
SBS Pro Track remmen
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Je moet ze inderdaad 'schroeven' en duwen om zo het handrem-mechanisme te resetten en 'm terug in de klauw te duwen.Maik schreef: Achter hebben we de blokken ook geprobeerd maar we kregen de rempotjes niet ingeduwd. Volgens mij moet je daar speciaal gereedschap voor hebben want je moet het potje tegelijk draaien en naar binnen drukken.
Dat kan met een schroef-persje wat je in de klauw schroeft, maar lukt ook met een lange puntige tang die je in de gaatjes in de zuiger zet en dan duwen+draaien.
Bye, Arno.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Jongens, bedankt, ik wist dat natuurlijk allemaal wel, maar ik dacht laat ik het hier nog even neerzetten, dan hebben de anderen er ook nog wat aan
Maar even serieus, volgens mij zat bij mij die cilinder toch nog behoorlijk vast, kan dat ding een beetje vastgekoekt zijn oid? Is het dan nog handig om er een soort kruipolie ofzo op te spuiten? Of heeft dat geen zin? En moet je dan het rubber wat eromheen zit een beetje wegbuigen/trekken?
M.

Maar even serieus, volgens mij zat bij mij die cilinder toch nog behoorlijk vast, kan dat ding een beetje vastgekoekt zijn oid? Is het dan nog handig om er een soort kruipolie ofzo op te spuiten? Of heeft dat geen zin? En moet je dan het rubber wat eromheen zit een beetje wegbuigen/trekken?
M.

- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Hij moet meestal even 'los' komen qua draaien. Daarna gaat het wel soepel.
Rubber stof-bescherming om de zuiger niet teveel aan doen. Hooguit even controleren dat de zuiger er netjes in ronddraait en niet scheef gaat zitten, zodat de afdichting goed blijft.
Ik maak zelf het zaakje alleen altijd even met remmenreiniger schoon en droog.
Bye, Arno.
Rubber stof-bescherming om de zuiger niet teveel aan doen. Hooguit even controleren dat de zuiger er netjes in ronddraait en niet scheef gaat zitten, zodat de afdichting goed blijft.
Ik maak zelf het zaakje alleen altijd even met remmenreiniger schoon en droog.
Bye, Arno.
- Ride-aholic
- Actief lid
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
- Locatie: Oosterhout (NB)
Hi,
Ik heb ooit voor m'n MR2 een tool gemaakt om de cups in te draaien. Gewoon een stuk aluminium met 2 bouten op de plek waar de gaatjes in de cups zitten. De bout-einden stak ik dan in de gaatjes.
Als je dat stuk alu lang genoeg houdt, heb je een prima hefboom. Te lang leek me niet handy, want dan zit je hefboom constant in de weg, 25-35 cm was voldoende. Ik heb nog geen nieuwe blokken nodig, maar zal er eens een wiel afhalen.
Greetingz, Peter
Ik heb ooit voor m'n MR2 een tool gemaakt om de cups in te draaien. Gewoon een stuk aluminium met 2 bouten op de plek waar de gaatjes in de cups zitten. De bout-einden stak ik dan in de gaatjes.
Als je dat stuk alu lang genoeg houdt, heb je een prima hefboom. Te lang leek me niet handy, want dan zit je hefboom constant in de weg, 25-35 cm was voldoende. Ik heb nog geen nieuwe blokken nodig, maar zal er eens een wiel afhalen.
Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707