Zandvoort 2006

Aanstaande evenementen.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

Lelystad is niet echt geschikt voor circuit rijden idd....

Ik denk dat de combinatie van cursus + een uur vrij rijden opzich wel een ideale is.
Een uur achter elkaar vrij rijden lijkt me redelijk lang.
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
Maarten

Bericht door Maarten »

Ik wil liever niet een uur achter alkaar vrij rijden, mijn ervaring met straatauto's op een circuit is dat ik na 20 min de banden zo heet had dat het niet meer goed rijden was (ok was wel in een zwaardere en awd Subaru, in de clio was het iets beter), tevens ga je steeds harder en harder (en te hard...)

Met de HTS Autotechniek huurde we het hele circuit (zandvoort) af voor minder als 2000 gulden (maar dat is 10 jaar geleden.., korte baan en in de winter, met kans op gladheid dus). Met de subaru club en Ford RS-club was het zo'n 2000 € maar dat is zonder baanbeveiliging / marshalls ed.

Abbeville is een leuk compact circuit, wat erg leuk is om wagenbeheersing te oefenen, wat ook leuk is, is dat je vanaf de dijk het hele circuit kunt zien. Dus ook als je even niet rijd is dat leuk. Waar je op Zandvoort maar een stukje kunt zien.
Zandvoort en Assen zijn meer voor de hoge snelheid (turbo's?), waar dat bij Abbeville iets minder is (NA?).
Maar met een niet te grote groep en voldoende goede instructeurs, lijkt mij Abbeville misschien nog wel het leukst. Dan een hotelletje er vlakbij, dus al gezellig de avond ervoor.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Maarten schreef:Ik wil liever niet een uur achter alkaar vrij rijden, mijn ervaring met straatauto's op een circuit is dat ik na 20 min de banden zo heet had dat het niet meer goed rijden was (ok was wel in een zwaardere en awd Subaru, in de clio was het iets beter), tevens ga je steeds harder en harder (en te hard...)

Met de HTS Autotechniek huurde we het hele circuit (zandvoort) af voor minder als 2000 gulden (maar dat is 10 jaar geleden.., korte baan en in de winter, met kans op gladheid dus). Met de subaru club en Ford RS-club was het zo'n 2000 € maar dat is zonder baanbeveiliging / marshalls ed.

Abbeville is een leuk compact circuit, wat erg leuk is om wagenbeheersing te oefenen, wat ook leuk is, is dat je vanaf de dijk het hele circuit kunt zien. Dus ook als je even niet rijd is dat leuk. Waar je op Zandvoort maar een stukje kunt zien.
Zandvoort en Assen zijn meer voor de hoge snelheid (turbo's?), waar dat bij Abbeville iets minder is (NA?).
Maar met een niet te grote groep en voldoende goede instructeurs, lijkt mij Abbeville misschien nog wel het leukst. Dan een hotelletje er vlakbij, dus al gezellig de avond ervoor.
Doen we het beide. Ik denk dat je voor Abbeville wel wat ervaring moet hebben en die kunnen we op Zandvoort mooi opdoen.
Over een uurtje Zandvoort; we gaan geen race houden. Tevens zal er een aantal instructeurs aanwezig zijn die de boel in de gaten houden en meerijden.

Conclusie: het programma van Raceplanet inclusief een uurtje vrij rijden is ok.
Lotus Elise S2
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

abbeville is een leuk baantje voor beginners. zolang ervaren en onervaren rijders gescheiden worden gaat het helemaal goed.
Afbeelding
van dijk

Bericht door van dijk »

jans schreef:Heb net Porsche Lammertink even aan de lijn gehad.
En het komt hier op neer.
Paul 'mark Maaskant van Prodrive is zeer gebaat bij werk. En zal een offerte opvragen , met de wensen van ons. Hij vond die prijzen belachelijk hoog.
Waarom gaan we niet naar Assen?
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

van dijk schreef:
jans schreef:Heb net Porsche Lammertink even aan de lijn gehad.
En het komt hier op neer.
Paul 'mark Maaskant van Prodrive is zeer gebaat bij werk. En zal een offerte opvragen , met de wensen van ons. Hij vond die prijzen belachelijk hoog.
Waarom gaan we niet naar Assen?
Is ook nog een optie. Ik ben bezig met Zandvoort ivm bereikbaarheid voor veel deelnemers en omdat ik het circuit ken en Assen niet.
Lotus Elise S2
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

De mail naar Avanced Driving School is weg, nu wachten op de reactie :alone:

SteV6
S4 Avant
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

piet schreef:Probeer anders 333 events. http://www.333events.nl
Ik heb de prijsopgave gehad. Ze bieden een Prodrive programma aan voor een prijs van € 305,- (bij 20 deelnemers). Bij Prodrive kostte dat in april € 160,-.

Ze hebben wel een leuk circuit.
Lotus Elise S2
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

:shock:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Ze moeten het bij dat Prodrive maar uitzoeken :?
paul

Bericht door paul »

piet schreef:
Probeer anders 333 events. http://www.333events.nl

Ik heb de prijsopgave gehad. Ze bieden een Prodrive programma aan voor een prijs van € 305,- (bij 20 deelnemers). Bij Prodrive kostte dat in april € 160,-.
Ja, en het verschil is de winst voor 333 events, die gaan er gewoon
"tussen" zitten voor dat geld.

Dan kan je denk ik beter rechtstreeks bij Prodrive boeken.

groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Niet gelijk conclusies trekken. H-J heeft het over een soort gelijk programma dat is wat anders dan hetzelfde programma gegeven door de zelfde organisatie.

Ik ben er geweest met de Subaru Club en die instructeurs zijn gewoon niet de eerste de beste. Wat ook wel aardig was dat bij het ciquit rijden je steeds een andere instructeur mee kreeg (In totaal 4). Want elke instructeur heeft een andere steil. Ze zijn ook niet kinderachtig en ze proberen het max. uit jouw en de auto te krijgen. Het waren gelukkig wel hun auto's (waaronder een getunde WRX) en niet je eigen auto.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Zijn er nog mensen die bezig zijn met een alternatief of moet ik doorgaan met het Zandvoortprogramma (met een uur vrij rijden)?
Lotus Elise S2
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Voor mij hoeft het niet HJ'' ik weiger om prodrive te sponseren.
Ga geen 300 euro bet voor een uurtje vrij rijden.
Weekend mét hotel bij de Nordschleife :idea:is denk ik goedkoper.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

@Jans, Zandvoort cursus met een uur vrij rijden kost € 230,- bij 15 deelnemers en € 200,- bij 25 deelnemers. Voor een Turbo komt daar € 15,- bij voor verzekering.
Lotus Elise S2
Plaats reactie