Benzinemeter!
-
- Lid
Benzinemeter!
Hallo,
Heb mijn Speedster net twee weken en één ding valt me erg op: de benzinemeter geeft geen juiste waarde weer, erg lastig als je langere stukken moet rijden!
Volgens de boekjes zou er 35 liter in moeten gaan en dan moet de meter "full" aangeven, echter na zo lang mogelijk door te rijden met de melding "refull" krijg ik er maar maximaal 28 liter in.
Wie kan er aangeven hoeveel kilometer je ongeveer met een volle tank kan rijden en hoe lang je kunt doorrijden met de melding "refull".
Tevens schomelt de waarde van de meter voordurend, komt dit door dat het een platte tenk is?
Heb mijn Speedster net twee weken en één ding valt me erg op: de benzinemeter geeft geen juiste waarde weer, erg lastig als je langere stukken moet rijden!
Volgens de boekjes zou er 35 liter in moeten gaan en dan moet de meter "full" aangeven, echter na zo lang mogelijk door te rijden met de melding "refull" krijg ik er maar maximaal 28 liter in.
Wie kan er aangeven hoeveel kilometer je ongeveer met een volle tank kan rijden en hoe lang je kunt doorrijden met de melding "refull".
Tevens schomelt de waarde van de meter voordurend, komt dit door dat het een platte tenk is?
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Mijn ervaring is dat als je "refill" te zien krijgt, je nog 100km kan rijden met een gemiddelde rijstijl, dus niet eens met een ei onder het gaspedaal.
Ik heb de tank weleens "bijna" leeggereden, en toen ging er nog 35,8 liter in.... Mijn schatting is dat als "refill" aanspringt, dat er dan nog een liter of 9 inzit. Maar je moet dus wel precies goed in de gaten houden wanneer "refill" aan springt, als je het pas na 10km ziet, dan gaat 100km niet meer op natuurlijk
Het display gaat van 6 liter naar "refill", dus dat zou 5liter moeten beteken wat er nog in de tank zit, maar dat is dus eerder 4liter meer bij mij.
Ik heb de tank weleens "bijna" leeggereden, en toen ging er nog 35,8 liter in.... Mijn schatting is dat als "refill" aanspringt, dat er dan nog een liter of 9 inzit. Maar je moet dus wel precies goed in de gaten houden wanneer "refill" aan springt, als je het pas na 10km ziet, dan gaat 100km niet meer op natuurlijk

Het display gaat van 6 liter naar "refill", dus dat zou 5liter moeten beteken wat er nog in de tank zit, maar dat is dus eerder 4liter meer bij mij.

-
- Lid
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
-
- Lid
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
pffff, man! als je er 25liter bij kan gooien dan zit er nog 11 liter in je tank!Hendrik-Jan schreef:Zo, ik moet meestal rond de 200km al tanken. Ik word wel zenuwachtig van de meter die af en toe op Refill springt. Meestal gaat er dan 22 tot 25 liter in. Wanneer ik langere afstanden rijd dan haal ik wel 1:10 tot 1:12.
Je blijft toch wel een beetje een Henny-Jacqueline hoor

Als je ziet dat je display redelijk stabiel "refill" aan geeft (dus niet bij de eerste knipper), dan zet je je dagteller op 0. Daarna kan je als je continue 1 op 7 zou rijden, nog steeds meer dan 60km rijden! Dat is best veel op 200km...

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Mijn meter is nogal aan het wiebelen tijdens het rijden, dus daar heb je wat minder aan. De meter gaat ook van 32 (heel soms 33) naar full. Meestal tank ik het laatste stuk heel rustig en tot een aantal keer de afslag.
Een km of 360 haal ik meestal wel, maar ik rij dan ook veel snelweg de laatste tijd. Tanken doe ik voordat ik naar mijn vriendin in Groningen ga. Dus ik rij zelden door tot de refill. Wat mij wel opvalt is dat refill bij elke start wordt vervangen door 8l dus er zit nog voldoende in het vat.
Trouwens nog meer mensen last van de onbetrouwbare meter, veel schommelingen etc?
Een km of 360 haal ik meestal wel, maar ik rij dan ook veel snelweg de laatste tijd. Tanken doe ik voordat ik naar mijn vriendin in Groningen ga. Dus ik rij zelden door tot de refill. Wat mij wel opvalt is dat refill bij elke start wordt vervangen door 8l dus er zit nog voldoende in het vat.
Trouwens nog meer mensen last van de onbetrouwbare meter, veel schommelingen etc?
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Hallo allemaal,
Bekend verhaal, die verschillen in de tankmeterstand.
Heb soms 7-10 liter VERSCHIL na een wat hard genomen
bocht. Zeker in het begin moest ik daar erg aan wennen, vooral
als je een beetje op de laatste 10 liter reed( dan weer 10 liter, bocht,
dan refill, even later weer 10 liter enz.
Nu gaat het al wat beter. Na een jaartje dagelijks gebruik weet
je ongeveer wel wat je moet verwachten en ik rij dan nu ook meer
op m'n dagteller, die ik na iedere tankbeurt op "0" zet.
Ik rij ook gemiddeld zo'n 350-360 KM met een tank en dan geeft
hij al even "refill"aan. Toch krijg ik dan meestal niet meer dan een
liter of 26-28 erin, dus blijkbaar zit er dan nog minstens 4-6 liter
in. NB na de 'Full"stand komt bij mij 31 liter, dus theoretisch zou
er dus max. 32 liter in de tank gaan.
groeten,
Paul.
Bekend verhaal, die verschillen in de tankmeterstand.
Heb soms 7-10 liter VERSCHIL na een wat hard genomen
bocht. Zeker in het begin moest ik daar erg aan wennen, vooral
als je een beetje op de laatste 10 liter reed( dan weer 10 liter, bocht,
dan refill, even later weer 10 liter enz.
Nu gaat het al wat beter. Na een jaartje dagelijks gebruik weet
je ongeveer wel wat je moet verwachten en ik rij dan nu ook meer
op m'n dagteller, die ik na iedere tankbeurt op "0" zet.
Ik rij ook gemiddeld zo'n 350-360 KM met een tank en dan geeft
hij al even "refill"aan. Toch krijg ik dan meestal niet meer dan een
liter of 26-28 erin, dus blijkbaar zit er dan nog minstens 4-6 liter
in. NB na de 'Full"stand komt bij mij 31 liter, dus theoretisch zou
er dus max. 32 liter in de tank gaan.

groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.