Iemand trek in een museumstuk?
http://motostalgia.com/car-detail/?car= ... Id42237-99
Nr 0000 te koop
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Nr 0000 te koop
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Re: Nr 0000 te koop
Interieur en motor zien er niet echt "brand new" uit 

Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Nr 0000 te koop
Tja.. Is nu eenmaal een development auto geweest, dus er zal nogal wat aan geknutseld zijn in z'n leven.. Dit soort auto's zijn vaak nogal 'knip en plak' werk..
Stickertjes met '#27' er op hier en daar geven waarschijnlijk het ontwikkel chassis/auto nummer aan zodat onderdelen bij elkaar bleven.
Op zich wel leuk de kleine details van zo'n pre-produktie model die bijna het uiteindelijke model weergeeft, maar dan toch een paar afwijkingen heeft zoals het ontbreken van de gekke 'hoofdsteunen' die altijd volgens de overlevering idd. een 'last minute' toevoeging waren.
Ook heel interessant IMHO is dat hij wel ABS heeft, maar zo te zien dus GEEN rembekrachtiger! Hmmmm.... De rand om de radiator heeft ook nog niet de kleine halve maantjes er uit die de produktie modellen wel hebben om de hoofd rem cylinder plaats te geven met de bekrachtiger.
Aangezien deze al zo dicht bij de uiteindelijke versie is, lijkt het er dus op dat ook de rembekrachtiging toevoeging een 'last minute' actie is geweest.. Blijkbaar is/was er iemand binnen Opel/GM ergens van geschrokken met een laatste test rit of zo qua hoe 'hardcore' de auto werd dat er acuut een aantal aanpassingen zijn gedaan.
Foto's van eerdere Speedster prototypes/mockups laten vaak nog (subtiel) andere koplampunits zien, 4-gats steek wielen en een andere/grotere 'neusklep'. Maar ik gok dat die onderdelen allang de vuilcontainer in gegaan zijn en helemaal nog 'design studie' delen zijn die vaak uit klei/hout/etc. zijn.
Dingen hier als scharnier van motorkap die anders is zie ik meer als een wijziging die qua produktie handiger was oid. Iets dergelijks zie je ook op de S2 Elise waar de montage van het scharnier uiteindelijk 'gespiegeld' is uitgevoerd qua bouten en moeren tov. het originele plan. Waarschijnlijk omdat het bij assemblage op de produktie lijn makkelijker was. Hitteschild tegen die want bij deze komt zo te zien 1:1 uit een S1 elise/Exige want die gebruikten altijd zo'n zilveren schuim/vilt laag.
Voor een verzamelaar denk ik een heel interessant ding of iemand die zo'n auto helemaal stript en dan 'netjes' weer opbouwt met de pre-produtie details duidelijk zichtbaar en evt. documenteert.
Waarschijnlijk alleen geen (geldig) chassisnummer (want nog geen produktie auto), dus in de meeste plaatsen in de wered op een kenteken krijgen zal lastig worden..
Bye, Arno.
Stickertjes met '#27' er op hier en daar geven waarschijnlijk het ontwikkel chassis/auto nummer aan zodat onderdelen bij elkaar bleven.
Op zich wel leuk de kleine details van zo'n pre-produktie model die bijna het uiteindelijke model weergeeft, maar dan toch een paar afwijkingen heeft zoals het ontbreken van de gekke 'hoofdsteunen' die altijd volgens de overlevering idd. een 'last minute' toevoeging waren.
Ook heel interessant IMHO is dat hij wel ABS heeft, maar zo te zien dus GEEN rembekrachtiger! Hmmmm.... De rand om de radiator heeft ook nog niet de kleine halve maantjes er uit die de produktie modellen wel hebben om de hoofd rem cylinder plaats te geven met de bekrachtiger.
Aangezien deze al zo dicht bij de uiteindelijke versie is, lijkt het er dus op dat ook de rembekrachtiging toevoeging een 'last minute' actie is geweest.. Blijkbaar is/was er iemand binnen Opel/GM ergens van geschrokken met een laatste test rit of zo qua hoe 'hardcore' de auto werd dat er acuut een aantal aanpassingen zijn gedaan.
Foto's van eerdere Speedster prototypes/mockups laten vaak nog (subtiel) andere koplampunits zien, 4-gats steek wielen en een andere/grotere 'neusklep'. Maar ik gok dat die onderdelen allang de vuilcontainer in gegaan zijn en helemaal nog 'design studie' delen zijn die vaak uit klei/hout/etc. zijn.
Dingen hier als scharnier van motorkap die anders is zie ik meer als een wijziging die qua produktie handiger was oid. Iets dergelijks zie je ook op de S2 Elise waar de montage van het scharnier uiteindelijk 'gespiegeld' is uitgevoerd qua bouten en moeren tov. het originele plan. Waarschijnlijk omdat het bij assemblage op de produktie lijn makkelijker was. Hitteschild tegen die want bij deze komt zo te zien 1:1 uit een S1 elise/Exige want die gebruikten altijd zo'n zilveren schuim/vilt laag.
Voor een verzamelaar denk ik een heel interessant ding of iemand die zo'n auto helemaal stript en dan 'netjes' weer opbouwt met de pre-produtie details duidelijk zichtbaar en evt. documenteert.
Waarschijnlijk alleen geen (geldig) chassisnummer (want nog geen produktie auto), dus in de meeste plaatsen in de wered op een kenteken krijgen zal lastig worden..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Nr 0000 te koop
Dit is niet het eerste prototype (misschien wel de eerste met een vinnummer). Ik heb dat eerste pre-productie prototype van de Speedster gezien in een showtrein geladen met nieuwe modellen waarmee G.M. door Europa toerde; in 1998 dacht ik. Dit prototype was geel van kleur, en week nog op vele punten intern en extern af van het latere productiemodel. Zoals kleinere hoekige spiegels, harde kunststofzetels, geen steunen achter de zetels, geen dashboard-nummerplaatje, ander stuur, totaal andere binnenafwerking, andere motorruimte-afdekking, andere uitlaatpijpen, meerdere koetswerkdetails waren anders, enz... . Het had een hardere hoekiger uitstraling. Dat model maakte op mij een diepe indruk, en ik zei toen: "waarschijnlijk gaat G.M. deze wagen nooit in productie brengen, maar als ze het doen koop ik er één." 

Laatst gewijzigd door Pipo op 06 mar 2018 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
Re: Nr 0000 te koop
Het is deze auto uit de introductievideo van Autosalon Geneve in het jaar 2000. Ook zijn hiermee de eerste rijtesten gedaan voor de pers.
https://www.youtube.com/watch?v=ob7YSTE5_mA
https://www.youtube.com/watch?v=ob7YSTE5_mA
Speedster 2.2 #1123