Is een dbilas uitlaat spruitstuk voldoende voor een 250pk compressor setup? een m62 Eeton>?
Of moet je dan naar een tullet spruitstuk?
Dbilas uitlaat spruitstuk?
-
- Nieuw lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 jul 2021 15:09
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7377
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Dbilas uitlaat spruitstuk?
Lastig.
Direct na de motor is een spuitstuk met een gezonde flow belangrijk, maar geen dealbreaker.
De precat moet zeker weg, om wat van de tegendruk weg te halen.
De dbilas is een versterkte versie van de oem cast zeg maar.
De tullett is een RVS versie.
Als de oem scheurt, is dat meestal tussen de 2 middelste exits.
Als de Tullet scheurt, is dat meestal op het kruis waar de 4 uiteinden samenkomen.
Met een SC krijgt het allemaal iets meer op zijn donder.
Beide zullen goed werken, maar ga niet uit van een eeuwig leven.
Direct na de motor is een spuitstuk met een gezonde flow belangrijk, maar geen dealbreaker.
De precat moet zeker weg, om wat van de tegendruk weg te halen.
De dbilas is een versterkte versie van de oem cast zeg maar.
De tullett is een RVS versie.
Als de oem scheurt, is dat meestal tussen de 2 middelste exits.
Als de Tullet scheurt, is dat meestal op het kruis waar de 4 uiteinden samenkomen.
Met een SC krijgt het allemaal iets meer op zijn donder.
Beide zullen goed werken, maar ga niet uit van een eeuwig leven.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Dbilas uitlaat spruitstuk?
Ik weet de details niet meer en staan volgens mij niet op de website van DBilas, maar toen ik er de laatste keer was spraken zij over een nieuw soort uitlaatspruitstuk dat ze hadden ontwikkeld.
Volgens mijn herinnering zeiden ze dat ze een vorm van "giet RVS" hebben ontwikkeld, wat het scheurprobleem op zou heffen, maar even daar checken zal duidelijkheid geven.
Gr,
The Duke
Volgens mijn herinnering zeiden ze dat ze een vorm van "giet RVS" hebben ontwikkeld, wat het scheurprobleem op zou heffen, maar even daar checken zal duidelijkheid geven.
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Re: Dbilas uitlaat spruitstuk?
Ik sprak met de fabrieksrepresentant van DBilas en hij zei dat zij wel een nieuw soort uitlaatspruitstuk hadden ontwikkeld genaamd "DBilas RVS". Hij vertelde me dat dit een vorm van "giet RVS" is, die zich specialiseert in het verhinderen van scheurvorming.
Hij zei echter dat er geen details aanwezig zijn op de website omdat deze nog in ontwikkeling zijn en dus niet voor velen te verkrijgen zijn.
Hij zei echter dat er geen details aanwezig zijn op de website omdat deze nog in ontwikkeling zijn en dus niet voor velen te verkrijgen zijn.
Re: Dbilas uitlaat spruitstuk?
Je moet weten dat DBilas al snel zal bevestigen dat ze bij wijze van spreken niet meer scheuren.
Re: Dbilas uitlaat spruitstuk?
Dit spruitstuk heb ik een half jaar geleden gekocht bij dbilas .
Hij is kwa model totaal anders dan de orginele .
Ik had een foto van de 2 naast elkaar maar die kan ik niet meer vinden.
Of hij genoeg flow heeft voor een s/c weet ik niet .
Maar omdat deze 4 in 1 is , i.p.v bij de orginele 1 en 2 , en aan de andere kant 3 en 4 bij elkaar komen
denk ik dat de dbilas wel een beetje beter is dan orgineel .
Als ik een s/c plaats gaat hij er weer af denk ik .
Hij is kwa model totaal anders dan de orginele .
Ik had een foto van de 2 naast elkaar maar die kan ik niet meer vinden.
Of hij genoeg flow heeft voor een s/c weet ik niet .
Maar omdat deze 4 in 1 is , i.p.v bij de orginele 1 en 2 , en aan de andere kant 3 en 4 bij elkaar komen
denk ik dat de dbilas wel een beetje beter is dan orgineel .
Als ik een s/c plaats gaat hij er weer af denk ik .
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Dbilas uitlaat spruitstuk?
Een origineel Opel spruitstuk heeft al genpoeg flow voor een 250pk SC, maar je merkt een beter flowende uitlaat wel doordat de motor wat vrijer lijkt te draaien. in volgorde van belangrijkheid:
- Pre-cat eruit
- turbo einddemper (of open adsorptiedemper, maar meer geluid)
- dikkere downpipe / cat
- ander spruitstuk
- Pre-cat eruit
- turbo einddemper (of open adsorptiedemper, maar meer geluid)
- dikkere downpipe / cat
- ander spruitstuk