Ik heb eerst m’n achterlichtlens (GMS) vastgezet met Sikaflex 221. Opgeklemd en 2 dagen laten uitharden. Daarna vastgezet. Na een paar dagen zag ik alweer wat luchtblazen verschijnen in de zwarte rand. En na een paar weken was hij al voor de helft weer los.
Omdat hij naar de keuring moest heb ik hem opnieuw gekit, dit keer met Sikaflex 252. De keuring heeft hij gehaald. Maar toen ik thuis kwam was m’n lens verdwenen. Ik hoop niet dat hij bij een onfortuinlijke achterligger door de voorruit is gegaan.
Contact gehad met Karolis van GMS die zei dat ik de unit te strak heb aangedraaid. Dat is inderdaad plausibel, wat zo trekje het binnenwerk van de lens af. De Sikaflex 252 vond hij trouwens prima. Gelijk een set nieuwe lenzen bij hem besteld en bij aankomst gelijmd zoals geadviseerd door Karolis.
Ik heb hem nu vrij losjes vastgezet. Je kan de hele unit zelfs nog een beetje bewegen. Nog geen 2 dagen later zitten de eerste blazen er weer in.

Heeft er iemand iets gebruikt dat ook na langere tijd (in de zon e.d) goed blijft?