Vmax, een bezoekje
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Vmax, een bezoekje
Vandaag zou Jans naar Vmax ( www.vmax.de ) gaan. Omdat een afspraak van mij niet door ging kon ik daar ook even een kijkje nemen.
Het lijkt een van de betere tuners. Geen glimmend glazen, en dus duur pand, maar gewoon lekker in de schuren van een voormalige boerderij. Alles is gericht op een goed product. Ze hebben onder andere interne contacten bij Opel AG en Brabus.
Waarschijnlijk kom ik daar nog eens terug om wat leuke spulletjes aan te schaffen en te laten inbouwen.
De man waarmee we gesproken hebben kwam zeer terzake kundig over!
SteV6
Het lijkt een van de betere tuners. Geen glimmend glazen, en dus duur pand, maar gewoon lekker in de schuren van een voormalige boerderij. Alles is gericht op een goed product. Ze hebben onder andere interne contacten bij Opel AG en Brabus.
Waarschijnlijk kom ik daar nog eens terug om wat leuke spulletjes aan te schaffen en te laten inbouwen.
De man waarmee we gesproken hebben kwam zeer terzake kundig over!
SteV6
S4 Avant
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Hehe, eindelijk weer eens een berichtje!
Dus voor 1800 eurootjes kunnen we daar onze speedsters veilig naar 190pk laten schroeven?
Weet jij misschien hoe ze bij die evo190-stage (zie topic "2.2" van Jans) de compressieverhouding tot 11:1 krijgen? Ze hebben het over kopbewerking, maar daar krijg je niet zo makkelijk meer compressie mee natuurlijk..... Of zal het een typvoutje zijn?
Trouwens, Stephan, je hebt 1 of 2 pb-tjes
groeten,
Maikel
Dus voor 1800 eurootjes kunnen we daar onze speedsters veilig naar 190pk laten schroeven?
Weet jij misschien hoe ze bij die evo190-stage (zie topic "2.2" van Jans) de compressieverhouding tot 11:1 krijgen? Ze hebben het over kopbewerking, maar daar krijg je niet zo makkelijk meer compressie mee natuurlijk..... Of zal het een typvoutje zijn?
Trouwens, Stephan, je hebt 1 of 2 pb-tjes
groeten,
Maikel
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Door de kop iets af te vlakken kan je de compressie redelijk laten stijgen hoor! Een andere mogelijkheid is om de zuigers te vervangen door gesmeede zuigers.
Ik weet nu in ieder geval welke wegen ik moet gaan de komende jaren, en mijn spaarcentjes trouwens ook
Maar zoals met alles, goedkoop is duurkoop. Dus beter in 1x goed dan geld weggooien en je motorblok in de soep laten draaien.
SteV6
Ik weet nu in ieder geval welke wegen ik moet gaan de komende jaren, en mijn spaarcentjes trouwens ook
Maar zoals met alles, goedkoop is duurkoop. Dus beter in 1x goed dan geld weggooien en je motorblok in de soep laten draaien.
SteV6
S4 Avant
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
leg uit pleaseSteV6 schreef: Ik weet nu in ieder geval welke wegen ik moet gaan de komende jaren, en mijn spaarcentjes trouwens ook
SteV6
leg uit please (die 190pk conversie is niet goed?)SteV6 schreef: Maar zoals met alles, goedkoop is duurkoop. Dus beter in 1x goed dan geld weggooien en je motorblok in de soep laten draaien.
SteV6
gr.
M.
190 pk op deze manier ga je volgens mij niet redden, tel er nog de kosten van een nieuw uitlaatsysteem, 200 cellen kat, aanzuigsysteem, verwijderen / vervangen pre-kat en je komt meer in de buurt.
Wil niemand zijn plezier bederven maar voor 1800 euro op deze manier 190 pk uit de 2,2 halen kun je echt vergeten.
Groeten,
Dirk
Wil niemand zijn plezier bederven maar voor 1800 euro op deze manier 190 pk uit de 2,2 halen kun je echt vergeten.
Groeten,
Dirk
v max
Vanmorgen kontakt gehad n.a.v. het bezoek gisteren in Borken.
Heb een afspraak over 14 dagen ,en ga dan het een en ander veranderen.
Gesmede zuigers, gesmede drijfstangen,grotere turbo, tweede intercooler
compleet ander uitlaat spruitstuk,en nog een paar kleine upgrades.
Eind resultaat 310 pk en 470 nm. Zal mij benieuwen.
Heb een afspraak over 14 dagen ,en ga dan het een en ander veranderen.
Gesmede zuigers, gesmede drijfstangen,grotere turbo, tweede intercooler
compleet ander uitlaat spruitstuk,en nog een paar kleine upgrades.
Eind resultaat 310 pk en 470 nm. Zal mij benieuwen.
Hallo Markmarkv schreef:Dat klinkt goed! Is er geen extra winst te halen met het plaatsen van zo'n chargecooler? Dacht dat Throney dat ook had. Of gaan ze dat ook doen bij deze upgrade?
Groeten,
Mark
Het heeft alleen effekt ,die tweede intercooler boven de 250 pk!!
Deze komt aan de andere kant te zitten , en dmv een T stuk op elkaar aan gesloten.Dit geeft meer koelere lucht.
Jans
Ok, dat begrijp ik. Maar de intercooler zit dan nog wel gewoon achter in de auto? Je hebt er ook (als ik het goed begrepen heb) die een extra radiator voorin de auto plaatsen. Dan is de koel capaciteit veel groter. Werkt dan als een lucht/vloeistof koeler denk ik. Volgens mij heeft Thorney dus zoiets op z'n auto...
Mark
Mark
C30-94@0.55bar
Klopt, dit kan ook , maar na overleg met V max blijkt dit een heel duremarkv schreef:Ok, dat begrijp ik. Maar de intercooler zit dan nog wel gewoon achter in de auto? Je hebt er ook (als ik het goed begrepen heb) die een extra radiator voorin de auto plaatsen. Dan is de koel capaciteit veel groter. Werkt dan als een lucht/vloeistof koeler denk ik. Volgens mij heeft Thorney dus zoiets op z'n auto...
Mark
koeling.en omdat ik mijn orginele koeler nog heb , en de motor er toch uit
moet is het niet veel werk voor het monteren van de tweede koeler.
En dit is net zo effectief.Iedereen is het er overgens wel over eens ,dat eenkoeler aan de voorzijde het beste is,maar de afstand is het grote probleem.
jans
v.max
Vanmorgen naar V max geweest ,cilinderkop is volgens Marcus wel te
leveren voor de 2.2, je weet hij praat aardig snel maar heb er uit begrepen dat hij hem wel kon leveren.Anders bel je nog even voor de
zekerheid. Zelf krijg ik donderdag of vrijdag bericht van hem betreft prijs
en wanneer ik hem kan brengen.
hij is nu bezig met die blauwe turbo van Werner, als die donderdag klaar is sturen ze me een vermogens grafiek.
jans
leveren voor de 2.2, je weet hij praat aardig snel maar heb er uit begrepen dat hij hem wel kon leveren.Anders bel je nog even voor de
zekerheid. Zelf krijg ik donderdag of vrijdag bericht van hem betreft prijs
en wanneer ik hem kan brengen.
hij is nu bezig met die blauwe turbo van Werner, als die donderdag klaar is sturen ze me een vermogens grafiek.
jans
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Werner, dat is toch "Senior" op het Duitse forum?
Dan ga ik binnenkort maar eens bellen, en dan hopen dat die beloofde prijs nog klopt.
Die politiebus, die tot de afslag richting Enschede achter je reed, had er vanmorgen trouwens redelijk de sokken in. Met 155 km/h op de teller liep ik niet op 'm in
SteV6
Dan ga ik binnenkort maar eens bellen, en dan hopen dat die beloofde prijs nog klopt.
Die politiebus, die tot de afslag richting Enschede achter je reed, had er vanmorgen trouwens redelijk de sokken in. Met 155 km/h op de teller liep ik niet op 'm in
SteV6
S4 Avant