Héél oud (1976), maar toch.... alleen het geluid al
Het verhaal gaat dat deze Ferrari 275 GTB in dit filmpje een topsnelheid haalt van 220 km/h... dwars door Parijs!
Rotax schreef:Héél oud (1976), maar toch.... alleen het geluid al
Het verhaal gaat dat deze Ferrari 275 GTB in dit filmpje een topsnelheid haalt van 220 km/h... dwars door Parijs!
Rotax schreef:Héél oud (1976), maar toch.... alleen het geluid al
Over dit filmpje is een heel artikel geschreven in de Autovisie. Ik had het nog nooit gezien, tot nu dan ...
Blijft altijd moeilijk, maar ik twijfel ernstig aan de authentiteit ervan. Enkele voorbeelden; Ik heb mijn twijfels over het aantal versnellingen dat in het filmpje te beluisteren is. Daarnaast komt het snelheidsverschil op de lange rechte stukken tenopzichte van het overige verkeer mij niet groot over.
De redacteuren van Autovisie durfden ook geen definitieve conclusies te trekken over echtheid, dacht ik te herinneren.
Het is een bizarre rit. Door rood zonder van het gas te gaan (behalve toen er een auto voorbij kwam), bijna een voetganger scheppen, vuilniswagen over de stoep passeren, enz.
Het mooiste is toch wel het geluid, vooral bij het overschakelen.
H-J, dat hij niet van het gas gaat is niet te zeggen. Het is gewoon een ritje met een simca waar het geluid van een ferrari overheen is gemixt als je het mij vraagt.
voorbeeld: Hij komt volgas in een hoge versnelling aan op het verkeersplein van de Arc de triomf, en stuurt met deze snelheid gelijk een paar graden in, een seconde daarna schakelt hij gelijk een versnelling of 3 terug en gaat verder. Zelfs in de meest kitscherige arcade race-game krijg je dat niet gedaan
"Och, best aardige acceleratie..."
Jammer dat er geen verdere gegevens bij staan vermeld.
Zou ook wel eens zo'n filmje willen zien van een aantal Speedster uit dit forum, voelt iemand zich geroepen?
Denk dat mijn standaard 2.2 niet zoveel indruk maakt
De rit met de ferrari blijft idd wel erg leuk, maar ik vind zelf (alhoewel die natuurlijk een stuk nieuwer is) de get away in stockholm runs leuker vinden, vooral 2.. En natuurlijk ghostrider, maarja, die heeft 2 wielen minder