde van dat kl3 SCM alarm is wat vervelend.
Pug106 Rallye 1.6
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

groenteboer schreef:Voor de duidelijkheid ik heb het alleen over all-risk.
Als ik bij centraal beheer op de pagina de premie bereken komt het rond de 2100 euro per jaar uit. Bij FBTO ook.

Zijn er mensen hier met tips voor goede en goedkope verzekeringsmaatschappijen? Hoeveel betalen jullie ongeveer all-risk met hoeveel schadevrije jaren?

Het liefst blijf ik bij mijn huidige, veel goedkoper kom ik elders ook niet uit heb ik al gemerkt. Alleen die voorwaarde van dat kl3 SCM alarm is wat vervelend.
Ik ben verzekerd bij centraal beheer. Heb 5 schade vrije jaren en heb korting via m'n werkgever. Allrisk zit ik ergens rond de 1100 per jaar. Centraal Beheer vereist bij mij geen klasse 3 alarm, alleen een startonderbreker.

Overigens, als het goed is krijg je via Eigen Huis bij FBTO nog korting op je premie (voor zover je natuurlijk lid bent van Eigen Huis :) ).

Mark
C30-94@0.55bar
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Mark, die 1100 euro is wel gebaseerd op een nieuwprijs van 29000E toch? Handig voor onze groenteboer om te weten :wink: .
Ik zelf heb er een klasse 3 in zitten, die had de vorige eigenaar in laten bouwen en hij was daarvppr 1000E kwijt (due duizendEN zijn het er niet :wink: ). Misschien dat het ergens anders nog wel goedkoper kan.

Als je trouwens echt een klasse 3 moet hebben en je koopt hem zonder alarm, dan krijg je altijd een paar weken de tijd van de verzekering om het alarm in te laten bouwen. Dat was bij mij in ieder geval zo toen ik mijn vorige auto kocht. Dat moet dus niet echt een probleem zijn.
Ik ben trouwens bij Nationale Nederlanden verzekerd en betaal iets van 164euro per kwartaal voor mijn all-risk (gebaseerd op een nieuwprijs van 31500E), met iets van 6 schadevrije jaren (ik heb geloof ik 60 of 65% no-claim). Ik krijg 50% korting via mijn werkgever dus daarom is het niet echt duur voor mij. Bij mij was ook een klasse 3 alarm verplicht.
Standaard bij deze verzekering via mijn werk zit een "vandalisme clausule", dat is een soort luxe waarborgfonds. Als je een schade aan je auto vind zonder bekende dader, dan is de schade 100% gedekt, geen eigen risico en geen terugval in je schadevrije jaren, erg handig voor mijn speedstertje die gewoon buiten staat :) .

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Heb je trouwens nou al een proefrit gemaakt of in ieder geval even kunnen passen? Misschien is al de moeite voor niets als je er niet lekker in kan zitten.....
Ga anders eens bij deze passen, dat is volgens mij vrij dicht bij jou in de buurt:
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/adver ... id=1000306

Groetjes,
Maikel
Afbeelding
Matsuru
Actief lid

Bericht door Matsuru »

Ik heb een 2.2 en betaal €850,- p.j. en heb 65% noclaim. Ik ben verzekerd bij Unigarant en drie jaar tegen nieuw waarde (€43.000,-)verzekerd en gingen accoord met de standaard alarm, af fabriek.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Vr.gr. Erwin
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

groenteboer schreef:Voor de duidelijkheid ik heb het alleen over all-risk.

Hi

Ben zelf ook over gestapt van verzekering, omdat hier alleen maar een klasse 2 alarm opzit.

betaal 900 euro ex polis kst en verzekerd voor bijna 60000
trede 19= 75% korting en geen eigen risico.
ben dus verz bij centraal beheer.
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Hallo,

Ik heb zelf een klasse 3 alarm, en ben verzekerd bij interpolis.

Allrisk--Bm trede 15--75% korting en geen eigen risico.
Verzekerdbedrag 44.225,-

Premie per jaar 641,76

Gr, 8) Martin

Ps eerste 3jaar tegen nieuwwaarde
Laatst gewijzigd door Martin op 17 jan 2005 18:35, 2 keer totaal gewijzigd.
blue speedster
Lid

Bericht door blue speedster »

Groenteboer,

Ik zou ook eens een offerte aanvragen bij Centraal Beheer

Bij Centraal Beheer Achmea is de speedster in ieder geval het eerste jaar
verzekerd tegen nieuwwaarde en ze gaan akkoord met een
klasse 1 alarm tegen, in mijn ogen redelijke, scherpe premie.

Aangezien mijn auto een 2.0 liter is heb ik geen goed vergelijk t.o.v.
een 2.2 liter.

1e jaar tegen nieuwwaarde van een turbo
klasse 1 alarm
minimaal 9 schade vrije jaren
premie voor de 2.0 liter turbo op basis nieuwwaarde € 1.130,82 per jaar

Het nadeel bij FBTO is dat het eerste jaar niet de aanschaf prijs
geheel wordt uitgekeerd. Misschien is dit bij een 2.2. wel het geval.

met vr. gr.

Blue Speedster :lol:
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Maarten schreef:Het af fabriek alarm heeft geen goedkeuring door SCM, dus geen certificaat.
Verder heeft het geen hellingshoek sensor en geen radar, welke met een klasse 3 in een cabrio verplicht is (als het geen cabrio was zouden druksensoren ook ok zijn)

Volgens mij heeft de standaard alarm wel een radar (die van mij en elk geval wel) hellingshoek sensor weet ik zo niet ga ik binnen kort even testen.Merk alarm standaard Meta

Gr, 8) Martin
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:Mark, die 1100 euro is wel gebaseerd op een nieuwprijs van 29000E toch? Handig voor onze groenteboer om te weten :wink: .
I
Nope, op de originele prijs. Dus 41 nogwat..

Mark
C30-94@0.55bar
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Voor mijn Elise met een Klasse 3 cabrio alarm (META 999T) betaal ik bij FBTO ongeveer EUR 1400 per jaar met 5 jaar schadevrij voor all-risk met rechtsbijstand en inzittendenverzekeing.

Voorheen was ik via Turien verzekerd. Dat was iets duurder, maar er werd in ieder geval totaal geen probleem gemaakt over de reparatie toen ik een motorfiets frontaal op m'n auto had gekregen. Ging gelukkig erg langzaam (hooguit 30 km/h)en was een samenloop van omstandigheden (geen gewonden), maar de totale schade was wel zo'n 9500EUR. (nieuwe frontclam, radiator, crashbox, koplamp, grilles, alles verwijderen, spuiten van gele parelmoerlak, montage, etc.)

Ik had geen schuld, dus geen effect op no-claim, maar het hele bedrag werd zonder morren betaald aan de garage en daarmee was het geregeld en da's ook wel prettig..

Bye, Arno.
groenteboer
Lid

Waar zou ik dan het beste terecht kunnen voor een kl3 scm alarm tegen een zo gunstig mogelijke prijs, die nog handig in het gebruik is ook? Omgeving A'dam overigens...

Met dat handig in gebruik bedoel ik dat ie netjes bv 1x knippert met de lampen bij dichtgaan en 2x bij opengaan ofzo. En kan dat doorgaans netjes gekoppeld worden aan centrale vergrendeling? Of gaat een alarm kl3 alarm altijd gepaard met centrale vergrendeling wellicht?

Ik wil wel graag c.v. hebben ook. Ik geef weinig om luxe maar c.v. is toch wel handig!

Kortom: het liefst heb ik dus alarm+c.v. netjes op 1 of 2 knopjes via 1 afstandbedieninkje, waarbij hij netjes aangeeft met de lichten of je hem open of dicht doet, voor een niet al te hoog bedrag.

Iemand tips?
Pug106 Rallye 1.6
Plaats reactie