Autoalarm klasse3 SCM noodzakelijk voor verzekering!
Wat er bij mij op zit?
Ik heb de Speedster als demo gekocht en zover ik kan zien zit er het standaard (klasse 2) alarm op.
Wat ik wel heb ondekt is dat wanneer ik het dak eraf heb, het alarm heb ingeschakeld en ik een arm door het dak steek en wat beweeg dat dan het alarm ook gaat werken. Heb derhalve het idee dat er wel iets van radar achter de achterste bekledingsplaat is weggewerkt.
Het enige wat er niet op zit is een hellingshoekschakelaar.
Ben verzekerd bij Centraal Beheer dus dat is geen probleem.
Ik heb wel de maximale noclaim en nog nooit een schade laten vergoeden.
Soms is zelf betalen (bij kleine schade onder eigen verantwoordelijkheid) zelfs aan te raden daar je anders mogelijk wat jaren weer meer gaat betalen aan premie.
Heb overigens op de site van SCM gezien dat de startonderbreker van Opel in principe wel aan hun voorwaarden voldoet. Dus klasse 1 is gezien goedkeuring in orde.
Wat ik wel heb ondekt is dat wanneer ik het dak eraf heb, het alarm heb ingeschakeld en ik een arm door het dak steek en wat beweeg dat dan het alarm ook gaat werken. Heb derhalve het idee dat er wel iets van radar achter de achterste bekledingsplaat is weggewerkt.
Het enige wat er niet op zit is een hellingshoekschakelaar.
Ben verzekerd bij Centraal Beheer dus dat is geen probleem.
Ik heb wel de maximale noclaim en nog nooit een schade laten vergoeden.
Soms is zelf betalen (bij kleine schade onder eigen verantwoordelijkheid) zelfs aan te raden daar je anders mogelijk wat jaren weer meer gaat betalen aan premie.
Heb overigens op de site van SCM gezien dat de startonderbreker van Opel in principe wel aan hun voorwaarden voldoet. Dus klasse 1 is gezien goedkeuring in orde.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Centrale vergrendeling is alleen als (dure) optie op een Turbo te krijgen. Voor een 2.2 is het nooit verkrijgbaar geweest. En een Speedster koop je niet voor het gebruiksgemak, maar voor het GEBRUIKSPLEZIER!groenteboer schreef:Iemand tips?
Als je te veel comfort-eisen gaat stellen is een Speedster niet de juiste auto voor je. Dus maak een keer een lange proefrit en hak dan de knoop door. Daarna is de rest allemaal te regelen en/of naar wens aan te passen.
SteV6
S4 Avant
-
- Lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jan 2005 18:28
Maar een alarm zit dus niet vaak aan centrale vergrendeling vast? Ik dacht juist van wel. Mijn vorige auto was ook voorzien van alarm (van GT), kl3 ook meen ik, en daar zat een apart afst. bedieninkje bij waarmee je zowel de portieren open/dichtdeed als het alarm inschakelde. Als je het knopje op de sleutel gebruikte deed je wel de c.v. bedienen maar niet het alarm.
Mijn punt is als ik toch alarm kl3 moet inbouwen voor de verzekering, ik het graag direct zo goed mogelijk regel en liefst meteen c.v. heb. De maatschappij waar ik nu bij zit wil ik graag blijven, anderen zijn sowieso vaak duurder.
Maar ik vraag mij dus af hoe dat zit. Of alarm kl3 niet doorgaans samengaat met de c.v. en of er bedrijven zijn die dit allemaal mooi kunnen maken. Dat ik niet een heleboel geld uitgeef voor een alarm en dan nog de auto met het sleuteltje open moet maken en achteraf weer bij een ander bedrijf er c.v. in moet laten zetten dat weer via een ander knopje werkt dan die van de c.v.
Mijn punt is als ik toch alarm kl3 moet inbouwen voor de verzekering, ik het graag direct zo goed mogelijk regel en liefst meteen c.v. heb. De maatschappij waar ik nu bij zit wil ik graag blijven, anderen zijn sowieso vaak duurder.
Maar ik vraag mij dus af hoe dat zit. Of alarm kl3 niet doorgaans samengaat met de c.v. en of er bedrijven zijn die dit allemaal mooi kunnen maken. Dat ik niet een heleboel geld uitgeef voor een alarm en dan nog de auto met het sleuteltje open moet maken en achteraf weer bij een ander bedrijf er c.v. in moet laten zetten dat weer via een ander knopje werkt dan die van de c.v.
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
...met de groeten van uw groenteboer
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Centrale vergrendeling is alleen te integreren in een alarmsysteem als de auto voorzien is van een centrale vergendeling!SteV6 schreef:Centrale vergrendeling is alleen als (dure) optie op een Turbo te krijgen.
Voor een 2.2 is het nooit verkrijgbaar geweest.
En als je een alarm zoekt met veel gimmicks dan moet je maar eens kijken bij Clifford. Alarmsystemen waarmee je op afstand de auto kan starten, lichten op afstand aan en uitschakelen, perimeter waarschuwing voor als iemand te dicht bij de auto komt enz. enz.
Maar persoonlijk vind ik dat meer iets voor Civic's en Golfjes ....
Een klasse III alarm en inbouwen van centrale vergrendeling zal je minimaal E 1500,- maar waarschijnlijker richting de E 2000,- kosten.
SteV6
S4 Avant
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Volgens mij heeft onze groenteboer het wel begrepen hoor StephanSteV6 schreef:Centrale vergrendeling is alleen als (dure) optie op een Turbo te krijgen.
Voor een 2.2 is het nooit verkrijgbaar geweest.

Ik zelf denk dat klasse III + CV wel voor minder dan 1500e te regelen zou moeten zijn....
Pak eens de gouden gids en bel een paar van die bedrijven op en je weet het in een half uurtje

gr.
M.

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
De lettergrootte aanpassen van normaal naar groot heeft dat effect.
Dus een beetje nadruk leggen valt wat zwaar uit. En zo te zien heb ik per ongeluk ook nog eens de tekst [vet] gelaten i.p.v. alleen maar groot
Een goed klasse III alarm in de Speedster inbouw met origineel Opel centrale vergrendeling kost veel tijd, en dus geld. Allereerst moet het standaard META-alarm uitgebouwd worden en dan nog de inbouw van de nieuwe spullen kost ongeveer een dag. Tenminste dat vertelde het inbouwstation waar ik geinformeerd heb toendertijd. Dus reken het uurloon maar bij de kosten van het alarm en het materiaal voor centrale vergrendeling (en dus geen Conrad-pakketje).
SteV6
Dus een beetje nadruk leggen valt wat zwaar uit. En zo te zien heb ik per ongeluk ook nog eens de tekst [vet] gelaten i.p.v. alleen maar groot

Een goed klasse III alarm in de Speedster inbouw met origineel Opel centrale vergrendeling kost veel tijd, en dus geld. Allereerst moet het standaard META-alarm uitgebouwd worden en dan nog de inbouw van de nieuwe spullen kost ongeveer een dag. Tenminste dat vertelde het inbouwstation waar ik geinformeerd heb toendertijd. Dus reken het uurloon maar bij de kosten van het alarm en het materiaal voor centrale vergrendeling (en dus geen Conrad-pakketje).
SteV6
S4 Avant
Hallo,
Ik heb jaren bij een automaterialen zaak gewerkt (automat) ik heb daar diverse alarm's etc etc ingebouwd.
Bijna alles is mogelijk maar zoals gewoonlijk kost alles geld.
Als je bij een verzekering te recht kunt met de orgineel alarm dan is dat mooi meegenomen, en deze kun je ook aan sluiten op een cv (centrale deurvregrendeling) dus dan hoef je alleen nog de cv te kopen en aan te sluiten.
Nou en dat steld op zich niet zo veel voor mits je een beetje technisch aangelecht bent natuurlijk.
Ik hoop dat zo weer een en al duidelijk is anders hoor ik het wel.
Gr,
Martin
Ik heb jaren bij een automaterialen zaak gewerkt (automat) ik heb daar diverse alarm's etc etc ingebouwd.


Bijna alles is mogelijk maar zoals gewoonlijk kost alles geld.

Als je bij een verzekering te recht kunt met de orgineel alarm dan is dat mooi meegenomen, en deze kun je ook aan sluiten op een cv (centrale deurvregrendeling) dus dan hoef je alleen nog de cv te kopen en aan te sluiten.
Nou en dat steld op zich niet zo veel voor mits je een beetje technisch aangelecht bent natuurlijk.
Ik hoop dat zo weer een en al duidelijk is anders hoor ik het wel.
Gr,

Mijn verzekeringsmaatschappij eist ook een SCM klasse 3 alarm.
Nu ben ik op zoek naar een bedrijf dat een SCM3 systeem kan inbouwen waarbij het standaard META alarm wordt uitgeschakeld en de afstandbediening vervangen wordt door een nieuwe.
Zijn er inbouwbedrijven die ervaring hebben met de Speedster en welke alarmsystemen bevallen goed?
Nu ben ik op zoek naar een bedrijf dat een SCM3 systeem kan inbouwen waarbij het standaard META alarm wordt uitgeschakeld en de afstandbediening vervangen wordt door een nieuwe.
Zijn er inbouwbedrijven die ervaring hebben met de Speedster en welke alarmsystemen bevallen goed?
LOTUS? Lots Of Trouble, Usually Serious
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
OpelCentrum Oosterhout. Dit is een Speedster specialist en hebben mijn alarm ingebouwd zoals je zelf hierboven beschrijft. www.opelcentrum.nlDagobert schreef:Mijn verzekeringsmaatschappij eist ook een SCM klasse 3 alarm.
Nu ben ik op zoek naar een bedrijf dat een SCM3 systeem kan inbouwen waarbij het standaard META alarm wordt uitgeschakeld en de afstandbediening vervangen wordt door een nieuwe.
Zijn er inbouwbedrijven die ervaring hebben met de Speedster en welke alarmsystemen bevallen goed?

Lotus Elise S2