Aboellaard zei:
Had hier ook niet het gevoel dat het met de ABS te maken heeft, omdat ik constante druk op het pedaal bleef uitoefenen. Bij ice-mode van de ABS moet je toch juist eerst de druk eraf halen?
Dat is inderdaad exact mijn ervaring daarmee ja.
Je kan trappen wat je wilt, maar zonder eerst het pedaal los te laten en opnieuw te proberen kom je niet uit de "ice-mode" zoals je dat zo mooi noemt.
Ik denk daarom ook dat je het in iets anders moet zoeken. Het lijkt wel alsof je vacuumklepje lekt ofzo, maar dan zou je ook een hard pedaal moeten hebben als ie een uurtje heeft stilgestaan en je trapt de rem in zonder eerst de motor te starten, wellicht is dat het geval ?
Nu zit de vacuum aansluiting na de TB en voor de SC. Dus het lijkt me dat de SC er niets mee te maken heeft. Of toch?
Als het niet het vacuumklepje is (stel dat je dat uitsluit door de bovenstaande test), zou dit er volgens mij ook wat mee te maken kunnen hebben. Vacuum zit normaal op inlaatspruitstuk, maar nu zit er natuurlijk een redelijk circus van andere zaken tussen en zit ie vlak bij de gasklep als ik het goed begrijp, ik kan me voorstellen dat ie daardoor en op die plek wat minder snel en krachtig vacuum genereert, maar dan zou je het echt moeten hebben bij snelle wissel tussen gas erop en remmen lijkt me (zeg maar een soort slalom waarbij je steeds remt en gas geeft).
Ik neem niet aan dat een SC druk creëert voor de tussen de SC en de gasklep toch, nét nadat je je gas loslaat ? Dan zou hij nog door het vacuumklepje heen kunnen drukken wellicht en daarmee het vacuum weg kunnen nemen in de rembekrachtiger ?!
Meten is weten, wellicht even T-stukje ertussen, turbodrukmetertje erop (kan druk en vacuum meestal) en kijken wat ie doet..
Gr,
The Duke