
Heb de oude nog even warm proberen te stoken met een hittepistool. Geen verschillen te meten. Weet ook niet zeker of de temperatuur wel hoog genoeg was.
Bij lage RPM natuurlijk ook een klein signaal. Afhankelijk van de afstand tussen het sensor oppervlak en het triggerwheel bij 100 RPM ergens tussen de 0,2 en 0,4 V piek-piek. Enige goede manier van meten is natuurlijk met de sensor in het blok en starten. Maar daar had ik even geen zin in. Sensor zit niet bepaald op een makkelijk bereikbare plek. Probleem is dat je niet weet wat de ECU met dat signaal doet. Ik heb hier nog een paar TI LM1815 IC's liggen waar ik eens wat mee wilde spelen. Is een zg. adaptive sense amplifier, speciaal bedoeld voor signal conditioning van variable reluctance sensors. Die meet nul doorgangen en daarbij kan je bijvoorbeeld een trigger instellen waarbij het signaal boven een bepaalde triggerwaarde uit moet komen voor de volgende doorgang geteld wordt. Signaal wat uit de sensor komt is ook best vies, wat vooral bij lagere toerentallen goed te zien is.
Maar goed, de nieuwe sensor zit er nu in en we gaan het zien. Starten deed ie in ieder geval. Maar nu ligt de voorclam er af, dus de focus ligt voorlopig ergens anders