Ik heb in mijn leven al heel wat auto’s gehad (35+) waaronder ook wat exoten echter wat mijn oranje monstertje op het subframe had zitten is voor mij voor het eerst.
Dankzij een oplettende speedster collega (Leo, nogmaals bedankt) werd er ontdekt dat het chassisnummer van mijn speedster wel op een hele bijzondere manier was toegevoegd aan de auto. Hij was namelijk, gestanst in een plaatje aluminium welke ge-popnageld en gekit zat op een subframe over een ander nummer heen op de originele plek aangebracht!

Lang verhaal kort gemaakt, vorige eigenaren aansprakelijk gesteld, die hebben de eigenaren daarvoor aangeschreven en een dossier opgebouwd om mee naar de RDW te gaan voor officieel herplaatsen van chassisnummer. Volgens de RDW is het subframe wat nu onder de auto zit een paar jaartjes jonger dat het originele subframe.Daarnaast komt het subframe niet van een afgekeurde auto en daarom mocht het chassisnummer wat bij mijn kenteken hoort alsnog officieel ingeslagen worden in het huidige/nieuwe subframe.
Nu staat er netjes vermeld bij de RDW waar het correcte nummer staat en heeft mijn speedstertje een verjonging ondergaan.
Door al deze avonturen nu besloten om dit “lelijke eendje” te houden en goed te gaan restaureren.
Ik zal zeker weer wat actiever worden op dit forum.
Vroem....... vroem..........