AGRESSIE TEGEN SPEEDSTER
AGRESSIE TEGEN SPEEDSTER
Hallo aan allen,
ben sinds een maand behoorlijk aan het oefenen met mijn speedy turbo en begin langzaam te wennen aan het giftige karakter. Wat mij enorm is opgevallen in deze maand is de afgunst en zelfs agressie onder mede weggebruikers en anderen. Ik ben zonder te overdrijven een bijzonder defensieve rijder ( niet kleven, geen middelvinger en nooit capriolen als er anderen in de buurt zijn, altijd ruimte laten voor ritsers etc). Stevig doorrijden ja dat wel maar nooit asociaal. Ondanks dat uitgemaakt voor hork in patserbak, bij het ritsen zelf geen ruimte krijgen, eieren over mijn speedy terwijl hij gewoon geparkeerd stond bij de jaarbeurshallen :ONGELOFELIJK MAAR WAAR. Overkomt dit soort onzin alleen mij of is dit een staaltje hollandse bekrompenheid dat jullie ook hebben ervaren (ik las dat Jans onlangs van de weg werd gedrukt).
Desondanks rijd ik nog steeds met een grijns rond.
Boris.
ben sinds een maand behoorlijk aan het oefenen met mijn speedy turbo en begin langzaam te wennen aan het giftige karakter. Wat mij enorm is opgevallen in deze maand is de afgunst en zelfs agressie onder mede weggebruikers en anderen. Ik ben zonder te overdrijven een bijzonder defensieve rijder ( niet kleven, geen middelvinger en nooit capriolen als er anderen in de buurt zijn, altijd ruimte laten voor ritsers etc). Stevig doorrijden ja dat wel maar nooit asociaal. Ondanks dat uitgemaakt voor hork in patserbak, bij het ritsen zelf geen ruimte krijgen, eieren over mijn speedy terwijl hij gewoon geparkeerd stond bij de jaarbeurshallen :ONGELOFELIJK MAAR WAAR. Overkomt dit soort onzin alleen mij of is dit een staaltje hollandse bekrompenheid dat jullie ook hebben ervaren (ik las dat Jans onlangs van de weg werd gedrukt).
Desondanks rijd ik nog steeds met een grijns rond.
Boris.
ARESSIE TEGEN SPEEDSTER
Ik kom uit alphen aan den rijn (zuid holland). De speedy is zwart met roodleren bekleding en misschien is dat een wat agressief ogende combinatie.
Boris.
Boris.
ik heb de buurvrouw van 88 een lift aangeboden met mijn stomme kop
En voor ik het wist zat ze in de speedster en riep terwijl ze neer plofte oehhh das laag.
Het ritje naar het dorp was kort 5min... maar ik kon maar aan 1 ding denken, hoe krijg ik dat oude mens er weer uit!
ze was opweg naar de kapper, wat ik vreemd vindt want ze heeft een vogelnestje op het hoofd dat niet groeit!
Maar goed, ik stop netjes voor de deur van de kapper en tjaaaa..
Hoe moet ik dit nu doen..
Ik heb met moeite haar benen over de dremper getrokken en toen aan 2 armen in 1 beweging haar uit de wagen getrokken. En ja hoor het vogelnestje bleef hangen achter het dak. oepss
Ik lachte me dood, en mijn oude buurvrouwtje kon er ook om lachen. ik denk dat ze het oudste vrouwtje in een speedster is!
groet joost

En voor ik het wist zat ze in de speedster en riep terwijl ze neer plofte oehhh das laag.
Het ritje naar het dorp was kort 5min... maar ik kon maar aan 1 ding denken, hoe krijg ik dat oude mens er weer uit!
ze was opweg naar de kapper, wat ik vreemd vindt want ze heeft een vogelnestje op het hoofd dat niet groeit!
Maar goed, ik stop netjes voor de deur van de kapper en tjaaaa..
Hoe moet ik dit nu doen..
Ik heb met moeite haar benen over de dremper getrokken en toen aan 2 armen in 1 beweging haar uit de wagen getrokken. En ja hoor het vogelnestje bleef hangen achter het dak. oepss

Ik lachte me dood, en mijn oude buurvrouwtje kon er ook om lachen. ik denk dat ze het oudste vrouwtje in een speedster is!
groet joost
- Bijlagen
-
- SPEEDSTERRITJE.JPG (74.87 KiB) 5338 keer bekeken
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Tja ik heb al vaker "opvallende" auto's gehad, en mijn ervaring is juist dat op de speedster heel positief gereageerd wordt.........misschien moet is de in jouw ogen nette rijstijl bij anderen toch wat minder netjes.........ik maak ook de meeste kilometers in zuid Holland.........omgeving rotterdam - dordrecht.
- stevenflappy
- Contacteer:
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
AGRESSIE TEGEN SPEEDSTER
Hoi Maik,
zeer waarschijnlijk heb je gelijk. Jullie positieve reacties deel ik ook maar zoals bekend weegt 1 negatieve ervaring zo zwaar als tien positieve. Maar een ei kapot gooien op een geparkeerde speedy slaat voor mij alles. De een zegt dat het stom toeval is , ik vind het heiligschennis.
bedankt voor jullie positieve reacties.
zeer waarschijnlijk heb je gelijk. Jullie positieve reacties deel ik ook maar zoals bekend weegt 1 negatieve ervaring zo zwaar als tien positieve. Maar een ei kapot gooien op een geparkeerde speedy slaat voor mij alles. De een zegt dat het stom toeval is , ik vind het heiligschennis.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Re: AGRESSIE TEGEN SPEEDSTER
In 1998 reed mijn vrouw in een Clio. We twijfelde tussen een nieuwe Clio of een gebruikte MX-5. Het is toen de laatste geworden. Veel mensen reageerde daar vreemd (jaloers?) op. Terwijl wanneer we een nieuwe Clio hadden gekocht zouden ze minder jaloers reageren. Een sportwagen roept dus andere reacties op dan een normale auto. Typisch Nederlands denk ik. In de paar maanden die ik in de USA heb gezeten merk je dat het ook anders kan.Boris schreef:Hoi Maik,
Lotus Elise S2
- Marcel
- Contacteer:
Klopt ik hou er ook altijd rekening dat ze je letterlijk over het hoofd zien.......dus altijd opletten of ze je in hun spiegels zien, les één bij motorrijdenvan dijk schreef:In een Speedster moet je rijden als een motor. Ik ben pas ook bijna van de weg gedrukt, maar die man had me niet gezien. ik merk wel dat ze soms zachter gaan rijden voor je, maar dan lach ik even naar ze als ik er langs kom (dat werkt erg goed)

Mijn thuisbasis is Amsterdam en de reacties zijn eigenlijk altijd positief. Was een keer een weekendje in Eindhoven en vond daar mijn Speedster terug met ingeslagen ruiten. Het was geen poging tot inbraak (er zat immers niks in de auto) en mijn auto was de enige in de hele straat waarbij dit was gebeurd. Dat zal dus toch wel een stukje jaloezie geweest zijn
Verder heb ik inderdaad het gevoel dat mensen voor je opzij gaan. Ik word ook bijna nooit uitgedaagd om te racen, denk dat mensen het gevoel hebben dat ze toch gaan verliezen, hehehe.
Leukste blijven reacties van kleine kinderen, liefst bij een stoplicht, achterop de fiets bij pa: "Wooooow, wat een mooie auto! Waarom heb jij er niet zo een, papa?". Dan voel ik me toch wel verplicht om zo hard mogelijk op te trekken...

Verder heb ik inderdaad het gevoel dat mensen voor je opzij gaan. Ik word ook bijna nooit uitgedaagd om te racen, denk dat mensen het gevoel hebben dat ze toch gaan verliezen, hehehe.
Leukste blijven reacties van kleine kinderen, liefst bij een stoplicht, achterop de fiets bij pa: "Wooooow, wat een mooie auto! Waarom heb jij er niet zo een, papa?". Dan voel ik me toch wel verplicht om zo hard mogelijk op te trekken...
Eigenlijk nooit negatieve reacties, oke mensen snappen het niet altijd. Maar de meeste hebben toch iets van wow wat leuk. Van de week nog iemand die op de achterbank van een audi zit en met zijn gsm een foto maakt. Een praatje als ik met het dak aan het rommelen ben is ook heel gewoon. Ook in de niet al te beste buurt waar mijn vriendin woont kan ik hem rustig parkeren. De buurt kent hem en met een aantal buiten / raamzitters heb ik regelmatig gesproken. Nee dan roept de bmw van mijn vader toch meer afgunst op. Waar ik de snelweg redelijk leeg "druk" gaan ze bij hem extra lang hangen.
Etters heb je er altijd bij zitten, want rauwe eieren en fluimen (zoals vorige week bij sport) zijn niet fijn.
Etters heb je er altijd bij zitten, want rauwe eieren en fluimen (zoals vorige week bij sport) zijn niet fijn.