Je ziet, die kleine details maken het verschil.
Ik heb nu een originele Duitse carbon versie thuis liggen waar ik ook niet helemaal tevreden mee ben (uit een eerste productierun...), dus daar wil ik eerst nog wat aan gaan modificeren.
Deze is zeker ook nog niet perfect, maar Matteo heeft gevraagd naar feedback op de foto’s dus heb hem een mail gestuurd met al m'n punten en heb wat schetsen gemaakt met potentiële verbeteringen. Het blijft nog steeds een proces
@exmantaa, De originele Duitste zijn behoorlijk schaars, bijzonder dat je er een hebt kunnen bemachtigen. Wat ga je er aan aanpassen?
Yep, die duitse zijn erg schaars en zelden dat er eentje 2e-hands te koop komt. (de eerste die langskwam dus ook gelijk gekocht. )
Alleen heb ik er een van een eerste productierun en bij het aan elkaar lijmen van de helften lijkt ie wat vervormd en vind ik 'm niet helemaal strak langs de zijkant lopen. Dus dat wil ik loshalen en opnieuw lijmen, zodat ik 100% tevreden ben over de pasvorm.
Ja veel geluk gehad dat je die gevonden hebt, zal zeker niet goedkoop zijn geweest...
Als je er foto's van hebt zou het leuk zijn ze hier te plaatsen, ben wel erg benieuwd.
Ben ook erg benieuwd hoe het scharnier systeem werkt en gemonteerd moet worden.
Nope, geen Exige scharnieren o.i.d.
De coupé zit met die geintegreerde beugels aan de zijkanten ergens onder aan je rollbar vastgemaakt. Daar zijn verder weinig goede foto's van en is een beetje uitvogelen wat knap werkt. Die 2e duitse run had daar een apart gemonteerd ophangbeugeltje voor verzonnen, maar dat zag er nou ook niet al te stevig uit...
Origineel:
Daarom ben ik juist ook zo benieuwd naar een goed systeem en hoe het daar bij die roll bar slim kan worden gemonteerd zonder permanent dingen te zagen of boren. ik vraag me af hoe Eltech het gedaan heeft? hij heeft er geen foto's van gemaakt helaas.
Al m’n doorgestuurde feedback wordt verwerkt (zegt hij)
- naadloos aansluiten op clam
-wegwerken schroeven op louvres
-meer curve in de louvres (al zal dat sowieso anders zijn met mijn edged versie)
-gasspring voor openen
Die aansluiting (of eerder gebrek aan...) aan de rollbar-cover is nogal.. eeeeh... Tja... Jammer...
Jammer dat ze daar niet een wat beter passend/sluitend iets hebben gemaakt, desnoods een rand die aansluit op de rollbar cover om zo een heel 'raamwerk' te maken in plaats van de originele cover als bovenste verbinding te laten werken. Want dat werkt nu dus niet qua zicht..
Vooral omdat er nu ook zo'n visueel probleem ontstaat tussen die rechte lamellen en de gebogen vorm van de onderkant van de rollbar cover.
Zonde. Het is vast allemaal prima kwaliteit, maar dat soort details onderscheiden vaak de 'OEM' spullen van de 'net-niet' aftermarket dingen.
Is natuurlijk allemaal vreselijk persoonlijk, maar zou mij iedere keer weer opvallen....
Ik vind het ook echt zwaar tegenvallen xD Van de popnagels in de lamellen, de rechte lamellen. En gewoon de gehele afwerking.
Lijkt allemaal schots en scheef te zitten zo.
Nou, de algemene afwerking lijkt me wel mee te vallen. Dat schots en scheef is meer optisch bedrog denk ik. En die zichtbare popnagels heeft wat een industriële 'Bad Max' look Misschien niet iedereen zijn goesting, maar het heelt wel iets vind ik. Ik ben het wel eens met de discrepantie tussen de bovenste rechte lamel en de gebogen rollbar-cover. Dat is zeker niet ideaal.
Ik vind het echt een teleurstelling tegenover de duitse variant.
Als ik daar foto's van zie dan begin ik spontaan te kwijlen.
Als ik dit zie denk ik, het is betaalbaar maar het ziet er niet uit.