Wat is je definitie van net?
100% oem met alleen een SC ombouw, of kan ie aangepast zijn?
Nu we 24 jaar verder zijn, zijn er vele, vele speedsters aangepast. Logo's weg, spoilers erop, stoelen herbekleed, andere velgen etc etc.
Waar trek je de grens voor jezelf wat net is?
Houd er rekening mee dat onderdelen alleen nog uit sloopauto's komen, of wat iemand nog op zijn zolder heeft liggen.
Ten sterkste aan te raden dat je een speedster neemt die alle originele onderdelen nog heeft die je graag wilt.
Als ik op Mobile.de kijk (daar staan er wat meer te koop), is de SK230 kit vanaf een 28k, en de SK260 nog schaarser en duurder.
http://www.hitec-automotive.de/kompressor.php
Hier in Nederland kennen we alleen de 260 kit, omdat dat de enige ombouw was die hier gedaan werd.
Ook hebben er velen in het verleden een ongelukje gehad. Soms een kleine kussage die een nieuwe clam vereist, soms een actie waarbij Lotus had gezegd dat ie eigenlijk de schredder in had gemoeten (alluminium chassis schade). Een aankoopkeuring is dan ook zeer aan te raden.
De supercharger uit je cooper is trouwens een Eaton M45, ongekoeld.
Wij gebruiken de Eaton M62, met chargecooler. (en sommige wacko's een Harrop TVS1320 om naar 400 pk te gaan)
Mooi dat je handig bent met software. 90% van de SC conversies gebruiken Nederlandse software:
https://www.obdtuner.com
Helemaal maatwerk door een lid van de club hier. Op die site kun je de client software ook downloaden om mee te spelen.
Als je dat doet, pm me je email adres, dan stuur ik je wel een basemap die je in moet lezen om alle knoppen vrij te maken in de gui.
Persoonlijk denk ik dat je met een budget van 30k (en even de tijd nemen om te zoeken) een nette SC met 260 pk moet kunnen vinden, en voor 25 een nette NA.
Je kunt wachten tot iemand zich meld met zijn auto. Veel eigenaren koesteren hun auto in een garage, terwijl ze er amper mee rijden, en hebben vaak weinig zin in marktplaats achtige "wat is laagste prijs" types aan de deur, en willen hem nog wel eens via het forum doorschuiven.
Het is hier wel wat rustiger de laatste jaren, dus registreer je ook op de facebook pagina, waar wat meer actie is.
https://www.facebook.com/groups/2243368893
Er zijn ook Duitse fora, en facebook pagina's waar je een te koop gevraagd uit kunt zetten.
Hier heb je een referentie voor een 100% originele NA. Hier is letterlijk niks aan veranderd sinds ie uit de fabriek is komen rollen.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel- ... 2820179343