Vanaf 4 februari ben ik als alles volgens plan verloopt, de nieuwe eigenaar van de rode Speedster met nummer #0051. Ik ben dan misschien nieuw hier op het forum, maar dat geldt niet voor de auto. In ieder geval twee voorgaande eigenaren waren lid van dit gezelschap. Vanaf 2009 PatrickL, en vanaf 2018 Remy (de laatste eigenaar op dit forum). Na Remy is de auto nog in handen geweest van iemand anders, maar die heb ik hier niet zien posten.
Mijn naam is Peter van Tulder, 44, eigen ondernemer in ICT, en wonend in Loenen op de Veluwe met mijn vrouw Gemma en dochter Yara (3). Vanaf jongs af aan ben ik gek op motoren en auto's, en heb er van beide dan ook een hoop in mijn handen gehad. In de stal waar de Speedster onderdak vindt staan op dit moment nog een Boxster S (987) en een Benelli Tornado Tre.
Met de Speedster kom ik heel dicht in de buurt van mijn ultieme jongensdroom, een Lotus Elise. Die komt er ook nog wel eens, maar je moet niet te snel je hoogste doelen behalen. De Speedster is voor mij een van de puurste vormen van plezier en rijbeleving denkbaar, ontdaan van alle poespas. Autorijden op zijn best. Hoewel 'mijn' Speedster is uitgerust met supercharger en allerhande race-upgrades, ga ik de auto niet op de track inzetten. Ik zal de auto voornamelijk gebruiken voor ritten op de Veluwe of richting Sauerland of Eifel. En wellicht als het weer kan eens een Speedster-meeting.
Meteen een vraag, mijn Toyo R888R semis zijn aan vervanging toe. Hebben jullie tips en goede ervaringen met bepaalde merken en types (gewone zomer)banden (205/45/17 en 235/40/17)? Er komen geen nieuwe semi-slicks onder.
Dank, en hoop jullie binnenkort eens in het echt tegen te komen.