SBS Pro Track remmen
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
De modificaties zijn uitgevoerd en de SBS Pro Track remblokken zitten eronder.
Ik heb nog niet hard geremd wat ik moet ze eerst een beetje inremmen (toch Yvo?). Het pedaal lijkt harder aan te voelen maar of dit ook echt klopt vraag ik mij af.
Mijn oude blokken voor waren in ieder geval aan vervanging toe (wist ik niet eens).
Ik heb nog niet hard geremd wat ik moet ze eerst een beetje inremmen (toch Yvo?). Het pedaal lijkt harder aan te voelen maar of dit ook echt klopt vraag ik mij af.
Mijn oude blokken voor waren in ieder geval aan vervanging toe (wist ik niet eens).
Lotus Elise S2
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Ik ben benieuwd, of je uiteindelijk vele beter remt en minder stof op de wielen hebtHendrik-Jan schreef:De modificaties zijn uitgevoerd en de SBS Pro Track remblokken zitten eronder.

trouwens iemand van hier die zijn zilverkleurige speedster in de garage wilde parkeren.....denkende dat zijn garage groter was dan hij daadwerkelijk is

- stevenflappy
- Contacteer:
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Ja, het duurde niet zo lang. Edwin was er niet (donderdag weer) nu was er een andere monteur en die deed het ook goed.Marcel schreef:Ik ben benieuwd, of je uiteindelijk vele beter remt en minder stof op de wielen hebtHendrik-Jan schreef:De modificaties zijn uitgevoerd en de SBS Pro Track remblokken zitten eronder.
Mijn oude blokken voor waren in ieder geval aan vervanging toe (wist ik niet eens).je was in ieder geval al weg toen ik er kwam.......
trouwens iemand van hier die zijn zilverkleurige speedster in de garage wilde parkeren.....denkende dat zijn garage groter was dan hij daadwerkelijk is
Minder stof zou leuk zijn maar daar heb ik ze niet voor gekocht. Remmen moeten ze!
Lotus Elise S2
Ja, je moet zeker inremmen!Hendrik-Jan schreef: Ik heb nog niet hard geremd wat ik moet ze eerst een beetje inremmen (toch Yvo?).
Eerst op lage snelheid laten zetten, een beetje aanremmen, niet te hard.
Auto op hoge snelheid (160km/h .. daarvoor ga je natuurlijk even naar de oosterburen.. kuch...

Remmen los en rustig verder rijden bij voorkeur zonder remmen. Doe dat een paar km om de boel af te laten koelen, dan weer bovenaan beginnen met het harde remmen. Die dat een keer of vijf en de blokken zijn wel zo'n beetje aan remmen toe

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Thanks. Heb ik zondag weer wat te doen.YvoTuk schreef:Ja, je moet zeker inremmen!Hendrik-Jan schreef: Ik heb nog niet hard geremd wat ik moet ze eerst een beetje inremmen (toch Yvo?).
Eerst op lage snelheid laten zetten, een beetje aanremmen, niet te hard.
Auto op hoge snelheid (160km/h .. daarvoor ga je natuurlijk even naar de oosterburen.. kuch...) hard aanremmen (niet blokkeren) totdat de auto bijna stilstaat.
Remmen los en rustig verder rijden bij voorkeur zonder remmen. Doe dat een paar km om de boel af te laten koelen, dan weer bovenaan beginnen met het harde remmen. Die dat een keer of vijf en de blokken zijn wel zo'n beetje aan remmen toe
Blokkeren? Ik heb net weer een nieuwe ABS unit!
Lotus Elise S2
- SteV6
Juist daarom moet je net tegen het blokkeren aan remmen! Mijn ervaring is dat de nieuwe ABS-unit enige mate van slip (=blokkeren) toestaat. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden bij het inremmen van nieuwe blokken en/of schijven.Hendrik-Jan schreef: Thanks. Heb ik zondag weer wat te doen.
Blokkeren? Ik heb net weer een nieuwe ABS unit!
@ Ivo,
Zover ik weet is het toch de bedoeling dat na een eerste periode van rustig remmen je de remmen goed heet remt om de blokken op de schijven in te bedden. Dus waarom zou je enkele kilometers rijden om alles af te koelen en dan weer wat op te warmen? Dat lijkt me pas nodig als je van plan bent de auto te parkeren. Dan moet je voldoende afstand rustig hebben gereden en geremd om alles afgekoeld te hebben.
SteV6
S4 Avant
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Zo, net terug van 'inremmen'. Lastig om even een stukje weg te vinden waar je met 160km/h een noodstop kunt maken. Gelukkig een mooi nieuw industrieterrein gevonden met alleen wegen en geen gebouwen. De eerste paar keer was het even oppassen. Na 6x voelde het allemaal beter aan. Daarna even gaan rijden door de polder. Heerlijk om later en harder te kunnen remmen.
Echt een aanrader!
Echt een aanrader!
Lotus Elise S2
- stevenflappy
- Contacteer:
Sorry.. ben een beetje druk latelySteV6 schreef: Zover ik weet is het toch de bedoeling dat na een eerste periode van rustig remmen je de remmen goed heet remt om de blokken op de schijven in te bedden. Dus waarom zou je enkele kilometers rijden om alles af te koelen en dan weer wat op te warmen?
SteV6

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Heerlijk een ochtendje gerommeld, samen met Stef666 aan de speedy in de klusbunker
De SBS protrack remblokken zitten er voor op. Moest ook wel want de blokken rechtsvoor waren helemaal op.
Achter hebben we de blokken ook geprobeerd maar we kregen de rempotjes niet ingeduwd
. Volgens mij moet je daar speciaal gereedschap voor hebben want je moet het potje tegelijk draaien en naar binnen drukken. Dat doet vd kooi maar binnenkort dan als ook de staalflex remslangen eronder gaan.
Impressie hieronder, gelijk maar even de ATS-DTC velgen gepast. Wat is die Stef trouwens onhandig! Hij laat de hele tijd van alles uit zijn klauwen vallen....

De SBS protrack remblokken zitten er voor op. Moest ook wel want de blokken rechtsvoor waren helemaal op.
Achter hebben we de blokken ook geprobeerd maar we kregen de rempotjes niet ingeduwd

Impressie hieronder, gelijk maar even de ATS-DTC velgen gepast. Wat is die Stef trouwens onhandig! Hij laat de hele tijd van alles uit zijn klauwen vallen....

- Bijlagen
-
- ATS op speedy2.JPG (102.34 KiB) 1540 keer bekeken
-
- lekker klussen2.JPG (79.23 KiB) 1544 keer bekeken
-
- lekker klussen1.JPG (98.54 KiB) 1540 keer bekeken