lekkage expansievat
lekkage expansievat
De 'T' lekte sinds enkele dagen koelvloeistof en vanochtend, terug van een rit, valt het me (pas) op wat de oorzaak is: een lekkend expansievat: een (zeer) kleine scheur bovenop, daar waar de rubberslang het vat verlaat. Omdat er nu druk op stond (hitte) constateerde ik de lekkage.
Inmiddels contact gehad met de dealer en e.e.a. wordt deze week onder garantie vervangen.
Toch mijn vraag: iemand anders met dit probleem? Of is het (toch) een 'toevalstreffer'? Zo niet (nb: andere eravringen met dit probleem), wat kan dan de oorzaak zijn?
Inmiddels contact gehad met de dealer en e.e.a. wordt deze week onder garantie vervangen.
Toch mijn vraag: iemand anders met dit probleem? Of is het (toch) een 'toevalstreffer'? Zo niet (nb: andere eravringen met dit probleem), wat kan dan de oorzaak zijn?
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- hellspeedster
- Actief lid
Ik heb het met mijn "T" eveneens voorgehad,het blijkt de "kinderziekte" te zijn van deze expantievaten.
Deze zijn nogal gevoelig voor UV-licht waardoor de PVC uitdroogt en begint te scheuren.Gewoonlijk scheurt dit ter hoogte van de dunste terugloopslang bovenop het vat.
Na contact met dealer werd het in garantie vervangen.
Deze zijn nogal gevoelig voor UV-licht waardoor de PVC uitdroogt en begint te scheuren.Gewoonlijk scheurt dit ter hoogte van de dunste terugloopslang bovenop het vat.
Na contact met dealer werd het in garantie vervangen.
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
EX-Turbo-rijder nr: 4440
Thanx
Thanx voor de feed back
Ach, als ie vervangen is dan kan ie er weer FF tegen

Ach, als ie vervangen is dan kan ie er weer FF tegen

zonnebril?
Zonnebril, zonnehoedje misschien 

-
- Lid
Re: lekkage expansievat
Ik kan me aansluiten bij dit probleem: heb al een keer de vloeistof laten bij vullen maar ongeveer na vier weken is het pijl weer gezakt! Ik heb alleen de oorzaak niet kunnen vinden. Heb net een mailtje naar de garage gestuurd om te vragen wat het kan zijn. Wie wat meer weet: ik hoor het graag.Dutch Boy schreef:De 'T' lekte sinds enkele dagen koelvloeistof en vanochtend, terug van een rit, valt het me (pas) op wat de oorzaak is: een lekkend expansievat: een (zeer) kleine scheur bovenop, daar waar de rubberslang het vat verlaat. Omdat er nu druk op stond (hitte) constateerde ik de lekkage.
vervangen
Hi Extremesaba,
Sinds enkele weken is het expansievat vervangen en dat funcioneert zonder lekkage. De eerste dagen dacht ik nog dat dat niet het geval was
maar die lekkage bleek (toch) vloeistof te zijn die nog was achtergebleven in de afgesloten ruimte / bodemplaat. 'All in All': vervelend maar (ook weer) overkomelijk. Dit soort zaken hoort voor mij intussen helemaal bij de Speedy 
Sinds enkele weken is het expansievat vervangen en dat funcioneert zonder lekkage. De eerste dagen dacht ik nog dat dat niet het geval was

- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Contacteer:
Van JPSPEEDY heb ik deze foto ontvangen (waarvoor dank
)
- Geen last van UV straling waar dat bakje niet tegenkan
- Optisch is dat lelijk ding ook verborgen
Een alu plaatje... een gat boren voor de dop.... wat mooi plooien enzo en hop, 't is klaar...
Is dat een Speedster op die foto? Motor ziet er anders uit...

- Geen last van UV straling waar dat bakje niet tegenkan
- Optisch is dat lelijk ding ook verborgen
Een alu plaatje... een gat boren voor de dop.... wat mooi plooien enzo en hop, 't is klaar...

Is dat een Speedster op die foto? Motor ziet er anders uit...

- Bijlagen
-
- waterreservoir_afdekplaat.jpg (26.29 KiB) 8645 keer bekeken