Snelheidsafhankelijke volumeregeling VDO Dayton

Alle overige technische zaken.
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

Fijn te weten ik zit met mijn 30 eurtjes p\st niet te hoog.Pffff :oops: linne150
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

extremesaba schreef: Bij dit laatste punt heb ik zo mijn twijfels over de werking. Heb de zaken ingesteld maar ik weet niet of het geluid nu harder gaat naarmate ik harder rij. Kan iemand met ervaring over dit onderwerp vertellen of deze aanpassing echt resultaat heeft?
!
Ja, bij mij heeft het duidelijk resultaat. Zeker met het dak eraf werkt het erg prettig. Met het dak erop zet ik de gevoeligheid meestal wat lager.

Mark
C30-94@0.55bar
extremesaba
Lid

Bericht door extremesaba »

linne150 schreef:Fijn te weten ik zit met mijn 30 eurtjes p\st niet te hoog.Pffff :oops: linne150
30 euro? Zelf gemaakt?
extremesaba
Lid

markv schreef:
extremesaba schreef: Bij dit laatste punt heb ik zo mijn twijfels over de werking. Heb de zaken ingesteld maar ik weet niet of het geluid nu harder gaat naarmate ik harder rij. Kan iemand met ervaring over dit onderwerp vertellen of deze aanpassing echt resultaat heeft?
!
Ja, bij mij heeft het duidelijk resultaat. Zeker met het dak eraf werkt het erg prettig. Met het dak erop zet ik de gevoeligheid meestal wat lager.

Mark
Ik heb inmiddels ook ervaren dat het goed werkt. Even wezen stuffen in de polder met een goede cd op en het was goed te merken!
Didier
Nieuw lid

Bericht door Didier »

Bij mij is het probleem met de VDO Dayton dat het volume erg kan verschillen bij het overschakelen van radio naar CD. Bv. radio speelt aan volume 15, ik schakel over naar CD die dan plots aan bv. volume 24 speelt en eens terug naar radio speelt die dan bv. aan volume 18.
Ook de volumeknop werkt niet naar behoren. Soms moet ik er als gek aan draaien voordat hij reageert. Tijdens het draaien een beetje aan de knop duwen of trekken kan soms wel eens helpen, maar niet altijd.
Kent iemand dit probleem ?
extremesaba
Lid

Didier schreef:Bij mij is het probleem met de VDO Dayton dat het volume erg kan verschillen bij het overschakelen van radio naar CD. Bv. radio speelt aan volume 15, ik schakel over naar CD die dan plots aan bv. volume 24 speelt en eens terug naar radio speelt die dan bv. aan volume 18.
Ook de volumeknop werkt niet naar behoren. Soms moet ik er als gek aan draaien voordat hij reageert. Tijdens het draaien een beetje aan de knop duwen of trekken kan soms wel eens helpen, maar niet altijd.
Kent iemand dit probleem ?
Het probleem met de volume knop komt mij bekend voor maar is volgensmij niet te verhelpen.

In de handleiding van de radio staat beschreven dat er een functie is om niveau verschil bij het spelen van een CD te minimaliseren. Misschien staat deze functie niet juist ingeschakeld waardoor er geluidsverschil ontstaat.
Plaats reactie