Is dit een goede zaak of niet?
Is dit een goede zaak of niet?
Hallo.
Ben nieuw hier, en sta op het punt van een speedster te kopen. Ben er al naar een aantal gaan kijken, en denk dat ik nu iets weet staan dat er in mijn ogen goed uitziet. Het gaat om een zilvergrijze 2.2 met 6000km. Deze wagen werd 3 maanden geleden door de eigenaar gekocht. de wagen was nieuw, had nog geen km, maar was wel al door de garage ingeschreven in 2003. Er is wel nog garantie door opel zelf op(2jaar). Ik kan deze wagen kopen voor 17000euro. Zou dit een aanvaardbare prijs zijn? De wagen is wel als nieuw. Heeft metaalkleur, leder, voetsteun en mistlichten. Wat denken jullie?
Alvast bedankt.
Ben nieuw hier, en sta op het punt van een speedster te kopen. Ben er al naar een aantal gaan kijken, en denk dat ik nu iets weet staan dat er in mijn ogen goed uitziet. Het gaat om een zilvergrijze 2.2 met 6000km. Deze wagen werd 3 maanden geleden door de eigenaar gekocht. de wagen was nieuw, had nog geen km, maar was wel al door de garage ingeschreven in 2003. Er is wel nog garantie door opel zelf op(2jaar). Ik kan deze wagen kopen voor 17000euro. Zou dit een aanvaardbare prijs zijn? De wagen is wel als nieuw. Heeft metaalkleur, leder, voetsteun en mistlichten. Wat denken jullie?
Alvast bedankt.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Maar Bruno zijn turbo was wel ongewoon goedkoop en had al 18000km gereden. Hij was ook niet de eerste eigenaar ervan, dus naar het verleden van de wagen heb je het raden. En dus ook naar de reden waarom hij zo goedkoop weg moest. Bruno heeft al 4 Speedsters te koop. Dat klasseert hem als een handelaar, niet meer als gewone particulier. En daar hij als handelaar winst wil maken, moet hij die rode turbo nog goedkoper aangekocht hebben. Sorry, maar zulks roept bij mij al vraagtekens ivm die Speedster op. Naar zijn zeggen had hij nog twee gelijkaardige turbo's staan waarvoor hij dan wel nog 25 en 26000€ wou. Die waren wel opgetuned naar 240pk, maar dat verklaart nog niet het grote prijsverschil.jans schreef:Dan wordt het wel een ander verhaal.
Bruno had zijn turbo te koop voor 19500 euro, en was van 2004
Ik weet niet exakt hoeveel er bij jullie dan nog overheen komt, maar vind persoonlijk het verschil te groot.
In Engeland gaan turbo's van 2004 met lage tellerstand ook nog voor 24 à 25000 €.
17000 € voor een 2,2 van 2003 is een zeer eerlijke prijs. En als je daarbij nog zeker kunt zijn van de voorgeschiedenis is dat zeker een groot pluspunt. Ik heb op het internet al enkele filmpjes gezien over stunts die kerels met hun Speedster demonstreerden, en geloof me, die hun wagen wil je zeker niet overkopen.
A thing of beauty is a joy forever!
Ben trouwens naar die turbo van Bruno gaan kijken. Is echt iets niet mee in orde hoor. garage waar hij hem kocht en liet onderhouden is toevallig failliet, dus is onmogelijk te controleren. Wagen heeft zogezegd 18000km, maar voorbumper is al eens herspoten, en is nu weer vol steenslag. Ook de voorruit is stuk. En weet uit goede bron dat de wagen een pak meer dan 50000km heeft. Hij werkt trouwens bij Heinz tuning, dus voor die mannen is dit geen probleem om een teller via computer te verzetten. Ook de koppeling moet hoog nodig vervangen worden, dus denk dat dit wel wat wil zeggen zeker. Hij verkoopt hem trouwens voor 18000euro nu, en de wagen heeft alle opties(gps, hardtop, obd-tuning, ...). Dus iedereen met gezond verstand zal wel weten dat dit abnormaal laag is voor een turbo van 2004.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Is er in Belgie geen Nationale Auto Pas (NAP)? Hier worden alle km geregistreerd wanneer een auto voor onderhoud (of apk) komen.
En kan je via Opel BE geen info krijgen? Misschien is de auto wel voor een modificatie geweest en is een km stand geregistreerd?
Steenslag heb je natuurlijk snel (zeker als je af en toe aan bumperkleven doet).
Bij twijfel moet je de auto natuurlijk laten staan. Dan kan je beter wat meer geld uitgeven voor een goede.
En kan je via Opel BE geen info krijgen? Misschien is de auto wel voor een modificatie geweest en is een km stand geregistreerd?
Steenslag heb je natuurlijk snel (zeker als je af en toe aan bumperkleven doet).
Bij twijfel moet je de auto natuurlijk laten staan. Dan kan je beter wat meer geld uitgeven voor een goede.
Lotus Elise S2
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat bovenstaande wel een vrij ernstige beschuldiging is, als je dat niet met bewijs kunt aantonen zouden ze je zelfs kunnen beschuldigen van laster............
Dat de voorbumper al overgspoten is zegt niks ik heb de mijne ook pas over laten spuiten.........is gewoon mooier geen steenslag
en de voorbumper van de speedster is enorm steenslag gevoelig, zeker als men zoals HJ zegt bumperkleeft........helaas ontkom je daar soms niet aan als je zelf netjes afstand bewaard en zo'n gochem duikt er tussen
Je kan er hooguit uit opmaken dat de vorige eigenaar een rijder was en geen poetser
De koppeling versleten kan ook een verkeerde rijstijl zijn, heb zelf wel een keer met de turbo gehad dat ik met iets slippende koppeling volgas gaf, nou kan je zeggen dan blijft hij slippen en ruikt niet echt lekker, als je dit een paar keer (of vaker hebt) denk ik dat je koppeling snel versleten is.
Dat digitale metertjes makkelijk terug te draaien zijn weet iedereen, wordt ook overal aangeboden.
Maar zoals al gemeld door Bruno is hij verkocht aan een nederlander uit Den Haag, dus misschien komen we hem hier wel tegen
Zeg Jans heb jij een deal met duitsland om die duitse Turbo's hier te slijten
Dat de voorbumper al overgspoten is zegt niks ik heb de mijne ook pas over laten spuiten.........is gewoon mooier geen steenslag

Je kan er hooguit uit opmaken dat de vorige eigenaar een rijder was en geen poetser

De koppeling versleten kan ook een verkeerde rijstijl zijn, heb zelf wel een keer met de turbo gehad dat ik met iets slippende koppeling volgas gaf, nou kan je zeggen dan blijft hij slippen en ruikt niet echt lekker, als je dit een paar keer (of vaker hebt) denk ik dat je koppeling snel versleten is.
Dat digitale metertjes makkelijk terug te draaien zijn weet iedereen, wordt ook overal aangeboden.
Maar zoals al gemeld door Bruno is hij verkocht aan een nederlander uit Den Haag, dus misschien komen we hem hier wel tegen

Zeg Jans heb jij een deal met duitsland om die duitse Turbo's hier te slijten