Hoi Alex,
In verband met de plaatsing van de frontsplitter op de Speedster
en een zeer lage ruimte/grond zijn er luchtveren.
deze zijn traploos met compressortje vertelbaar zowel buiten als in de auto.
Dus op de weg iets omhoog en op het circuit zo laag mogelijk.
Principe lijkt veel op systeem vrachauto,s.
Indien gewenst kan ik wat beelden toe sturen.
Groeten Henk.
veerhoogte i,m, lage front splitter,
- RollatorGT
- Actief lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
- Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: veerhoogte i,m, lage front splitter,
luchtvering op de krappe coilovers in een Speedster wordt toch een ander verhaal.. 

- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: veerhoogte i,m, lage front splitter,
Er zijn wel wat hydraulische systemen:
https://www.kwsuspensions.net/products/ ... ift_system
https://www.ramliftpro.com/
Of lucht:
https://iliftsystems.com/product/univer ... ft-system/
Mar goedkoop is dat allemaal niet en is nog de vraag of het allemaal toepasbaar is op de Speedster...
Evt. zou zoiets nog aan een hydraulische pomp te knopen zijn, maar ik vermoed dat de 'slag' maar hooguit een 10mm gaat zijn:
http://www.nitron.co.uk/catalogue_item. ... odID=75629
Bye, Arno.
https://www.kwsuspensions.net/products/ ... ift_system
https://www.ramliftpro.com/
Of lucht:
https://iliftsystems.com/product/univer ... ft-system/
Mar goedkoop is dat allemaal niet en is nog de vraag of het allemaal toepasbaar is op de Speedster...
Evt. zou zoiets nog aan een hydraulische pomp te knopen zijn, maar ik vermoed dat de 'slag' maar hooguit een 10mm gaat zijn:
http://www.nitron.co.uk/catalogue_item. ... odID=75629
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: veerhoogte i,m, lage front splitter,
In mijn geval komt de splitter aan de bodemplaat vast te zitten. Ik heb er net eentje gemaakt van 6 mm Trespa overtrokken met carbon. Komt dus 6 mm lager uit. Op weg naar het circuit is dat een beetje uitkijken met drempels, maar ik denk dat ik die splitter er bij normaal straatgebruik gewoon af laat. Is trouwens uitschuifbaar, want om zo'n ding in de auto te hebben liggen is ook zo wat. Dus op circuit paar bouten los en uitschuiven. Klaar met rijden, bouten los en inschuiven.
Is wel zo dat een splitter blijkbaar efficienter wordt naarmate de auto lager komt te liggen, maar als die van mij nog meer naar beneden moet, gaan er heel andere dingen een rol spelen. Ik heb er wel zo ongeveer 10-15 kg aan gratis statische downforce bijgekregen. Door de veranderingen aan de voorkant. Zat nog te denken aan een RVS bodemplaat en/of splitter, maar dan wordt het wel heel veel daar aan de voorkant
Is wel zo dat een splitter blijkbaar efficienter wordt naarmate de auto lager komt te liggen, maar als die van mij nog meer naar beneden moet, gaan er heel andere dingen een rol spelen. Ik heb er wel zo ongeveer 10-15 kg aan gratis statische downforce bijgekregen. Door de veranderingen aan de voorkant. Zat nog te denken aan een RVS bodemplaat en/of splitter, maar dan wordt het wel heel veel daar aan de voorkant

- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: veerhoogte i,m, lage front splitter,
Ja ja....laat Alex maar schuiven




A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!