Roadster is leuk ivm het aan/uit gehalte van het koppel als je het pedaal indrukt. Mn 400pk Nissan trok er meerdere malen van weg van die roadster. Verder is tie zwaar. De model S is dat ook maar vanwege de afmetingen en het idee van "gezinsauto" lijkt het juist alsof de wegligging juist goed is "voor zo'n tank".
Leuke auto's maar nu nog niet een 100% vervanger in mijn ogen.
... verder zou ik een vbak met flippers achter het stuur wel tof vinden. Handbak schakelt te grof en heb met mn lange stelten altijd te weinig ruimte daar lijkt het.
Winspeed schreef:Met het risico dat ik heel het forum over mij krijg :
Een electrische variant met pakweg een 300 pk en een hoop koppel. Kwestie van de speedster volledig future-proof te krijgen binnen een x-aantal jaar. En natuurlijk een megafoon erbij om een lekker geluid te produceren, anders wordt het alleen maar iiiiiieeeee bij het optrekken.
(Ook perfect voor Tibby, kan die geen overbrenging meer opsmoren. Ten hoogste zijn electromotoren beetje oververhitten na sprintje 69...)
Nou helemaal niet zo een gek idee. Er circuleert een filmpje van een een oud VW busjes met een tesla motor met een prius besturing. Dat ding gaat achterlijk hard en voor het geluid zou je de soundbox van een BMW i8 kunnen gebruiken (soort knijper op je spaken idee)
Blijkbaar heeft Rimac de speedster gebruikt als testcase voor hun latere wagen.
Er is niet veel over terug te vinden, blijbaar noemde ze het ding Rimac Ampster
Voor jullie waarschijnlijk al lang geweten?