Speedster #0657 terug op het forum

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Max
Lid
Contacteer:

Re: Speedster #0657 terug op het forum

Bericht door Max »

Bedankt! En ik doe al het (las)werk zelf inderdaad :yes:
Max
Lid
Contacteer:

Bericht door Max »

En eindelijk weer wat tijd in de auto kunnen stoppen, en gister de eerste testrit kunnen doen met minimum boost (nog geen inleersessie gedaan)
Ik merkte duidelijk dat de ECU het er druk mee had, hij liep steeds beter.

Verder heel blij met het geluid, niet te hard, en net een beetje een subaru achtig roffeltje :mrgreen:

En ondanks het formaat van de turbo echt maar hele minimale turbo lag, hij pakt heel snel op.
Zal binnenkort wel even een in-car filmpje maken.

https://youtube.com/shorts/7GzyMzyXVhQ? ... sakIBVRY2B
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

:thumbup:
The bullshit stops when the light drops
Max
Lid
Contacteer:

Bericht door Max »

Het is alweer even geleden, maar ik heb de boel redelijk weten af te stellen.
De waterkoeler lijkt zijn werk ook goed te doen :D

Hier een meting met 0,5bar
Afbeelding
Hier een meting met 0,6bar
Afbeelding

Korte acceleratie;
https://youtube.com/shorts/3S_wYbyFYZ8? ... 776OqoI9Pp

Alles lijkt tot nu ook heel te blijven, zelfs even voorzichtig 0,8bar geprobeerd maar dan zitten de injectoren aan de 90% dutycycle en dat lijkt me niet verstandig.

Ik zit er aan te denken om de B207 inlaat te installeren, momenteel zit de 2.4 inlaat er nog op.
Dit om de hoge koppelpiek wat hoger in toeren te verschuiven.
Wellicht kan het hierna dan nog betrouwbaar naar 0,7bar.

En ook moet ik nog wat met de onsteking spelen want deze staat volgens mij nog wat te vroeg rond 4000-5000rpm, en juist te laat daarboven.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Nette vermogenscurve :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Max
Lid
Contacteer:

Bericht door Max »

Ja ben er blij mee, maar het kan altijd beter :mrgreen:

Ik heb nog even wat vragen over de B207 inlaat;
Afbeelding
- Welke MAP sensor moet ik hier voor hebben? De B207 lijkt een ander type fitting met 2 schroefjes en groter diameter gat.
https://www.rendcarparts.nl/onderdelen- ... 563267DNS zo iets? Maar hier zie ik geen typenummer dat de OBDtuner ondersteunt.
- Ik zie dat het gat voor de gasklep maar 60mm is, en ik heb de 65mm, kan ik deze gewoon ruimen?

- De PCV klep op de B207 inlaat lijnt compleet niet op met de OEM locatie, dus ik neem aan dat deze dan op het Z22se blok dan ook niks zal doen?
Afbeelding
Afbeelding
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Ik denk dat je de eerste bent die iets met de B207 inlaat wilt doen.
Alle andere B207 conversies gebruiken een SC, dus de eaton M62 inlaat constructie.
Een alternatief is de 2.4 inlaat, die hoger in de toeren beter tot zijn recht komt (de 2.2 variant heeft dunne kanalen ivm koppel onderin)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door gertje »

Welke sensors heb je nu? Misschien past de tmap die we gebruiken voor de SC conversies hier ook in? Je kan de opening gewoon poorten maar ik weet niet of dit iets gaat veranderen aan de karakteristiek van de manifold. In veronderstel dat tijdens de ontwikkeling hiervan wel ergens rekening is gehouden met de flow hier over. Ik heb ook de indruk dat deze een pak kleiner is dan de 2.4.
De PVC word bij de SC ook niet gebruikt enkel word er wel een hitman pakking tussen gestoken.

Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Max
Lid
Contacteer:

Bericht door Max »

Smiley schreef: 16 dec 2025 12:24 Ik denk dat je de eerste bent die iets met de B207 inlaat wilt doen.
Alle andere B207 conversies gebruiken een SC, dus de eaton M62 inlaat constructie.
Een alternatief is de 2.4 inlaat, die hoger in de toeren beter tot zijn recht komt (de 2.2 variant heeft dunne kanalen ivm koppel onderin)
De 2.4 inlaat zit er momenteel al op, nog van voordat ik de turbo monteerde.
Maar mijn idee is dat deze veel te lange runners heeft, dit geeft het piekvermogen wat te vroeg (en kan ik dus minder boost draaien :mrgreen: )

Ik had Daan ook al gesproken maar die rijdt met de OEM gasklep (58mm).

gertje schreef: 16 dec 2025 12:52 Welke sensors heb je nu? Misschien past de tmap die we gebruiken voor de SC conversies hier ook in? Je kan de opening gewoon poorten maar ik weet niet of dit iets gaat veranderen aan de karakteristiek van de manifold. In veronderstel dat tijdens de ontwikkeling hiervan wel ergens rekening is gehouden met de flow hier over. Ik heb ook de indruk dat deze een pak kleiner is dan de 2.4.
De PVC word bij de SC ook niet gebruikt enkel word er wel een hitman pakking tussen gestoken.
Ik rij nu rond met de "MAP sensor 2.0 Bar (Delphi 16235939)"
Afbeelding
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door gertje »

Oke jij tijd nog met de temp en map sensor appart, je zou perfect met de tmap kunnen rijden mits beetje aanpassing. En kan je alles nog beter afstellen.
Jij heb nu eigenlijk de oude diblass setup. Kijk misschien even op Dre zijn oude topic.

Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Plaats reactie