Hoihoi,
Vraagje, wellicht heeft hier iemand al ervaring mee?
We willen in onze nieuwe garage Hexagon plafond-Ledverlichting gaan monteren, maar er is zoveel te koop, voor zoveel verschilende tarieven.
Heeft iemand goede ervaring opgedaan met een Website wellicht?
Of zelfs uitgezocht hoe het met het energieverbruik zit?
Want we lezen vaak rond de 600Watt en dat lijkt ons voor Ledverlichting heel erg hoog
Groet Erwin
Hexagon verlichting voor de Garage
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Re: Hexagon verlichting voor de Garage
Dat hangt natuurlijk enorm af van het formaat van plafond...eryofa schreef: 01 aug 2025 13:30 Of zelfs uitgezocht hoe het met het energieverbruik zit?
Want we lezen vaak rond de 600Watt en dat lijkt ons voor Ledverlichting heel erg hoog
Zelf heb ik in m'n garagebox (ongeveer 7.5m x 3.2m binnenmaat) dubbele TL/LED armaturen gebruikt. Totaal zijn dat 12 armaturen met 24 'buizen' van 120cm. De LED buizen die ik heb gebruikt zijn 3600 Lumen (6000K 'wit') en 18W per 'buis' (200lm/W). Maal 24 kom je dan op 432Watt totaal.
Ik heb ze individueel schakelbaar gemaakt, dus ik kan feitelijk in een aantal stappen meer of minder licht maken of alleen plaatselijk als dat gewenst is.
Dat geeft (met alle buizen 'aan') in mijn box een mooi egaal en prettig lichtbeeld zonder schaduw-werking, maar geeft al aan dat 600W voor een grotere ruimte/plafond of met hoger vermogen/dichtheid van de LEDs niet een heel raar getal is.
Ter vergelijk.. Als je vergelijkbare met ouderwetse TL's zou doen ben je eerder richting de 3Kw aan het verstoken

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: Hexagon verlichting voor de Garage
Super bedankt voor jouw toelichting, we gaan er verder mee.
Wéér wat geleerd
Wéér wat geleerd