Zolang het maar in de auto is kan dat perfect. Voor buitendelen is de spuitbusverf niet sterk genoeg. Dan is twee-componentenverf veel slagvaster en UV-bestendig en dus beter geschikt.
Voor bepaalde plastics (oa PE, PVC), moet je eerst een hechtingsprimer gebruiken alvorens je kleurlaag er op te zetten. Sowieso altijd aangeraden als het om een flexibele plastic gaat. En maak je verflaag niet te dik, want dan gaat ze gemakkelijk barsten.
Als je metallique verf wilt gebruiken moet je ook nog een spuitbus met transparante lak kopen voor de eindafwerking. Anders blijft het bij een mat en wat ruw metallique oppervlak dat gemakkelijk gekrast en vuil wordt.
Probeer in ieder geval nooit teveel ineens te spuiten. Het hele zaakje gaat gegarandeerd aflopen. Spuit kruiselings in dunne gelijkmatige laagjes en laat de metallique verf tussen iedere beurt wat opdrogen voor je de volgende laag spuit.
Wanneer je kleurdekking voldoende is naar jouw zin, laat je de eindlaag goed opdrogen.
Dan spuit je er een transparante vernis over. Deze moet je iets dikker spuiten, zodat hij voor het drogen de tijd krijgt goed uit te vloeien en een mooie gladde finish te vormen. Pas goed op, want hierdoor wordt het gevaar op uitlopers groter.
Als je er geen ervaring met hebt, raad ik je zeker aan eerst eens wat te oefenen op een teststuk.
Maar het is zeker mogelijk een mooi resultaat te bekomen.
Have fun

,