BlueDemon Awakens
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7351
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: BlueDemon Awakens
Wut, een 1 weekend conversie?
Sodeknetters
Sodeknetters
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: BlueDemon Awakens
Ik heb de pcv dicht gezet en carterventilatie gemaakt icm catchcan. Lijkt goed te werken voor mij.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Mooi, laat ik ff een mooie Catchcan overkomen! Heb je nog vacuum gehaald ergens van? Of alleen catchcan met filter erop?!Daan schreef:Ik heb de pcv dicht gezet en carterventilatie gemaakt icm catchcan. Lijkt goed te werken voor mij.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: BlueDemon Awakens
Geen vacuum, enkel slang van het kleppendeksel naar de catchcan en dan een filtertje er op.
Opel Speedster 2.2 Turbo
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: BlueDemon Awakens
Wat je ook maakt, in ieder geval dat PCV gat afsluiten zodat je geen boostdruk je carter in blaast!
(En eventuele afdichtboutjes/schroefjes e.d. goed vastzetten zodat je deze niet later je motorblok in zuigt...)
(En eventuele afdichtboutjes/schroefjes e.d. goed vastzetten zodat je deze niet later je motorblok in zuigt...)
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Ik las dat ik het boutje in het gaatje moest draaien, met de kop naar het blok gericht...
dat vond ik vreemd, want de druk komt vanaf het inlet spruitstuk, je zou dan zeggen dat je wilt dat de kop door de druk tegen het plaatje drukt, maar ze zeggen dus dat hij andersom moet...??? Wat is de logica hierachter? Ik ga sowieso lijm of Loctide gebruiken..
dat vond ik vreemd, want de druk komt vanaf het inlet spruitstuk, je zou dan zeggen dat je wilt dat de kop door de druk tegen het plaatje drukt, maar ze zeggen dus dat hij andersom moet...??? Wat is de logica hierachter? Ik ga sowieso lijm of Loctide gebruiken..
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: BlueDemon Awakens
Als je dat boutje eruit blaast richting carterventilatie opening is dat zo erg nog niet. Maar als je 'm je inlaatspruitstuk inzuigt dat is de volgende halte je kop (klep/zuiger/klep); veel kans op grote ellende dus.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: BlueDemon Awakens
Houd er wel rekening mee dat mijn setup qua carterventilatie APK afkeur is. Je mag nl niet ventileren in de atmosfeer. Ik heb dus een losse slang op mijn intakepijp zitten welke ik kan aansluiten op de plaats van het filtertje op de catchcan. Dan heb je een vacuum en gesloten circuit.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Mooi, duidelijk!
Even ergens een klein filtertje en catchcan vandaan ritselen en we zijn klaar! APK moet ik even over nadenken ja, kunnen ze dat controleren??
Speerke is bezig met een werkend PCV circuit op de 2.4 inlet dmv een terugslag klep... ben erg benieuwd waar hij mee komt!
Even ergens een klein filtertje en catchcan vandaan ritselen en we zijn klaar! APK moet ik even over nadenken ja, kunnen ze dat controleren??
Speerke is bezig met een werkend PCV circuit op de 2.4 inlet dmv een terugslag klep... ben erg benieuwd waar hij mee komt!
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Anders gewoon een slang van de catchtank 'uitlaat' naar een punt vlak achter het luchtfilter voeren. Vrij simpel.
Niet direct vacuum, maar voldoet prima aan de eisen mbt. een gesloten systeem en de catchtank (mits een beetje redelijke met schotten of staalwol) vist wel evt. oliedruppels er uit.
Bye, Arno.
Niet direct vacuum, maar voldoet prima aan de eisen mbt. een gesloten systeem en de catchtank (mits een beetje redelijke met schotten of staalwol) vist wel evt. oliedruppels er uit.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Wat moet ik met dit Vaccuum slangetje vanaf de fuel rail doen? Ik neem aan dat deze weer een plekje moet krijgen?
Verder zijn we lekker bezig
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verder zijn we lekker bezig
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: BlueDemon Awakens
Die moet je aansluiten op je inlaatspruitstuk. Jij gebruikt de 2,4 Inlaat, bij mijn sc conversie zit er een pasklare aansluiting op, zie hieronder.
- Bijlagen
-
- image.jpeg
- (119.71 KiB) 2990 keer gedownload
-
- image.jpeg
- (131.94 KiB) 2997 keer gedownload
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
De TMAP sensor past niet op de bestaande plek van het 2.4 Inlaat.... Help
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: BlueDemon Awakens
Standaard zit de TMAP sensor in de intercoolerbehuizing van de OEM Speedster Turbo. Misschien dat een mogelijkheid?
En zie ik nou dat de bokken onder de draagarmen zitten? Je weet dat dit plopperkarton is hè en dat je ze kan weggooien hierna...
En zie ik nou dat de bokken onder de draagarmen zitten? Je weet dat dit plopperkarton is hè en dat je ze kan weggooien hierna...
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: BlueDemon Awakens
timmyboy55 schreef:De TMAP sensor past niet op de bestaande plek van het 2.4 Inlaat.... Help
Tja.... Je bent een custom turbo ombouw aan het doen en je zult dus nog veel meer van dit soort dingen gaan tegenkomen.
Als het niet pas te maken is kun je altijd nog een gewone 2 bar Delphi MAP sensor gebruiken met de losse temperatuurmeter ergens na je intercooler.
Slangetje op je fuelregelaar is overigens een eigen keuze hoe je dat maakt en instelt in OBD. Origineel heeft je opel je een fixed pressure regelaar waarbij ie de omgevingsdruk als basis heeft (via luchtfilterbuis). Veel SC's rijden echter met een boost referenced regelaar, waarbij ie aangesloten is op de druk in je inlaatspruitstuk.