BlueDemon Awakens
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Duidelijk, beste plens olie in het begin van het intercooler traject.
Auto word deze week gekeurd en dan gaat hij weer uit elkaar om een 0.8mm restrictor te plaatsen. Dan zou het goed moeten zijn.
Auto word deze week gekeurd en dan gaat hij weer uit elkaar om een 0.8mm restrictor te plaatsen. Dan zou het goed moeten zijn.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Zou die restrictor dan z.s.m vervangen, want wordt er niet beter op elke keer dat ie loopt...
- timmyboy55
- Contacteer:
Heb ook weer een super wrede roze 1996 Polo te leen
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

- timmyboy55
- Contacteer:
Vanochtend APK gehad.... afgekeurd.. beide rubbers vd stuurkogels net als vorig jaar gescheurd..
Meteen daarna vervangen door nieuwe met een soort hele sterke elastiek ipv metalen veer, werkt super mooi.
Ook waren mijn stuurhuis hoezen aan de buitenzijden gescheurd, ook afkeur... deze staan nu te drogen in 2 componenten kit.. hij is dan nu wel goed gekeurd maar niet zonder gezeur zoals altijd..
Meteen daarna vervangen door nieuwe met een soort hele sterke elastiek ipv metalen veer, werkt super mooi.
Ook waren mijn stuurhuis hoezen aan de buitenzijden gescheurd, ook afkeur... deze staan nu te drogen in 2 componenten kit.. hij is dan nu wel goed gekeurd maar niet zonder gezeur zoals altijd..

-
Zoals Rob vorig jaar al zei; je stuurarmen aan binnenzijde iets schuin afvijlen, anders sta je volgend jaar weer met hetzelfde probleem...
- timmyboy55
- Contacteer:
Hadden we inderdaad gedaan vorig jaarExmantaa schreef:Zoals Rob vorig jaar al zei; je stuurarmen aan binnenzijde iets schuin afvijlen, anders sta je volgend jaar weer met hetzelfde probleem...

- timmyboy55
- Contacteer:
GM Open Element Boost IAT sensor binnen als vervanger voor de lucht lekkende OEM sensor binnen.
Ook de 0.9mm restrictor binnen, ik ben erg benieuwd wat er nu in zit.
Morgenavond en de gehele zaterdag lekker beunen eraan en dan hoop ik dat hij niet meer lekt.
Ik heb ook recent mijn zwart getransformeerde onderplaat schoongemaakt... deze wil ik eigenlijk voorzien van een laag zilveren Velgen lak vd action om de lelijke plekken weg te werken.
Daarna wil ik alle bouten vervangen door Laagbolkopschroeven Torx RVS en RVS carroserie ringen. Word het weer een knap aanzicht!

Ook de 0.9mm restrictor binnen, ik ben erg benieuwd wat er nu in zit.
Morgenavond en de gehele zaterdag lekker beunen eraan en dan hoop ik dat hij niet meer lekt.
Ik heb ook recent mijn zwart getransformeerde onderplaat schoongemaakt... deze wil ik eigenlijk voorzien van een laag zilveren Velgen lak vd action om de lelijke plekken weg te werken.
Daarna wil ik alle bouten vervangen door Laagbolkopschroeven Torx RVS en RVS carroserie ringen. Word het weer een knap aanzicht!

- stefan
die alu plaat kan je polieren...dat je jezelf er in kan bewonderen 

grasmaaiers..enz
Ja, ik denk dat Pipo dat ook doet 

-
- Actief lid
Werkelijk?timmyboy55 schreef:

Gebruik je tijd wat nuttiger, we willen die BlueDemon , goed afgesteld, zien rijden.

- Pipo
Ik was ze regelmatig af, en poets ze daarna met paraffine lampenolieWinspeed schreef:Ja, ik denk dat Pipo dat ook doet

A thing of beauty is a joy forever!
- timmyboy55
- Contacteer:
Gister de Restrictor gecontrolleerd.... wel de goede maat 0.9mm diameter.....
Blijkbaar zit mijn retour leiding dus wel onder het olie niveau en dit werkt dus niet.....
Dus voor diegene die dit ook willen doen, de hoogste plek op de oliepan is dus alsnog te laag!!!!
Helaas, deze moet dus afgedopt worden.
Olie aftappen, Oliepan er weer onder vandaan, 'rudimentaire' retour locatie inboren, tappen, Pilaarnippel erop draaien, en vanaf de turbo met een pijpie ernaartoe en het laatste stukkie met wat rubber olieslang koppelen.
Nu kan ik pilaarnippels kopen maar welke binnendiameter moet ik aanhouden?
Als ik 16mm kies kan ik een buitendraad kiezen van 3/8";1/2" en 3/4"....
Hoe lost Dbilas dit op?
Het is niet anders, uit gemak hebben we de olie retour op de plek van de duitsert geplaats, bij hem dus ook niet goed geweest. Ook wil ik zeggen aan diegenen na mij, Doe alles wat Daan zegt!
Mooi, we gaan weer een tijdje kloten.... iemand een BSPT draad tap in de buurt?
Blijkbaar zit mijn retour leiding dus wel onder het olie niveau en dit werkt dus niet.....
Dus voor diegene die dit ook willen doen, de hoogste plek op de oliepan is dus alsnog te laag!!!!
Helaas, deze moet dus afgedopt worden.
Olie aftappen, Oliepan er weer onder vandaan, 'rudimentaire' retour locatie inboren, tappen, Pilaarnippel erop draaien, en vanaf de turbo met een pijpie ernaartoe en het laatste stukkie met wat rubber olieslang koppelen.
Nu kan ik pilaarnippels kopen maar welke binnendiameter moet ik aanhouden?
Als ik 16mm kies kan ik een buitendraad kiezen van 3/8";1/2" en 3/4"....
Hoe lost Dbilas dit op?
Het is niet anders, uit gemak hebben we de olie retour op de plek van de duitsert geplaats, bij hem dus ook niet goed geweest. Ook wil ik zeggen aan diegenen na mij, Doe alles wat Daan zegt!

Mooi, we gaan weer een tijdje kloten.... iemand een BSPT draad tap in de buurt?
-
Ik zou eerst even checken of je inderdaad echt onder je olieniveau uitkomt met de huidige aansluiting?
(Nogal simpel, nippel loshalen en kijken of er olie uitloopt met je auto horizontaal...)
Maar geen idee of je daar nog een veilige afstandmarge voor moet aanhouden. Turbo-Daan??
(Nogal simpel, nippel loshalen en kijken of er olie uitloopt met je auto horizontaal...)
Maar geen idee of je daar nog een veilige afstandmarge voor moet aanhouden. Turbo-Daan??
- timmyboy55
- Contacteer:
Zelfs met de auto met de kont omhoog stroomt het eruit... dus ik neem aan day ie fors onder het niveau ligt.Exmantaa schreef:Ik zou eerst even checken of je inderdaad echt onder je olieniveau uitkomt met de huidige aansluiting?
Ik heb al een oplossing voorhanden, gewoon bij de bouwmarkt vandaan, goedgekeurd door sensei Daan.