SBS Pro Track remmen

Alle overige technische zaken.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Lijkt mij vrij hard, zonder banden.
Lotus Elise S2
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

De achterzuigers moet je inderdaad draaiend induwen. Kan best wel zwaar gaan.
stef666

Bericht door stef666 »

was even leuk klussen bij Maik vanmorgen, Jammer dat hij een beetje weinig (of niet het goede) gereedschap heeft. En dat de klusbunker toch wel wat krap is....... :wink:

p.s. de bite van de blokken is wel goed te merken, Zelfs als ze totaal nog niet ingeremd zijn :shock:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

@Stef: heb jij dan een speedster achterremmencilinderronddraaiduwapparaatje thuis dan? Nee dan? nou dan.... 8)

@Peter: weet jij een truukje om die 2 bewegingen tegelijk uit te voeren? De cilinder heeft 2 gaten erin zitten, je zal daar wel een speciaal stuk gereedschap in kunnen zetten om hem dan te draaien?
Mark? Arno? Yvo? Wie weet het?
Afbeelding
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik,

ik heb het eens aan Yvo gevraagd, omdat ik twijfelde om er gelijk andere blokken onder te gooien, dit was zijn antwoord:

Achterkant:
Iets lastiger, er zit één pin aan van de voorzijde naar de achterzijde van de caliper. Deze pin zit met een messing veerbus vast in de voorzijde van de caliper. Gebruik een dunne pen (2-3mm) om de pen langs de achterkant naar voren te tikken met een hamer.
Als de pen eruit komt schiet er een veertje uit de caliper. Ook hier weer even kijken hoe het veertje gemonteerd zit zodat je hem straks weer terug kan zetten (doe ik meestal met een tangetje)

Dan het voorste blok voorwaarts eruit trekken, De schijf losmaken (schroef bij de Speedster dacht ik) en verwijderen. Je kan nu het binnen blok verwijderen.
Je ziet nu een ronde schijf met twee gaten. Zet in die gaten een stevige tang en zet er stevig druk op. Nu met de klok meedraaien waarbij de rond e schijf als het ware ingedraaid word. Net zolang draaien tot de schijf vlak ligt in de caliper.
Beetje kopervet op die schijf, remblok erop, schijf monteren, beetje vet op het tweede remblok, (DE ACHTERPLAAT UITERAARD ) en ook die op de plaats schijven. Veer op z'n plek houden, pen erin, doortikken zoals ie zat en klaar is Marcel
Maik

Bericht door Maik »

Damn, als je de schijf weghaalt kom je er inderdaad veel beter bij :? Dat ga ik dus de volgende keer maar wel doen! Bedankt Marcel (en Yvo :) ).

Maar kan Yvo of Peter misschien ook vertellen of je de caliper dan met een soort schroefdraad versteld ofzo? Of is die draaiende beweging handig om de wrijving te verminderen? Als je er echt iets mee versteld, is dan op een gegeven moment (zeg na 2 keer blokken wisselen) je schroefdraad niet "op"?
Afbeelding
stef666

Bericht door stef666 »

Ik denk dat er even een plaatje met 2 pennen gemaakt moet worden met daarop een stukje 4 of 6 kant. Dan draai je de zuiger dus zo naar binnen....

Je kan ook 2 staafjes in de gaatjes stoppen en dan met een schroevendraaier ertussen de zuiger indraaien.

p.s. Maik, Zoals je ziet is de Afbeelding gevallen....
Grtn. Stefan

Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Dat ziet er goed uit Maik 8) ben benieuwd!
speedster

Bericht door speedster »

Er is inderdaad een special tool ervoor met twee pinnen die je op de zuiger doe en een uitdraaiende bus die tussen de remklauw doe en dan uitdraaien. Dan draai de zuiger in de remklauw. Er zijn verschillende setjes te koop voor verschillende merken auto's. Probeer iets te maken met een lijmtang :idea: . Is maar een idee :wink:
speedster

Bericht door speedster »

Kijk eens op deze site voor special toolshttp://www.midlock.nl/
Bijlagen
49577.jpg
49577.jpg (42.75 KiB) 4493 keer bekeken
Maik

Bericht door Maik »

Thanks Peter :thumbup:
Afbeelding
stef666

Bericht door stef666 »

Die past prima in die ENORME grote (en lege :wink: ) gereedschapkist van je..... :mrgreen:
Grtn. Stefan

Maik

Bericht door Maik »

Vind ik ook Stef, leuk kado'tje voor mij zou ik zeggen, voor het nieuwe huis :lol:
Oke oke, dan mag je voortaan ook jouw remmetjes bij mij doen. Was wel lekker he, bij 20graden+ lekker sleutelen?? :) :)
Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Kitjes voor de remmen zijn idd gewoon te koop bij autoonderdelen zaak (volgens mij verkoopt Rijsbergen ze gewoon). Ik heb tot nu toe die van arno geleend. Werkt prima, wel even wat moeten aanpassen met twee boutjes, omdat de standaard net niet past op de achter remcylinder.

Het draaien is overigens voor de handrem.

Mark
C30-94@0.55bar
speedster

Bericht door speedster »

Je kan het hier bestellen.http://www.toolclub.nl/techem/default.a ... 81drMmtKjR

Prijs 90 euro ex btw.
Plaats reactie