Stand alone z20let
Stand alone z20let
Zitten hier mensen op het forum die de z20let op een stand alone hebben draaien???
grtz
grtz
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7380
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Stand alone z20let
Als ik zou moeten gokken. Rik en Herman?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Stand alone z20let
Dacht dat Herman z'n spexige de lmm uitgeprogrammeerd was en gemapt op de oem ecu.
Rik dacht dat ik ook op de oem ecu met lmm nog reed.
Rik dacht dat ik ook op de oem ecu met lmm nog reed.
captain slow
Re: Stand alone z20let
door Rikster » 22 aug 2017 11:58
tibby schreef:
Een vraagje aub,
Heb jij je MAF sensor nog zitten of heeft Markus hem uitgeprogrammeerd?
grtrz
Ik heb nu de MAF sensor van een RS4 ingebouwd in mijn Speedster. Voorheen was hij uitgeprogrammeerd, maar dan is de programmering niet altijd optimaal natuurlijk
tibby schreef:
Een vraagje aub,
Heb jij je MAF sensor nog zitten of heeft Markus hem uitgeprogrammeerd?
grtrz
Ik heb nu de MAF sensor van een RS4 ingebouwd in mijn Speedster. Voorheen was hij uitgeprogrammeerd, maar dan is de programmering niet altijd optimaal natuurlijk
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7380
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Stand alone z20let
Kun je je vragen niet bij Nev van het UK forum leggen?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Stand alone z20let
Nope, eerst aan de Vmax mannen hier .. ('t is tenslotte ook daar waar hij naartoe moet)Smiley schreef:Kun je je vragen niet bij Nev van het UK forum leggen?
(ondertussen heeft Frank Janssen mij de stand alone sterk afgeraden en bij de motronic te blijven)
Gewoon wat snuffelwerk en naar ervaringen zoek ik hier...
captain slow
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Stand alone z20let
Of een Holley dominator?timmyboy55 schreef:Waarom rijd niemand een Haltech?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Stand alone z20let
Volgens mij rijdt/reed Chris Randall met een Syvecs ecu op zijn Z20LET race Europa??
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Stand alone z20let
Alle ECU's kan je kiezen die je wilt. Het valt en staat alleen in heel veel gevallen met de kennis en ervaring van de tuner/mapper met de desbetreffende ECU. (tenzij iemand dat zelf wil doen)timmyboy55 schreef:Waarom rijd niemand een Haltech?
Haltech is hier in europa nu eenmaal nog niet zo bekend, dus zal je ook niet zoveel mensen vinden die deze willen mappen voor je, of er het beste uit kunnen halen omdat gewoon de ervaring en de kennis ontbreekt.
In NL zal je bijvoorbeeld redelijk wat mensen vinden die redelijk 'los' zijn op de KMS ECU ( https://kms.vankronenburg.nl/kms-produc ... ntrol-unit ) simpelweg omdat die heel veel in allerlei competitie klassen worden gebruikt, niet omdat die nou zo speciaal is of zo.
MoTEC is bijvoorbeeld ook zo'n ding die je niet vaak ziet. Daar hangt meestal ook een heeeel dikke prijskaart aan dus dat maakt ze voor veel mensen al meteen niet zo nuttig
Nou is de Z20LET natuurlijk verder een behoorlijk 'saaie' motor qua ingewikkelde dingen die er op zitten, dus kunnen de meeste ECU's die je kunt kopen er prima mee overweg. Geen moeizame of speciale nokkenas-speeltjes, geen hogedruk/directe injectie, geen rare ontsteking, etc. etc..
Vrij 'standaard' turbo motor met een boost-control setup wat dat betreft, dus dat maakt de zaak wel wat simpeler en heel veel ECU's zullen deze in de basis prima kunnen aansturen.
Het geniep zit vooral in de goede tuning/mapping van het geheel en bij 'algemene' mappable ECU's ook in ogenschijnlijk kleine details als koude- en warme-start gedrag en deel-last gedrag. Dit is iets wat vaak heel veel tijd kost om goed te krijgen (en kost dus veel geld als je dat laat doen!) en dat is nou precies wat in een 'gekraakte' fabrieks-ECU al helemaal 'ingebakken' zit voor je en wat ook gewoon blijft werken.
Voor race/track auto's boeit dat natuurlijk allemaal geen bal, dus die worden vaak 'gauw' gemapt op vooral vol-last en als ze dan met moeite starten, ach.. Niet interessant..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: Stand alone z20let
Arno schreef:.............................
Het geniep zit vooral in de goede tuning/mapping van het geheel en bij 'algemene' mappable ECU's ook in ogenschijnlijk kleine details als koude- en warme-start gedrag en deel-last gedrag. Dit is iets wat vaak heel veel tijd kost om goed te krijgen (en kost dus veel geld als je dat laat doen!) en dat is nou precies wat in een 'gekraakte' fabrieks-ECU al helemaal 'ingebakken' zit voor je en wat ook gewoon blijft werken.
.............
Bye, Arno.
Ongeveer ook wat Frank Janssens bedoelt. Warm weer/koud weer (zuurstofrijk),deel-last,koude/warme start,..... noem maar op...Komt allemaal veel bij kijken hoor
Mijn doel was eigenlijk om stand alone te gaan zodat die maf eruit kon. Eruit programmeren gaat ook maar dan loop je op een 'vast' programma. Vallen alle voorbeelden zoals boven vermeld weg.
Zelf heb ik hier een stand alone nog liggen van mijn 'voor' de speedster jaren . (staat trouwens al 7 jaar te koop merk ik hier)
captain slow