stef666 schreef:Yep, Hij schommelt enorm (nog niet zo erg als in de EVO) Bij mij springt hij bij divers gebruik (snelweg + sportief) bij ongeveer 300 km op Refill, Als ik dan direct ga tanken gaat er zo'n 10 á 11 liter bij.
Moet uiteraard zijn: Dan zit er nog zo'n 10 á 11 liter in....
De benzine meter van de EVO kon als je net getankt had na een kilometer of 80 al op een 1/4 vol staan En als je dan 100 km gereden had weer op 3/4 vol....
Maar gemiddeld verbruik van dat ding was 1:8 en bij circuit/toertocht gebruik 1:4
Met de Speedster haalde ik tijdens sportief gebruik met gemak 1:10
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
Nou, ik heb vandaag gemerkt hoeveel liter en er in de brandstoftank gaat.
Ik had gisteren geen tijd om te tanken en bleef dus maar doorrijden.
Vandaag wilde ik naar de pomp en echt het moment dat ik wilde afslaan voor de pomp begon de motor te sputteren en viel uit.
Wat een mazzel, ik heb maar even hoeven duwen.
Het handstuk van de pomp sloeg al door voordat er 35 liter in zat, dus met wat extra knijpen heb ik er nog wat bij ingekregen. Dit is dus vanuit geheel leeg.
Die benzinemeter van mij klopt prima, die slaat op refill bij 5 liter restant.
Door de vorm van de benzinetank "klotst" de benzine heen en weer waardoor de vlotter naar boven of naar beneden gaat...
Echt accuraat aanduiden hoeveel benzine er nog in zit zal moeilijk zijn, maar dat er max. 36 liter in kan is volledig correct en in overeenstemming met de handleiding, die vernoemt ook 36 liter!
Anders neem je een jerry can mee met 5 liters (zo'n EXPLOSAFE model... je weet maar nooit) ofzo en dan rij je gewoon door tot je stilvalt...
Dan heb j'een beter idee!
Laatst gewijzigd door Flaminiasupersport op 19 dec 2005 8:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik dacht altijd dat er slechts 32 liter in de brandstoftank gaat. Dit staat toch zo in de Speedster folder bij de technische specificaties. Als ik volgetankt schommelt de display tussen 32 L en FULL. Op het moment dat de meter op REFILL springt rij ik nog door totdat hij constant op REFILL staat. Van 6 liter springt hij op REFILL, waardoor ik veronderstel dat er dan nog een liter of vijf moet inzitten. Ik kan dan op dat moment ongeveer 26 à 27 liter tanken.
Kan het zijn dat er verschillende benzinetanks gemonteerd zitten in de Speedsters voor de verschillende bouwjaren ? De mijne is bouwjaar 2001.
Bij mijn weten gaat er officieel wel gewoon 36liter in hoor. Ook bij mij springt de meter van full naar 32, maar er gaat bij mij ook 36liter in (35.8 is mijn record )