BlueDemon Awakens

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Ik ga de olie retour leiding van volledig AN10 fittingen voorzien.
Deze fittingen hebben een binnendiameter van 14mm dus meer dan genoeg.
deze hebben ook compressie fittingen zodat ik er een bijbehorende rvs braided oil line tussen kan gebruiken!
Ik ga ook ff kijken of ik de oil feed line ook zo kan maken, dan staat er niet zon spanning op zoals nu wel het geval is met een stugge leiding.
Winspeed
Actief lid

Bericht door Winspeed »

En Timmy, hoe zit dat hier ondertussen???

Bijna klaar of nog problemen tegengekomen?

Ik heb de indruk dat de bluedemon nog een lenteslaapje aan het doen is
Winspeed
Actief lid

Bericht door Winspeed »

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
timmyboy55
Contacteer:

Olie retour leiding heb ik kunnen fixen.

- Nieuwe AN10 Turbo flens
- 2x 90 graden AN10 koppeling
- 1x Braided oil hose
- 1x AN10 to 1/2 BSP Plug

Ik heb eerst een gat van 19mm moeten boren in het blok.
Omdat 19mm boren schaars zijn hebben wij dit met een Soeverijnboor moeten doen.
Daarna heb ik het gat in 1/2" BSP draad getapt.

Plug zit erin met PTFE tape, zou goed moeten zijn.
Het aansluiten van het stukje retourleiding is verassend goed te doen ondanks dat er minimale ruimte is.

De leiding gaat helaas niet over de hele lengte omlaag maar heeft een rechtlopend stukje erin... omdat het einde vd leiding een stuk lager ligt zou dit geen probleem moeten zijn en het olie er gewoon uit moeten zuigen.

Volgensmij is dit de enige manier van een robuust retourleidinkje voor de speedster gezien de ruimte.. de compressie koppelingen zorgen voor een lekvrije verbinding dus ik verwacht weinig onderhoud of problemen hieraan.

Tussen drijfstang en leiding zit een duim dikte ruimte en dit is met veren gecomprimeerd van eigen gewicht. Dus zal minimaal nog inveren en de flexibele leiding raken.

Morgen ga ik verder met alles terug inbouwen en de auto weer rijklaar maken. Ik heb nog een plaat Nimbus liggen die ik tegen de clam monteer tegen de hitte vh manifold welke er al in begon te branden.... dit moet dit gaan verhelpen! AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Toch nog een project van 3 maanden geworden.
Mooi he, maatwerk :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
timmyboy55
Contacteer:

Wat ik nog vergeet te vermelden is dat ik Remmie op het Forum ontzettend wil bedanken voor de enorme hulp de afgelopen tijd! Zonder zijn hulp zou deze build een stuk minder netjes geworden zijn!

Ook de eigenaar van Total Car Hifi maakt van mijn bedrading een kunstwerk! Hij is nu bezig om mijn kabelboom opnieuw in te binden en weg te werken in het motorruim... Ook alle nieuwe bedrading is ook zijn werk en ik vind dat dit weer top gedaan is.
Voor alle Car Audio/HiFi, Detailing en Custom electronics is Stefan van Total Car Hifi in Zwaag DE man! Ook zonder hem zou mijn Speedster in een stuk slechtere staat zijn en een stuk minder leuk... Top service bij die gozer!
Links:
- https://www.facebook.com/totalcarhifi/?ref=br_rs
- https://www.poetsproductenkopen.nl/
timmyboy55
Contacteer:

Smiley schreef:Toch nog een project van 3 maanden geworden.
Mooi he, maatwerk :yes:
erg he....... komt ook een beetje door tijd gebrek en het rustiger aan willen doen :P die eerste 3 weken bijna elke dag van half 8 wekker om naar werk te gaan om daarna ff snel te eten om vervolgens tot 01:30 thuis te komen van sleutelen had mij half overspannen gemaakt... dus daar had ik daarna geen zin meer in :P dus zijn het daarna voornamelijk donderdag avonden en zaterdagen geworden :P
timmyboy55
Contacteer:

Alweer wezen rijden en loggen.
Ik zie weinig knock en over het algemeen ziet het er goed uit.

Ff een power run gedaan en daar kwamen toch wel erg respectabele waardes uit!

Helaas klapt de AFR van tegen de 11 gelijk terug omhoog naar 13 onder 0.6 bar boost.... nog niet goed dus...

Ik ben me doodgeschrokken van het vermogen! Boven de 4000 toeren is het net alsof er een 2e turbo bij knalt, hier ben ik tot vanavond nog nooit overheen geweest! Helaas knalt hij hem boven de 3500 toeren richting de 13 AFR dus moet ik hem nog behoorlijk bijstellen voordat ik meer power runs ga doen....

AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
RollatorGT
Actief lid

Bericht door RollatorGT »

Ja Tim, 246 Pk is al veel met ruw geschat 975 kg (incl. bestuurder).
Ik heb mee gereden met Alex, 250 pk + 2 personen = +/- 1035 kg en dat was al indrukwekkend.
Daarna met Co,tje, kale auto + 2 personen, 350 pk +/- 950 kg, werkelijk een beleving en je begrijpt meteen dat je hier niet straffeloos mee op de openbare weg kunt "oefenen" of stunten.
Mijn zoon, ook aanwezig reed mee met een zeer aardige en beschaafde (voor ons nog steeds onbekende) Lotus Elise rijder met ruim 400 pk. Hij heeft het er nu een jaar later nog steeds over en naar aanleiding van dit treffen besloten om een "snelle" auto te kopen maar ook wat (test) tracks te bezoeken voordat hij los te gaat.

Kijk even op evenementen van vorig jaar, Test track Tedinga en het filmpje van Co,tje als je een dipje hebt.

Succes en veel plezier,
Groeten, Spenkie.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

timmyboy55 schreef:Alweer wezen rijden en loggen.
Ik zie weinig knock en over het algemeen ziet het er goed uit.

Ff een power run gedaan en daar kwamen toch wel erg respectabele waardes uit!

Helaas klapt de AFR van tegen de 11 gelijk terug omhoog naar 13 onder 0.6 bar boost.... nog niet goed dus...

Ik ben me doodgeschrokken van het vermogen! Boven de 4000 toeren is het net alsof er een 2e turbo bij knalt, hier ben ik tot vanavond nog nooit overheen geweest! Helaas knalt hij hem boven de 3500 toeren richting de 13 AFR dus moet ik hem nog behoorlijk bijstellen voordat ik meer power runs ga doen....

Afbeelding

Ja, die 28RS turbo en manifold willen echt wel, maar denk je ook een beetje aan de beperkingen van je standaard blokje?? :?

En qua mapping; zet eerst eens het hele gebied met boostdruk ca 10% rijker en ga daarna fijnafstellen op de weg.
timmyboy55
Contacteer:

Heb ik mbv Daan gedaan Frank! Mn AFR hangt nu rond de 11.2, dus moet weer omhoog

Alleen boven de 5000 rpm met een power pull houd ie stottetend in... de AFR waarde lijkt in orde, ik snap zelf niets van de Knock retard in de grafiek.
Afbeelding

Manta79

Bericht door Manta79 »

En moet Tim dan geen powerruns doen met behulp van de wideband, zoals beschreven onder punt 9.15 van de documentatie en de correcties van elke run terugschrijven naar de ecu tot de uitkomst rond de 11.8 komt. Of heb ik het mis ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
"A je to !" #0047
timmyboy55
Contacteer:

Ries, ik ben bang dat ik in de hoge toeren en full throttle knock heb.... mn AFR is rijk, maar Knock weet ik niet waar ik dat aan kan zien....
Zou het handig zijn om mijn Bougies te vervangen, welke Daan ook erin heeft gezet?
Zal mijn Coil Pack niet goed meer zijn?

Manta79

Bericht door Manta79 »

Ik heb er dacht ik ngk LTR6B-10T ingezet en een frisse coilpack van Autovaux. Originele Delphi. Maar ja ik ben van alles verfrissen. Mijn coilpack was dus duidelijk rot.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
"A je to !" #0047
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

timmyboy55 schreef:Ries, ik ben bang dat ik in de hoge toeren en full throttle knock heb.... mn AFR is rijk, maar Knock weet ik niet waar ik dat aan kan zien....
Zou het handig zijn om mijn Bougies te vervangen, welke Daan ook erin heeft gezet?
Zal mijn Coil Pack niet goed meer zijn?

11.2 is voorlopig lekker safe.
Knock wordt toch meegelogd op die grafiek? Onderste deel flink uitvergroten... (en ff rechts klikken om je grafiek gewoon als plaatje te saven!!)
Plaats reactie